Kekskeytytetty yhdyntä ehkäisykeinona

  • Viestiketjun aloittaja Niinnoh
  • Ensimmäinen viesti
Meillä lasten syntymien jälkeen ollut vain keskeytetty yhdyntä ehkäisykeinona, kaikkiaan 12 v, ja on ollut tehokas....mutta se nautinto siinä on sit eri juttu....Kierukan laitatin pari kuukautta sitten, ja olemme mies sekä minä erittäin tyytyväisiä!!!!! Mietin vain, miksi en jo aikaisemmin ottanut moista vekotinta!!! :)
 
me ollaan harrastettu sitä melkein joka päivä ekan lapsen jälkeen n vuosi ja sitten päätettiin yrittää toista raskautta ja heti tärppäsi. Nyt sitten toisen lapsen jälkeen sitä on taas harrastettu 8 kk ja kun ehdotin miehelle et jos hankkisin jonkin ehkäisyn, niin hän ei halunnut, elikkä näin jatketaan kunnes taas vauvakuume yltyy tai käy vahinko =)
 
008
moi

Meilläkin ob tuota "menetelmää" välillä harrastettu, kun ei aina jostakin kumman syystä mieheni kanssa kumipukua ylle pueta??? Mutta en nyt sokeasti luottaisi tuohon menetelmään. Enkä ehkäisyksi edes luokittelisi. Mutta ei sitä kaikki halua kemiallisia hormionejakaan kroppaan tunkea!!!
 
talvityttö
Tämä on varmaan ikuisuus kysymys et onko luotettava vai ei..En osaa kertoa kuin omasta kokemukseta ja muutaman tuttavan. Eli kukaan ei meistä ole tullut raskaaksi tällätavalla ja tämä on ollut ainut ehkäisykeino jo vuosia ( kyseessä 3 paria). Eli minä luotan tähän keinoon ihan hyvin.
 
Minä luotan myös - tosin nyt käytössä Nuva Ring, mutta keskeytettyyn palataan jos rengas osoittautuu huonoksi. Mulla oli keskeytetty käytössä yli 10 vuotta eikä mitään vahinkoja. Olen kuullut sanottavan, että jotkut miehet vaan hallitsee sen ja jotkut ei.... ;-) Mm. oma isä ei :LOL:

Eikä vaikuta ainakaan _minun_ nautintoon. Eipähän tuo mieskään ole sitä puolta niin hirveästi valittanut. Mieluummin ottaa lopussa pois kun kattelee hormoonihirviöistä vaimoa ja vetää päälle kumipukuja ;-))
 
Tilastoja
Tohtori.fi sivuilla keskeytetystä yhdynnästä oli seuraava maininta:
"Erään yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan keskeytettyyn yhdyntään turvautuneista pareista 19 % oli kokenut "vahingon" ja nainen oli tullut raskaaksi".

Olin itse yllättynyt siitä, että vahinkoprosentti oli noin pieni, mutta tiedä sitten varmuudella tuosta tutkimuksesta.

Joka tapauksessa kuulun itse tyytyväisiin käyttäjiin. Kahdeksan vuotta ihan puhtaasti ja raskaaksi lähes samantien kun halusimme. Nyt olen tosin harkinnut personaa, kun kyllähän se vähän nautintoa vie, kun mies vetäytyy ennen saamista. :/
 
Itse en voisi kyllä luottaa... Nimittäin jos olette jollain muulla tavalla seksiä harrastaneet miehenne kanssa, niin huomaatte että se siemenneste ei tule pelkästään lopussa vaan välilläkin voi tulla jonkin verran...

Jos ei hormoneja halua sisällensä hyörimään, niin kondomien lisäksi on olemassa kertakäyttöiset ehkäisypuikot, jotka tuhoavat siittiöitä eli Pantenex Ovalit apteekista ilman reseptiä. Samaa ainetta on myös se spermisidi jota pessaarin sisään laitetaan, näitä pessaareita voi tilata esim. Ruotsista ja apteekkikin välittää niitä ulkomailta.

Mutta nuo ehkäisypuikot siis toimivat ihan yksinäänkin, ja oikein käytettynä ehkäisyteho on sama kuin kondomeilla.

Uskallan suositella, vaikka ensin epäilyttikin että mahtaako kirvellä tjtn. Pientä kuumotusta vain ensimmäisellä kerralla, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään. Tosin varmasti riippuu kunkin omista limakalvoista kuinka herkät ovat.

Vähentää ainakin sitä keskeytetyssä olevaa ahdistuspelkoa

:)
 

Yhteistyössä