Keksikää mulle ammatti!!!!

  • Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti
toivoton
Olen ikuisesti kiitollinen sille joka keksii mulle ammatin! Eli olen:

-25v.
-vain peruskoulun käynyt (mutta keskiarvo oli kiitettävä)
-ollut 7v. kotiäiti
-4 lasta
-ei työkokemusta, edes kesätöitä
-olen ollut masennuslääkkeellä 10v.
-olen allerginen ja astmainen joten töissä ei saa pölytä, olla paljon kemikaaleja ja käsienpesua
-selkäni on leikattu ja aivan paskana
-en mainittavan älykäs mutta sitäkin sosiaalisempi
-en kaipaa muuta kuin "duunariduunia"
-yksityiselämä (lapset) tulee aina menemään työn edelle!
-palkan ei tod. tarvite olla iso, jos siitä jäisi vaikka 1000e/kk käteen verojen jälkeen niin olisin onnellinen!!!!
-teen mielelläni yövuoroja ja esim. joulun olen ilosta kiljuen töissä
-ei ajokorttia, ei autoa eikä varaa moisiin
-en ole kaunis/kovin edustava/huoliteltu.
-olen reipas, tartun toimeen, en jää ihmettelemään, olen loistava kaikessa pikkupipertämisessä (esim. papereiden täytteleminen) ja käsillä tekemisessä

Tuleeko ehdotuksia? Jotain pitäisi rueta opiskelemaan/tekemään, ei voi olla aina kotona vaan!
 
Jokin hoitoalan työ? heistä on pulaa ja ei tarvitse istua tai seisoa pitkiä aikoja..nuorisopuoli? Vanhuspuolellahan pitää käännellä mummoja joten se ei varmaan selälle ole hyväksi.
Oppisopimuksellakin pääsee ilmeisen helposti.
 
Ap
Itse olen myös miettinyt hoitoalaa, että opiskelisin vaikka lähäriksi! Mutta arveluttaa juuri se että onko siellä paljon nostelua ja käsien pesua :/
Muuten olisi ihan unelmaduuni, esim. leikkaushaavat, oksennus ja ripulikakat ei tee mulle ollenkaan pahaa :D
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
toimistotyöntekijä,tosin paljon istumista mutta siistiä työtä ja vaatii tarkkuuta
Miten sellaiseksi pääsee? Olisin ihan loistava papereiden täyttelemisessä ja pyörittelyssä, mutta istutaankohan siinä koko päivä yksin jossain nurkassa? Kuolen jos teen 8h päivän ihan yksinäni ilman ihmiskontakteja!

Lasten ja nuorten kanssa en ikimaailmassa halua olla tekemisissä kun itselläni on 4 ja niissä on tarpeeksi puuhaa, lisäksi en kestä katsella "vapaan kasvatuksen hedelmiä" :D
 
vieras
Mitä ne on sulle työkkärissä tarjonnut?Muista,että et voi aivan hirveesti asetella ehtoja,jos työtä haluat saada.Jos töitä haluat tehdä,ei pitäisi olla noin rajoittunut..
 
tässä
Alkuperäinen kirjoittaja toivoton:
Olen ikuisesti kiitollinen sille joka keksii mulle ammatin! Eli olen:

-25v.
-vain peruskoulun käynyt (mutta keskiarvo oli kiitettävä)
-ollut 7v. kotiäiti
-4 lasta
-ei työkokemusta, edes kesätöitä
-olen ollut masennuslääkkeellä 10v.
-olen allerginen ja astmainen joten töissä ei saa pölytä, olla paljon kemikaaleja ja käsienpesua
-selkäni on leikattu ja aivan paskana
-en mainittavan älykäs mutta sitäkin sosiaalisempi
-en kaipaa muuta kuin "duunariduunia"
-yksityiselämä (lapset) tulee aina menemään työn edelle!
-palkan ei tod. tarvite olla iso, jos siitä jäisi vaikka 1000e/kk käteen verojen jälkeen niin olisin onnellinen!!!!
-teen mielelläni yövuoroja ja esim. joulun olen ilosta kiljuen töissä
-ei ajokorttia, ei autoa eikä varaa moisiin
-en ole kaunis/kovin edustava/huoliteltu.
-olen reipas, tartun toimeen, en jää ihmettelemään, olen loistava kaikessa pikkupipertämisessä (esim. papereiden täytteleminen) ja käsillä tekemisessä

Tuleeko ehdotuksia? Jotain pitäisi rueta opiskelemaan/tekemään, ei voi olla aina kotona vaan!
Puutarhuri tai kukkakaupantäti?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Jokin hoitoalan työ? heistä on pulaa ja ei tarvitse istua tai seisoa pitkiä aikoja..nuorisopuoli? Vanhuspuolellahan pitää käännellä mummoja joten se ei varmaan selälle ole hyväksi.
Oppisopimuksellakin pääsee ilmeisen helposti.
Juu kaikki masentuneet vaan hoitoalalle töihin!
 
