Kelan hoitotuesta

mä/lapsi sai sitä korvakierteeseen, silloin kun se oli hoitotuki, nythän se on vammaisen lapsen tuki tjmv. tavallaan helposti se saatiin, toki lapsi oli yhtäjaksoisesti sairas pitkään.. mutta olen lukenut niitäkin missä lapsella vaikeat allergiat astma yms. ja tukea ei meinaa herua. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
mä/lapsi sai sitä korvakierteeseen, silloin kun se oli hoitotuki, nythän se on vammaisen lapsen tuki tjmv. tavallaan helposti se saatiin, toki lapsi oli yhtäjaksoisesti sairas pitkään.. mutta olen lukenut niitäkin missä lapsella vaikeat allergiat astma yms. ja tukea ei meinaa herua. :|

Meilläkin kyseessä astma, siks just mietin, et miten vaikeaa mahtaa olla...
 
vieras
Täysin mahdotonta, kun sellaista ei enää ole. Alle 16 vuotiaan vammaistukea voit hakea. Kelan ehdot löytyvät
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/300905212853ML/$File/2luku_2.pdf?openElement S
Siellä selitetään aika kattavasti, milloin on mahdollista saada. Sen lisäksi pitää täyttää hakemus hyvin ja osata perustella, miten lapsi tuo rasitusta (vie aikaa, rahaa tms) verrattuna samanikäiseen normaaliin lapseen.
 
vieras
Muistakaa, että Kela saattaa yllättää. Riippuu paljon siitäkin, kuka asiantuntijalääkäri sattuu juuri teidän asiaa käsittelevän. Liian usein tulee kielteisiä päätöksiä, vaikka joku muu olisi saanut samoilla perusteilla tukea.
Astmaan pitää olla säännöllinen lääkitys vähintään puolet vuodesta yhtäkyytiä, jotta tukea myönnetään.
Ja koulualoittaneet ei sitä normaalisti enää saa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täysin mahdotonta, kun sellaista ei enää ole. Alle 16 vuotiaan vammaistukea voit hakea. Kelan ehdot löytyvät
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/300905212853ML/$File/2luku_2.pdf?openElement S
Siellä selitetään aika kattavasti, milloin on mahdollista saada. Sen lisäksi pitää täyttää hakemus hyvin ja osata perustella, miten lapsi tuo rasitusta (vie aikaa, rahaa tms) verrattuna samanikäiseen normaaliin lapseen.
Yli 16 v saa myös hoitotukea tai elääkkeen saajan hoitotukea!
 
vieras
Joo, kirjoita hakemus täyteen omaa tekstiä. Älä vähättele, vaan mieluummin liioittele. Mainitse mahdollisista yövalvomisista infektioaikoina yms. Kaikki kehiin. Se oma selostuskin merkitsee paljon. Ja kaikki rahanmenot ym. mitä astma aiheuttaa. Tosin koneelta näkevät itsekin, kuinka paljon on astmalääkkeitä vuoden aikana ostettu.
 
Meillä haettu infektioastmaatikolla. Oletko pitänyt oirepäiväkirjaa? Kannattaa lisätä sinne se niin saavat kunnon käsityksen sairauden laadusta. Kaikki pienimmätkin jutut kirjotat, mahdollisimman laajasti esim jos ette voi antaa yökylään astman takia tai että kyläilyt muuten rajoittuneita tms.
 

Yhteistyössä