keksitäänpä yhdessä lahja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elliskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elliskä

Vieras
Keksitäänpä yhdessä lahja 60v täyttävälle isälleni. Näitä keskusteluja olen netistä selannut kymmenittäin, mutta sopivaa ei ole löytynyt. Budjetti on noin 200-300 euroa maksimissaan, halvemmallakin saisi päästä.

Eläkeläinen. Tosi sairas, terveydentila ei anna myöden matkustaa tai kokea elämyksiä. Ei voi käyttää alkoholia. Ei harrasta mitään. Tykkää kaikista koneista, kaivinkoneista ja traktoreista ja suurin haaveensa olisikin saada oma kaivinkone. (mun budjetti ei ihan riitä...) Kuvakirjan saivat juuri joululahjaksi. Ei voi lukea kirjoja. Ei tykkää mistään kauneushoidoista, hieronnatkaan ei terveydentilan vuoksi käy. Siis mitäihmettä mä keksin???

Mieti mitä käytännön asioita ovat vailla ?

Jotain pihatöihin liittyvää? Pienet koneet vaan on kalliita, ajettava ruohonleikkuri, käytettynä?
Joku lumilinko, lumikola?
Uusi kiuas jos vanha on armottoman vanha?
Työkaluja? Iskuporakone, kompressori, jiirisaha? Jne.

[QUOTE="vieras";27884986]Mieti mitä käytännön asioita ovat vailla ?

Jotain pihatöihin liittyvää? Pienet koneet vaan on kalliita, ajettava ruohonleikkuri, käytettynä?
Joku lumilinko, lumikola?
Uusi kiuas jos vanha on armottoman vanha?
Työkaluja? Iskuporakone, kompressori, jiirisaha? Jne.[/QUOTE]

Näitä mä olen yrittänyt miettiä. On vaan juuri jäänyt eläkkeelle metalliyrittäjän työstä ja on tuhannen neliöö hallitilaa täynnä kaiken maailamn koneita. Täytyy vielä miettiä, toi ajettava ruohonleikkuri oliskin hyvä idea, mutta mulla on sellanen kutina, että se viime kesänä sai sellasen jostain käytettynä. Täytyy varmistaa veljeltä onko sillä semmonen.

yks idea olis antaa sille koira. Niiden pitkäaikainen rakas koira kuoli jo useampi vuosi sitten ja niiden tekee mieli uutta, mä tiedän. Mutta siinä on se ongelma, että ne ihan välttämättä haluais jonkun sakemannin tai muun ison koiran. En saa niitä tajuamaan, että niiden terveydentilassa ne ei voi ottaa sellasta koiraa joka tarvii kovaa liikuntaa ym. Onko koiratuntijoita paikalla, mikä rotu olis enemmän sellanen kävelylenkkiseurakoira? Jos äitelle ehdottelisin jotain rotua vielä ja vietäs sellanen. On kyllä kalliita, mutta jos löydettäis joku rekisteröimätön tms.

[QUOTE="vieras";27885057]Joku kirja? Olisko jotakin kirjaa sitä kiinnostavista jutuista, traktoreista, konejutuista ym?[/QUOTE]

Ekassa viestissä jo kirjoitinkin varmaankin, että ei pysty enää lukemaan. Tykkäsi aikanaan hirveästä just tuollasesta kirjallisuudesta sekä Suomen sotiin liittyvistä kirjoista, mutta sairauden vuoksi ei voi lukea enää kirjoja.

Olen itse, ja koko perheeni, suvunkin villinnyt, äänikirjojen suurkuluttaja. Niitä löytyy laidasta laitaan. On kotimaisia ja ulkomaisia, on sotaa ja rauhaa. Onko isäsi koskaan harrastanut kirjallisuutta? Jos ei, voisit aloittaa kevyemmillä kirjoilla. Ruokahalun kasvaessa, suosittelen Waltarin huikeita teoksia. Mikä olisikaan mukavampaa, kuin käydä päivätorkuille ja kuunnellä äänikirjaa?

mun miehellä on vinopino kaikenlaisia masiinoita ja vehkeitä, työkaluja, nippeleitä ja nappeleita. Silti hän oli suunniltaan ilosta, kun ostin hänelle joululahjaksi leathermanin monitoimityökalun. Makso jonkun 220e muistaakseni. Siihen pystyy sitten ostamaan vielä liaävaruateita, joista inmostui vielä kovasti, ja aikoo niitä myös itse hankkia.

Olen itse, ja koko perheeni, suvunkin villinnyt, äänikirjojen suurkuluttaja. Niitä löytyy laidasta laitaan. On kotimaisia ja ulkomaisia, on sotaa ja rauhaa. Onko isäsi koskaan harrastanut kirjallisuutta? Jos ei, voisit aloittaa kevyemmillä kirjoilla. Ruokahalun kasvaessa, suosittelen Waltarin huikeita teoksia. Mikä olisikaan mukavampaa, kuin käydä päivätorkuille ja kuunnellä äänikirjaa?

Tää olis kyllä aika hyvä, täytyypä laittaa oikein mietintään. On aiemmin lukenut paljonkin, mutta tosiaan enää ei voi. Täytyy vähän äidiltä urkkia voisiko se tykätä tällaisesta. Kiitos!

Lisää ideoita otetaan silti vielä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja elliskä;27885137:
Tää olis kyllä aika hyvä, täytyypä laittaa oikein mietintään. On aiemmin lukenut paljonkin, mutta tosiaan enää ei voi. Täytyy vähän äidiltä urkkia voisiko se tykätä tällaisesta. Kiitos!

Lisää ideoita otetaan silti vielä vastaan.

Syntymäpäivälahjaksi ehdotan Mika Waltarin Sinuhe Egyptiläistä tai Väinö Linnan Tuntematonta sotilasta, koska niissä riittää kuunneltavaa.

Meille hankittiin juuri Sofi Oksasen (Puhdistus on jo kuunneltu), "Kyyhkyset katosivat" , Riikka Pulkkisen "Vieras" ja Leena Lehtolaisen "Paholaisen pennut".

Alkuperäinen kirjoittaja elliskä;27885053:
yks idea olis antaa sille koira. Niiden pitkäaikainen rakas koira kuoli jo useampi vuosi sitten ja niiden tekee mieli uutta, mä tiedän. Mutta siinä on se ongelma, että ne ihan välttämättä haluais jonkun sakemannin tai muun ison koiran. En saa niitä tajuamaan, että niiden terveydentilassa ne ei voi ottaa sellasta koiraa joka tarvii kovaa liikuntaa ym. Onko koiratuntijoita paikalla, mikä rotu olis enemmän sellanen kävelylenkkiseurakoira? Jos äitelle ehdottelisin jotain rotua vielä ja vietäs sellanen. On kyllä kalliita, mutta jos löydettäis joku rekisteröimätön tms.

Itse pidän tätä huonona ideana. Eläimen ei koskaan tulisi olla lahja vaan harkittu juttu. Jos vanhempasi kuitenkin välttämättä haluavat vielä saksanpaimenkoiran, niin ehkäpä aikuinen kodinvaihtaja olisi kiva, ei tosin lahjana :)

Yhteistyössä