Kelan sairauspäivärahalle tippuneet

Hei!

Onko kellään kokemusta Kelan sairauspäiväraha-hakemusten käsittelyajoista? Mulle kirjoitettiin juuri sairauslomaa äippälomaan asti ja palkalliset saikut on käytetty, joten putoan Kelan rahoille. Kauanko päätöksessä on kestänyt ja kuinka kauan päätöksestä menee ennen kuin rahat tulevat tilille?

Kiitti etukäteen, jos joku viitsii vastata! =)

Pannu rv 30

onko sulla sairasloma samasta sairaudesta/vaivasta kok ajalta? jos nyt on esim eri se koodi eli erisairaus niin silloin se on uus juttu ja oot oikeutettu palkkoihin sen työehtosopimusken sanoman ajan.. ja sit vasta sairaspäivärahoille...

sekavaa selitystä :D mut mulla meni näin kun oli eri syystä saikkua...

Nyt on eri diagnoosikoodi kuin aiemmin (tai lisäsyynä on myös aiemmin käytetty koodi). Oon ollut kaksi kertaa 3 viikkoa saikulla putkeen ja palkka maksetaan vain 6:en viikon ajalta. Ainakin palkanlaskija sanoi, että katsotaan samaksi sairaudeksi, jos jatkuu putkeen. Eli Kelan rahoille putoan hänen mukaansa, koska kaikki on jatkuneet putkeen. Jos olisin välissä ollut töissä, niin silloin olisi kai eri juttu. Hyvä jos joku osaa neuvoa, koska en osannut alkaa väittämään vastaankaan.. :eek:

Pannu

Mulla on kyllä jo kohta 2 vuotta aikaa, mutta putosin kelan päivärahoille marraskuun lopulla ja takautuvasti maksettiin. Eka osa tuli tammikuun alussa ja loput sitten äitiysloman alkaessa, muistaakseni. Ja äitiysloma alkoi siis tammikuun puolivälin jälkeen. ( Joulukuussa sain marraskuun palkan )

Kiitos teille vastanneille! :flower:

Näin arvelinkin, että takautuvasti maksavat, täytyy huomenna kysyä Kelasta sitten tarkemmin. Kiva olla ilman tuloja tuon aikaa.
Lisääkin kokemuksia lukisin mielelläni. :)

Mulla tämä luultavasti edessä.
Nyt olen saikulla, ensi viikon vielä ja ennen sitä pitäs tulla tieto lääkäriltä ja esimieheltä, että "haluuko" ne enää mua töihin. Viikko olis sitten vielä mun laskujen mukaan palkallista saikkua ja sitten sairaspäiväraha.

Eikö tuo sairaspäivärahan suuruus oo suunilleen sama kun äippäraha? :wave:

Meillä ei oikein ole ees mahollista säästää sen varuiks, jos kauan menee, että tulee taas rahaa :whistle:

Mulla on ollut syynä selkäkivut ja nyt tässä uusimmassa todistuksessa oli selkäkivut ja supistukset :/ Mutta kai se edelleen samaa on... :whistle:

Jahvetti 21+0

3 viikkoa kelan rahoilla ja kiva kun takautuvasti............ :/ ei mitään tuloja kuukauteen :|

Soitin äsken ja ne oli vast käsitellyt eli päätöskän ei ole tehty :kieh:
10 päivä vein kaikki paperit :| kestää kestää...........

mulla oli niin et sain päätöstä ootella 2kk soiton jälkeen päätös tehtiin aikalailla heti koska 3päivän päästä päätös oli tulut kotiin ja siittä n.1vko kun rahat oli jo tilillä................ siis muuten olin n.7vkoo ilman rahaa kun työn antaja maksaa 2vkoo jälkikäteen palkat

Itse oon ollut sairaslomalla syyskuun alussa alkaneeseen kesälomaan koko ajan. Sairaspäivärahoille tipuin toukokuun lopussa, päätöksen niistä + rahat sain elokuun lopussa. Jouduin siis hakemaan pari kuukautta toimeentulotukea minkä sitten kaupunki peri takaisin. Sain siis elokuun lopussa könttäsummana kaikki sairaspäivärahat (paitsi ne mitkä olen ollut päätöksen teon jälkeen s- lomalla, 3 viikkoa joita siis vielä odotellaan).

Meillä on työpaikan sairaskassa joka maksaa, ja äitiyspäivärahapäätöstäkin olen odotellut nyt heinäkuusta. Äitiysloma alkaa ensi viikolla, olisi tosi kiva tietää että paljonko sitä rahaa tulee! Toivottavasti menis sitten sen sairaspäivärahan mukaan.

Yhteistyössä