Kellä lemmikkinä rottia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiphei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiphei

Vieras
Käytiin äsken niitä katsomassa ja kyselisin että haiseeko pojat pahemmalle kuin tytöt?
Meillä oli joskus 3 poikaa ja ne hais aika kamalalle :x Mutta ne oli rauhallisia =) Olen kuullut että tytöt haisis vähemmän, mutta kun kävin kyselemässä liikkeissä niin sanoivat että tytöt ei haise paljoa vähempää ja kiima aikana ruikkivat ja haisevat yhtä paljon kuin pojat ja ne ei ole kovin rauhallisia :D

Joten miten on? :D Kertokaa mielipiteitä :)

Meillä oli 3 poikaa. Aivan ihania olivat. Enkä mie nyt tiiä haisko ne nyt niin kauhiasti. Ainut että merkkasivat heti jos vaatteissa ei ollut heidän hajua ja papania löyty jokapaikasta. Mutta vitsi että olivat niin ihania

Itse kasvatin muutama vuosi sitten vielä rottia. Itse en ainakaan kokenut, että jompikumpi sukupuoli olisi haissut toista enemmän. Luonne-eroina lähinnä käsiteltävyys. Naaraat oli vikkeliä pikkupirulaisia ja urokset viihtyivät tuntitolkulla sylissä :)

Ne oli kyl ihania =) Ja siksi tahtoisimme niitä taas.. No täytyy harkita taas noita poikia koska ovat rauhallisempia.. Helpompi pitää sylissä meidän aikuisten kuin myös lasten.. Ja hajuun voi varmaan myös vaikuttaa se että kuinka usein häkin putsaa.. Jotkut on laiskoja putsaamaan ( me kun silloin aikoinaan olimme :ashamed: ) mutta nyt meillä olisi aikaa ja kiinnostusta enemmän :) Tulee ainakin tuon hamsterin häkkiä siivoiltua aika usein :D

Alkuperäinen kirjoittaja hiphei:
Käytiin äsken niitä katsomassa ja kyselisin että haiseeko pojat pahemmalle kuin tytöt?

Miksi urosrotat haisisivat naarasrottia enemmän siitä riippuen, kuinka paha haistelija on? Vai tarkoititko kysyä, että haisevatko pojat pahemmalta?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja hiphei:

Miksi urosrotat haisisivat naarasrottia enemmän siitä riippuen, kuinka paha haistelija on? Vai tarkoititko kysyä, että haisevatko pojat pahemmalta?

pahemmalta, Eikö tuo oo ihan sama asia? :D :ashamed:

Haisee joltakin, ei jollekin. En itsekään tiennyt eroa, ennen kuin muuan kielenhuoltaja valisti. Nyt minä puolestani levitän valistuksen sanaa. Ei kestä kiittää.

Teinitytöillä nuoruudessani oli rottia lemmikkeinä. Sellaisen kun on kertaalleen tuntenut kipittävän reittään ylöspäin, niin ei niihin osaa suhtautua muuten kuin muihinkaan lemmikkieläimiin. Säilyttivät niitä paidan sisäpuolella ja saattoivat alkaa äkkiä kiemurrella julkisella paikalla ilman mitään näkyvää syytä :)

Yhteistyössä