Kelan korvaus asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Kävin silmälääkärillä, ja kela korvaa nyt jonkun verran, sitten jälkikäteen. Minkä verran se korvaa? Jouduin maksamaan sinne silmälääkärille 86?. Paljonko kelalta siis pitäs tulla, noin suunnilleen, tilille?

Sitten toinen asia. Silmälääkäri määräsi mulle lasit. Korvaako kela niistä mitään, vai pitääkö ne maksaa kokonaisuudessaan itse???

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No ei kai Kela mitään niistä laseista korvaa.

Noniin, kiitos sentään asiallisesta vastauksesta. Ihan outo asia katsokaas mulle, niin ajattelin kysyä. Suoraan sanottuna vit*u ku ne on niiiiin hemmetin kalliita :/ Millähän rahalla nuot ostas.........

Kela ei korvaa silmälaseja, mutta jos rahatilanne onneton, niin sossu korvaa... Mut siinä on sitten vino pino rajoitteita, että kuinka kalliit lasit voipi olla yms. Mutta ei siis köyhänkään tarvitse sokea olla...=)

Alkuperäinen kirjoittaja rilli:
Kela ei korvaa silmälaseja, mutta jos rahatilanne onneton, niin sossu korvaa... Mut siinä on sitten vino pino rajoitteita, että kuinka kalliit lasit voipi olla yms. Mutta ei siis köyhänkään tarvitse sokea olla...=)

No voiko tehä esim. niin, että hakee sossusta rahat, ja sitten, jos ne myöntää "liian vähän" niin laittaa loput itse???

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
ahaa. Paljonko sitten maksaa esim. ihan peruslukulasit?? Sellaiset ihan suht hyvät kuitenkin, että ei mitään marketti laseja :D

no kehyksissä merkki ei mun kokemuksen mukaan takaa yhtään parempaa laatua :|
katso vaikka nissenin sivuilta vähän sitä tarjontaa, siellä muistaakseni on aika hyvät esittelyt mallistoista hintoineen

Mulla on muuten silmälaseissa toisesta linssistä lohjennut pieni pala. Linssin alaosassa ei mene kehystä vaan siima. Kävin kysymässä liikkeestä, että paljoko uusi linssi maksaa. No pitääs uusia kumpiki linssi samalla kertaa ja se maksaas n. 300?. :kieh: :kieh:

Nämä lasit ja aurinkolasit vahvuuksilla ostin Espanjasta yhteishintaan 160?.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
ahaa. Paljonko sitten maksaa esim. ihan peruslukulasit?? Sellaiset ihan suht hyvät kuitenkin, että ei mitään marketti laseja :D

Tosi halvallakin saa, sisko tais maksaa 75e. Kattele tarjouksia, koko ajan niita jollain liikkeellä on.

Yhteistyössä