Kelan päivärahasta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli mulla sellanen tilanne että mulla loppuu liiton päivärahat piakkoin ja sit ilmeisesti alan saamaan kelan päivärahaa niin onko se niin että siinä katsotaan heti puolison tulot? Eli jos on hyvätuloinen puoliso niin sit mä en pahimmassa tapauksessa sais sieltä mitään? Vai onko se niin et tietyn ajan esim. 100 päivää saa jotain peruspäivärahaa ja sit sen jälkeen katotaan puolison tulot?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Miks et mene töihin? Ei tartteis tukiasioita mietiskellä...?

Voi jumalauta!! Miten joku voi oikeesti olla noin tyhmä? Joo huvikseenhan mä täällä kotona homehdun :headwall:

Älä välitä suunsoittajista, ihminen joka ei koskaan ehkä ole ollut työttömänä ei todellakaan voi tietää miltä työttömästä tuntuu. Ja yleiskuva mitä mieltä ihmiset työttömistä ovat on aina negatiivinen.

Ensin tulee 180 päivää päivärahaa ilman tarveharkintaa. Eli sen aikaa ei puolison tulot vaikuta. Sen jälkeen tutkitaan tulot ja alkaa taas vaikuttamaan.

Onko sulla mahdollista tehdä vaikka keikkatöitä? Nekin kerryttäisi uutta työssäoloehtoa.

Paljon on niitä jotka siellä kotona myös turhaan on vaikka töitä riittäisi, ja kerta harmaana kirjoitit niin ei voi tietää tilannetta.
Ja jos liiton maksamat päivät tulee jo täyteen, niin aika pitkään siellä kotona on oltu.

Mutta jos sinulla on oikeat syyt olla siellä kotona tai teillä päin ei töitä ole tarjolla, niin sit on eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Ensin tulee 180 päivää päivärahaa ilman tarveharkintaa. Eli sen aikaa ei puolison tulot vaikuta. Sen jälkeen tutkitaan tulot ja alkaa taas vaikuttamaan.

Onko sulla mahdollista tehdä vaikka keikkatöitä? Nekin kerryttäisi uutta työssäoloehtoa.

Kiitos :) Joo olen ollutkin silloin tällöin töissä ja kesäksikin on melko varmasti luvassa töitä.

Paljon on niitä jotka siellä kotona myös turhaan on vaikka töitä riittäisi, ja kerta harmaana kirjoitit niin ei voi tietää tilannetta.
Ja jos liiton maksamat päivät tulee jo täyteen, niin aika pitkään siellä kotona on oltu.

Mutta jos sinulla on oikeat syyt olla siellä kotona tai teillä päin ei töitä ole tarjolla, niin sit on eri asia.

Eli siis kun mä harmaana kirjotan niin oon joku laiska tukia hyväksikäyttävä ihminen?

Mun liiton päivärahat on käyttetty useamman vuoden aikana loppuun joten en nyt ihan yhtä mittaa oo kotona ollut, olen saanut pari lasta ollut kursseilla ja aina noiden välissä olen ollut jonkun aikaa työttömänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eli siis kun mä harmaana kirjotan niin oon joku laiska tukia hyväksikäyttävä ihminen?

Mun liiton päivärahat on käyttetty useamman vuoden aikana loppuun joten en nyt ihan yhtä mittaa oo kotona ollut, olen saanut pari lasta ollut kursseilla ja aina noiden välissä olen ollut jonkun aikaa työttömänä.

No mulla nyt on vaan kirjautuneista parempi kuva kuin piilosta kirjoittelevista.
Mut kerta oot aikaansaapa ihminen, niin ei ongelmaa.

Yhteistyössä