Kellä aidot Crocsit, kysymys koosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miima"

Vieras
Oon aina luullut että ne on reilulla mitoituksella, mutta nyt löysin yhden taulukon senteissä ja vaikuttavatkin melko kokonsa mukaisilta/pienehköiltä. Jos sulla on Crocsit tai lapsillasi, niin kerrohan miten olet kokenut kokojen vastaavuuden :wave:

Minulla tuollaiset perinteisen malliset ovat kokoa suuremmat kuin esim crocband malliset. Eli ilmeisesti ovat hieman muuttaneet noita kokojaan sitten vanhempien mallien eli sinuna luottaisin tuohon crocsin sivuilla olevaan kokotaulukkoon niin ei tule hankittua liian pieniä.

Minulla tuollaiset perinteisen malliset ovat kokoa suuremmat kuin esim crocband malliset. Eli ilmeisesti ovat hieman muuttaneet noita kokojaan sitten vanhempien mallien eli sinuna luottaisin tuohon crocsin sivuilla olevaan kokotaulukkoon niin ei tule hankittua liian pieniä.

No siis kun Crocsin sivuilla ei ole senteissä niitä kokoja :/ Ihan hirmu hankalaa on arvailla kyllä...

Riippuu varmaan mallista. Itselleni tilasin sellaiset umpimalliset ballerinatyyliset Crocsit. Koko oli 38/39. Ne oli vähän isot, vaikka normaalisti kokoni on 39. Lapsilla on ollut ja on sellaisia enemmän perusmallisen tyylisiä. Monet mallit ovat kahden koon ja ehkä sen takia vähän vaikea arvioida. Toinen koko on saattanut olla vähän nafti, mutta sitten seuraava kokoluokka taas vähän iso. Tästä ei nyt hirveästi apua ollut....

[QUOTE="abc";23585236]Riippuu varmaan mallista. Itselleni tilasin sellaiset umpimalliset ballerinatyyliset Crocsit. Koko oli 38/39. Ne oli vähän isot, vaikka normaalisti kokoni on 39. Lapsilla on ollut ja on sellaisia enemmän perusmallisen tyylisiä. Monet mallit ovat kahden koon ja ehkä sen takia vähän vaikea arvioida. Toinen koko on saattanut olla vähän nafti, mutta sitten seuraava kokoluokka taas vähän iso. Tästä ei nyt hirveästi apua ollut....[/QUOTE]

No just tätä mietin, kun aattelin että itselleni varmaan olisi hyvä 36-37 ja kooltani olen juurikin tuota, mutta sen senttitaulukon mukaan tuo koko olisi liian pieni! Miksi ihmeessä ne ei voi laittaa jokaisen mallin kohdalle sitten omaa taulukkoaan (senteissÄ!!!)?! Voi hitto, en varmaan uskalla tilata ollenkaan :(

Itselläni on viime vuonna ostetut perinteiset Crocsit koossa 40 ja vastaa mielestäni ns. täysin muiden kenkieni kokoa, jotka ovat lähes järjestäen 40.

Riippuen tietysti mistä tilaat, mutta voihan netin kautta tilatessa aina palauttaa. Tai ota kahdet jos emmit kokojen välillä ja palauta toiset.

Minkämallinen sun oma jalka on? Onko pitkä ja kapea vai lyhyt ja leveä? Mielestäni se perinteinen malli sopii paremmin leveämmälle jalalle ja esim. ballerina taas kapeammalle jalalle. Ja itse ainakin jouduin muista malleista ottamaan suuremman koon kuin siitä perinteisestä mallista.

Itselläni on viime vuonna ostetut perinteiset Crocsit koossa 40 ja vastaa mielestäni ns. täysin muiden kenkieni kokoa, jotka ovat lähes järjestäen 40.

Riippuen tietysti mistä tilaat, mutta voihan netin kautta tilatessa aina palauttaa. Tai ota kahdet jos emmit kokojen välillä ja palauta toiset.

Crocsilta meinasin Outletin puolelta :) Kylläpä vaihtelee teillä kokemuksetkin, hankalaa päätellä mitään... Ja voihan ne toki palauttaa, mutta itteeni vaan ärsyttää se, kun pitää maksaa saman tien ja sitten palauttaessa saat odotella rahojas monta viikkoa (ehtii jo unohtaa koko homman) :kieh:

Minkämallinen sun oma jalka on? Onko pitkä ja kapea vai lyhyt ja leveä? Mielestäni se perinteinen malli sopii paremmin leveämmälle jalalle ja esim. ballerina taas kapeammalle jalalle. Ja itse ainakin jouduin muista malleista ottamaan suuremman koon kuin siitä perinteisestä mallista.

Varmaankin aika normaali/kapea on minun pieni jalkani. Minua kiinnostais itselle ne korolliset, mutta voipi olla ettei uskalla tilata, kun ne sais olla ihan just ja jetsulleen, kun taas nuo perinteiset voi olla suurinpiirtein sinne päin :)

Jatkan vielä senverran, että itseasiassa mulla taisikin olla tossa ballerina-mallissa suurempana ongelmana jalan korkeus: eli mulla on niin korkea jalkapöytä, ettei jalka mahtunut kunnolla sinne kengän päähän asti.

Olisko sun mahdollista käydä jossain sovittamassa sitä kengän kokoa ja tilata vasta sitten?

Jatkan vielä senverran, että itseasiassa mulla taisikin olla tossa ballerina-mallissa suurempana ongelmana jalan korkeus: eli mulla on niin korkea jalkapöytä, ettei jalka mahtunut kunnolla sinne kengän päähän asti.

Olisko sun mahdollista käydä jossain sovittamassa sitä kengän kokoa ja tilata vasta sitten?

No sepä sen on kun asuu täällä takapajulassa, että ei ole perus-crocsia kummempaa lähimaillakaan :kieh:

Yksissäkään meidän aidoissa crockseissa ei ole tavallista kokonumerointia. Omissani on koko 7 9 eli naisten koko 7, miesten 9, todennäköisesti amerikkalaista mitoitusta.

[QUOTE="miima";23585269]No just tätä mietin, kun aattelin että itselleni varmaan olisi hyvä 36-37 ja kooltani olen juurikin tuota, mutta sen senttitaulukon mukaan tuo koko olisi liian pieni! Miksi ihmeessä ne ei voi laittaa jokaisen mallin kohdalle sitten omaa taulukkoaan (senteissÄ!!!)?! Voi hitto, en varmaan uskalla tilata ollenkaan :([/QUOTE]

Mulla on samankokoinen jalka ja minun on täytynyt jättää crocksit ostamatta, kun ei sopivaa koko ole. En nyt muista miten ne koot menee, mutta isompi on liian iso ja kokoa pienempi taas liian nafti. Eikä ole auttanut vaikka kokeilisi muita malleja, vaan ihan yleisesti tuolla merkillä nuo koot on liian hajakokoja.

Yhteistyössä