Kellään hajua mitä voisi olla? Hampaassa syödessä vihlovaa kipua, ei reikää, ei juurivaurioita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Leukanivelvaivoja hoidettu hammaslääkärillä purentakiskolla, se asia ok. Hampaassa ollut aivan pienet kulumaviat, ne paikattu ja hoidettu, ne siis ok. Hampaan juuret kuvattu, ne ok.

Yhä edelleen yhdessä hampaassa, siis takahampaissa (olisiko toisiksi viimeinen) on kipua kun syön jotain kovaa kylmää tai lämmintä, joskus tuntuu myös juodessa.

Hammaslääkäri oli kirjoittanut papereihin että jos ei mene näillä ohi, niin jatkossa neurologin konsultaatio?

Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa. mistä hitsistä tämä voisi johtua? Ei ole siis muuta vikaa minussa mielestäni. Hammasta ei säre jos en syö. Pehmeää ruokaa pystyn syömään.

Ien ei ole myöskään noussut ylös, joten siitäkään ei vihlominen voi johtua.

Kummallisia juttuja etten sanois.

Multa poistettu tuollainen hammas ja niissä juurissa roikkui sellasia mätäpesäkkeitä. Ne eivät näkyneet röntgenkuvissa. Tai, en tiedä vihlovaa, mutta sellaista paineentunnetta ja toisinaan terävääkin kipua.

Mulla johtuu jumiutuneesta niskasta. Puren hampaita huomaamattani yhteen, kun niska on niin jumissa. Silloin alkaa hampaita vihloa. Näin on hammaslääkäri todennut. Ja mullahan on myös todettu jännitysniska.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla johtuu jumiutuneesta niskasta. Puren hampaita huomaamattani yhteen, kun niska on niin jumissa. Silloin alkaa hampaita vihloa. Näin on hammaslääkäri todennut. Ja mullahan on myös todettu jännitysniska.

No joo siis mulla on kyllä niskat kanssa tosi jumissa!

Minkälaista särkyä sulla oli hampaassa? oliko siis ilman syömistäkin sitä kipua? oliko useammassa hampaassa vai vain yhdessä?

millä helpotti?

kiitos paljon jos jaksat vielä vastata!!!

Mulla on samanlainen hammas..hammaslääkäri sanoi,että hampaan pinnassa on mikrohalkeamia jotka aiheuttaa ton..sille ei mitään voi tehdä

millä se hampilääkäri huomasi ne mikrohalkeamat?

eikö sille siis tehdä mitään? joudutko loppuelämäsi kärsimään siitä hampaasta? pystytkö sä syömään sillä?

mä syön oikeastaan koko ajan vain toisella puolella... kun en toisella viitsi tuon kivun vuoksi. Kipu ei ole siis TÄYSIN sietämätön, mutta kuitenkin sellainen jota ei kuuluisi olla ollenkaan!

Onko vihlovassa hampaassa paikka? Minullakin vihloi hammasta ja kun kävin hammaslääkärillä, sanoi lääkäri ettei hampaassa näy reikää.. Sanoi, että vähän on kulumaa/ murtumalinja hampaan reunassa ja kehoitti tulemaan uudestaan, jos kipu/ vihlominen pahenee.. Pyysin lääkäriä paikkaamaan murtumalinjan (vai mikä se nyt sitten olikaan) samantien, ettei tartte hetikohta tulla uudestaan..
Ja kuinkas ollakaan, vanhan paikan alta löytyikin sitten kariesta :(
Tiedä sitten, johtuiko vihlominen siitä...
Olen myös lukenut joskus, että paikattua hammasta voi vihloa n. puoli vuotta... Itselläkin tuota hammasta vihloo vielä ajoittain (paikkaamisesta n. 2 kk), mutta jospa se siitä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on samanlainen hammas..hammaslääkäri sanoi,että hampaan pinnassa on mikrohalkeamia jotka aiheuttaa ton..sille ei mitään voi tehdä

millä se hampilääkäri huomasi ne mikrohalkeamat?

eikö sille siis tehdä mitään? joudutko loppuelämäsi kärsimään siitä hampaasta? pystytkö sä syömään sillä?

mä syön oikeastaan koko ajan vain toisella puolella... kun en toisella viitsi tuon kivun vuoksi. Kipu ei ole siis TÄYSIN sietämätön, mutta kuitenkin sellainen jota ei kuuluisi olla ollenkaan!

Mulla vastaava tilanne, kyse tosin parista hampaasta. Ei reikiä (niissä), vaan yhteenpuremisesta äityy särkemään. Nyt tarkemmin mietittynä, munkin niska on niin jumissa, etten saa otettua edes kunnon nukkuma-asentoa. Pitäisköhän jumpata :).

hammaslääkäri puhdisti vanhan paikan altakin vielä jos siellä olisi jotain, joten sekään ei oikein´siis voi olla syy. Kiillevauriota ei hammaslääkäri ainakaan nähnyt olevan. Teki pieniin eroosiokohtiin muovipaikat... ja silti syöminen tekee kipiää.

Mitähän se tuolla neurologin konsultaatiolla hakee....!? hui!

Yhteistyössä