KELA maksaa lapsilisän vasta syntymää seuraavana kuukautena. Outoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Vauvani syntyi helmikuun alussa.

Kela ei kuitenkaan maksanut lapsilisää helmikuun lopussa. Soitin asiasta ja siellä sanottiin, että aletaan maksaa vasta maaliskuussa. Eli maaliskuun lopussa saan ekan satasen.

Onko tosiaan näin? Muiden kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vauvani syntyi helmikuun alussa.

Kela ei kuitenkaan maksanut lapsilisää helmikuun lopussa. Soitin asiasta ja siellä sanottiin, että aletaan maksaa vasta maaliskuussa. Eli maaliskuun lopussa saan ekan satasen.

Onko tosiaan näin? Muiden kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
No hyvä. Tää on sit muuttunut tää viimenen maksu. Ennen oli eri tavalla.

Milloin ennen :)
Kun minä täytin 17v 10 vuotta sitten,sain myös siltä kuulta lapsilisät,jona olin syntynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja maija poppanen:

Milloin ennen :)
Kun minä täytin 17v 10 vuotta sitten,sain myös siltä kuulta lapsilisät,jona olin syntynyt.

Mulle myös maksettiin sen kuun loppuun. Nyt oon 33v.

Joskus oli niin että alkukuusta syntyneet sai syntymäkuukautenaan jo ekan ja sit se loppui edellisenä kuukautena, ja loppukuusta syntyneet toisinpäin.
Se koettiin hankalaksi hallita joten jäi jotenkin "kokeiluksi" ja nyt on siis niin että jos synnyt helmikuussa eka tulee maaliskuussa ja vika helmikuussa.

Mulle on aikanaan tullu 3kk/välein ja silloin se vika tuli siinä jaksossa jolloin täytit vuosia

oolut iät ja ajat näin että syntymää seuraava kk vasta tulee lapsilisä. Tiedän paljon näitä parikymppisiä äitejä jotka soittelee Kelaa tästä asiasta ja eivät vaan ymmärrä että näin se on.

Yhteistyössä