kela prkl (turhaa valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Hemmetti sentään. :mad::mad: Aaaarrggggh. Nyt se on todistettu, että on turha edes yrittää tehdä töitä, kun siitä tehdään vaan mahdollisimman hankalaa. :( En yhtään ihmettele, ettei monikaan tee töitä esim. työttömyyskaudella, koska se ei vaan kannata.

Tilanne on siis se, että opiskelen työttömyystuella. No, koska sijaisuuksia on tarjottu, niin olen tietysti niitä tehnyt mielelläni. En nyt rahallisesti ole mitään vailla, mutta työnteko on kivaa ja saanpa tuonne vähän jalkaa oven väliin. Mut joo. Nyt on siis se tilanne, että normaalisti kuun alussa maksettu työttömyyskorvaus on edelleen maksamatta koska ne siellä vaan selvittelee ja ihmettelee sitä, kun mä olen kolmena päivänä sillä kaudella ollut töissä. :headwall: Tooosi kivaa elää tää kuukausi pelkällä asumistuella ja lapsilisällä, maksaahan sillä vuokran ja muutama kymppi jää päällekin. helvetti. Ja anteeksi. Turhaa valitusta joo on.

Niinpä, ja monessa muussa asiassa ihan sama juttu! Itsekin olisin tehnyt osa-aikaista työtä jos olisi edes bensarahat jääny käteen,mutta ei ois jääny mitään....

Seurakunnan diakonitoimisto voisi auttaa ainakin ruuan puoleen ;) Antaa joko ruokakasseja tai maksusitoomuksen ruokakauppaan :)
Oman paikkakuntasi työttömät kannattaa katsoa myös, heillä yleensä joku työpaja tyyppinen toiminta ja sieltä monesti saa ruokaa aamuisin ilmaiseksi (ainakin Kouvolassa)
milloin on leipiä milloin kanamunia milloin maitoa milloin mitäkin mitä kaupat lahjoittaa

Kiitos vinkeistä. :) Mut ei mulla nyt sellaista hirveetä pulaa ole, on mulla ruokaa varaa ostaa, eikä toi diakoniatoimisto silleen käy, kun justiinsa seurakunnassa olen itse töissä, en mä voi mennä sinne kerjuulle. Ja kun mä olen aamusta iltaan töissä, niin ei tässä voi aamupalallekaan mennä minnekään. :) Onneksi on pakastin täynnä ruokaa lapsille, lähinnä itselle täytyy ostaa ruokaa. Ja on sen verran säästössä, että pystyy ruoat ostamaan. Ärsyttää vaan toi Kela. Ei paljon kannusta työnteköön tuollainen kyllä. :(

Niinpä--kokemusta on. Sympatiat siulle...vaik ei ne kyl paljoo auta :(

No sympatiat kyllä auttaa. :D Sitähän mä tässä hain. :heart: Turhauttaa niin prkl:n paljon. :D Sitten kun se Kelan toimisto on vielä niin iso vitsi. :laugh: Eihän sinne pääse asioimaan. :laugh: Se on kerran viikossa kokonaan kiinni ja joka halvatun päivä 12-13, eli just siihen aikaan kun sinne pääsis asioimaan. :D Kyllä ne osaa tehdä tän mahdollisimman hankalaksi. :p

Soita sinne!
Kun mä sain työttömyystukea kelalta ja tein samanaikaisesti muutamana päivänä kuussa töitä, niin jos en hakemuksessa maininnut monta kertaa haluavani ennakkomaksun niin päätöstä sai odottaa jopa kolme viikkoa ja silloinkin päätös tehtiin mun yhteydenoton takia. Uhkasin viedä asian iltapäivälehdille kun päätös kestää vain niin mulle soitti joku esimies joka neuvoi pyytämään joka kerta ennakkomaksun, jotta saa päätöksen nopeasti ;)

Joo systeemissä on vikaa, kun työnteko ei kannata. :( Odotan kauhulla ensi talvea, kun minä menen töihin ja mies alkaa tekemään keikkaa opiskelun lisäksi. Ei taida montaakaan latia jäädä säästöön.

Minä sain tänään vuoden ensimmäiset työttömyyspäivärahani vaikka olen ollut työttömänä joulukuun puolivälistä saakka. Eikä ole sossustakaan rahaa tullut eli olen elänyt lapsilisällä.

Do dii... Nyt on soitettu Kelaan. :p Täytyy sanoa, että puhelinpalvelu oli kyllä erinomaisen ystävällistä ja sujuvaa. Lupasi täti laittaa kiireellisyysmerkinnän siihen paperiin. Seuraava ilmoitus pitääkin laittaa maanantaina viimeistään, ainoo vaan et työpaikasta ei saa sitä todistusta sijaispäivistä ennen kuin viimeinen päivä. :headwall: :laugh: On tääkin vaan hauskaa. :D On se hyvää että tostakin paperinpyörityksestä palkkansa joku saa. :p