Kelamoka, mitä teen?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
En ole saanut kotihoidontukea tältä vuodelta. On ollut niin paljon murhetta vuoden vaihteessa, että en edes tiedä onko minulle tullut postissa vuositarkastuspapereita, tai olenko hukannut tai kenties jopa lähettänyt paperit. Milläköhän selityksellä saisin takautuvasti rahat?
 
tupuna
Eikai siinä perusteluja tarvitse kun aina kaikki maksetaan puoli vuotta takautuvasti.
Itse ainakin laitoin neljä kuukautta "myöhässä" osittaisen hoitorahan hakemuksen enkä selitellyt mitään.
 
Kerrot vaan sinne rehellisesti, miksi laput on jäänyt laittamatta ja menet nyt mahdollisimman nopeasti Kelaan juttelemaan. Ihmisiähän ne virkailijatkin on ja kyllä mun mielestä toi kotihoidon tuki kuuluu myös takautuvasti maksettaviin, koska sehän on ns. kotiäidin palkka (ei kukaan muu kuin äiti/isä tekis töitä 24h n. 300 eurolla :D )

Itse olen saanut kotihoidon tukea takautuvasti, kun unohdin viedä laput kaiken muuttohässäkän keskellä..
 
vieras
Ellen ihan väärin muista,siinä tarkistuslomakkeessa lukee että tuki loppuisi jos ei lappuja palauta määräaikaan mennessä.
En sitten muista koskeeko hoitorahaa vai hoitolisää.Vai molempia.
 

Yhteistyössä