Ap
En ole ikinä käynyt työkkärissä niin en tiedä mitä sieltä tarjoavat! Olisi kiva olla jossakin asiakaspalvelutiskillä, siinähän saisi istua ja olla ihmisten kanssa tekemisissä (mulla ei mene ikinä hermot ja jaksan täyttää lomakkeista kohdat 10000A, B ja C + liitteet X, Y ja W :D )!!!
Pitää rueta selvittelemään mite ko. hommaan pääsisi.
Mielestäni en ole rajoittunut, ei vaan kannata lähteä hommiin joita terveys- tai mielenterveys ei sitten kestäkään. Haluaisin osua kerralla oikeaan ammattiin koska opiskelu ei todellakaan houkuttele!
Mieluiten lähtisin töihin heti mutta kaikkeen tarvitaan ilmeisesti koulutus!
 
Annu
Kannattaa mennä nyt käymään siellä työkkärissä. Sieltä saat ehdotuksia ja siellä suunnitellaan, miten pääset tavoitteeseesi. Koulutus todellakin tarvitaan kaikkeen...

 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiesitkö:
www.mol.fi sivustolla on sellanen testi,millä voit testata oman soveltuvuutesi eri aloille ja mikä olisi sinulle se paras ammatti.käy kokeilemassa ;)
Testasin jo, tuli vastaukseksi insinööri :D Ei taida ihan toimia tuo testi :D
 
vieras
Puutarhuri tai kukkakaupantäti?
[/quote]

Hahahhaaa, mulla on astma ja allergia enkä voi edes käydä kukkakaupan ovella, siinä vasta ammatti allergiselle :D[/quote]

Ja taitaa sulla olla muitakin rajoitteita?

Mulla astma ja allergia ja olen leipuri!

 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puutarhuri tai kukkakaupantäti?
Hahahhaaa, mulla on astma ja allergia enkä voi edes käydä kukkakaupan ovella, siinä vasta ammatti allergiselle :D[/quote]

Ja taitaa sulla olla muitakin rajoitteita?

Mulla astma ja allergia ja olen leipuri!

[/quote]

Miten tuo on mahdollista? Tiedustelen uteliaana? Itse aloitin puutarhuriopinnot yläasteen jälkeen, mutta viikon opiskelun jälkeen olin sairaalakunnossa (ja olin siellä kauan kun astma meni niin huonoksi!) kun tunneilla mm. leikattiin yrttejä :(
 
fff
Vanhusten"hoitoon"! Minun jo eläkkeelle jäänyt äitini oli töissä eräässä vanhusten "päiväkerhossa". Sinne tuotiin autolla vanhuksia, jotka olivat henkisesti vireitä ja useimmiten kulkivat esim. rollaattorilla tai ilman sitä. Jonkin verran siellä varmaan oli nostelua, mutta ei mitään "oikeaa hoitotyötä". He vaan päivisin leikkivät, askartelivat, pelailivat, lauloiva, joivat kaffetta ja söivät.
Äitini tykkäsi työstään tosi paljon ja hän on luonteeltaan iloinen, ahkera ja seurallinen. Hänet siirrettiin työhön fyysisesti raskaammista hommista juuri selkäongelmien vuoksi. Ja siellä kuulemma oli aina puutetta henkilökunnasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Kannattaa mennä nyt käymään siellä työkkärissä. Sieltä saat ehdotuksia ja siellä suunnitellaan, miten pääset tavoitteeseesi. Koulutus todellakin tarvitaan kaikkeen...
Oikein hyvä ohje!Mars matkaan,ei niitä töitä täällä ole
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
On siinä taas joku elämänsä ja terveytensä pilannut. Toivotaan, etteivät ap:n lapset jatka tätä samaa tapaa eteenpäin.
Ja mitenkähän olen itse terveyteni pilannut? Olen syntynyt selkäranka epämuodostuneena!
Astma, atooppinen iho ja allergiat tulivat ala-asteiässä ja niistä kärsii koko sukuni!
Samoin masennus on sukuvika, mutta ei haittaa oikein lääkittynä elämää mitenkään kun on onneksi sen verran lievä :/
Eli itse olen näihin syypää? Kauheasti voin vaikuttaa omiin geeneihini :(
 

Yhteistyössä