Kela iskee jälleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie vaaan

Vieras
Laitoin Kelalle kyselyä kun alan saada äitiyspvärahaa kesällä, että miten se vaikuttaa miehen työttömyyskorvaukseen, omaan kotihoidontukeen ja eläkkeeseen. Sain vastauksen: En osaa sanoa, katso itse Kelan sivuilta. Great. Eikä ne herran tähden ole siellä ne asiantuntijat että osaisivat vastata? Jäädään nyt sitten innolla odottamaan että millaiseen päätökseen tulevat kun laitan hakemuksen. Kukas sen sitten laskee? Joku supertietokone?

Kelan kanssa on aina mukava asioida...

Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Eikö ookkin. ;)

Sen olen ymmärtäny että äippärahaa ja kh-tukea ei voi saada yhtä aikaa mutta muusta en tiedä. :/

Hoitolisää voi saada yhtäaikaa äitiyspäivärahan kanssa, jos tulot jää niin pieniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu, mut vaikuttaako äippäraha työmarkkinatukeen niinkun khtuki vaikuttaa? Sitä ei kukaan tiedä ja harva arvaa...:(

Ei kai sen siihen pitäis vaikuttaa. Miehesihän ei voi sun puolesta jäädä äitiyslomalle vaan se on sun pakko tehdä. Kotihoidontuelle hän taas voisi jäädä, joten sinun ei ole pakko.. Jos näin maalaisjärjellä ajattelee. Sitähän ei sitten tiedä, mitä kela loppujen lopuksi on asiasta mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Eikö ookkin. ;)

Sen olen ymmärtäny että äippärahaa ja kh-tukea ei voi saada yhtä aikaa mutta muusta en tiedä. :/

Hoitolisää voi saada yhtäaikaa äitiyspäivärahan kanssa, jos tulot jää niin pieniksi.
Eikun jos äitiyspäiväraha on pienempi kuin kotihoidon tuki, saa erotuksen kotihoidon tukena. Kai se perusosa siinä on pienempi kuin minimi-äp niin mahdollinen tuleva kht on aina hoitolisää ja mahdollista kuntalisää.

Eikö ookkin. ;)

Ai voiko? Ei siis sitä perusosaa vaan sitä mihin vaikuttaa omat sekä miehen tulot?

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Eikö ookkin. ;)

Eikun jos äitiyspäiväraha on pienempi kuin kotihoidon tuki, saa erotuksen kotihoidon tukena. Kai se perusosa siinä on pienempi kuin minimi-äp niin mahdollinen tuleva kht on aina hoitolisää ja mahdollista kuntalisää.

No täällähän tää olikin. Kiva tietää ni voin laskea miten mulla. Veikkaan kuitenkin etten saa, miehen tulot vaikuttaa ja mä saan samaa ä-rahaa mitä esikoisesta ku ero on alle 3v.