Keksikää mulle ruokia mitä voin syödä. Maidoton, viljaton!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Niin, siis mitä ihmettä tässä enää syö ku vauvan takia jouduin maidottomalle ja viljat myös kiellettiin. Ja paljon muita kuten kahvi, limsat, sipuli, paprika, kalli, viinirypäle jne on myös pannassa.,...
ja kokoajajn armoton nälkä ja varsinkin makeaa tkee milei.
auttakaa mua!

riisikakkuja, makean himoon jotain lähinnä sokeria olevia makeisia tai mehujäätä

keitettyjä perunoita ja sen kanssa kaikenlaisia lihajuttuja, kuten vaikka karjalanpaistia ilman sipulia jne

tässä jotain mitä mieleen tulee; broileri-, liha-, kala-, ja nakkikeitto, pihvi ja esim. muusi (voi tehdä veteenkin). makaroonilaatikon voi tehdä lihaliemeen, onkohan gluteenittomia makarooneja olemassa? erilaiset ruokaisat salaatit, esim. broilerista tai kalasta. Vihanneksia saa taas kotimaisia, joten niitä paljon ruokavalioon. Gluteenitonta leipää voi myös tehdä itse, glut. jauhot on vaan hinnakkaampia kuin tavalliset :( Erilaiset kiusaukset; tonnikalasta, jauhelihasta, broilerista ym. ja jos et voi ruokakermaa käyttää, laita esim. lihalientä. Kiisseleitä jälkkäriks, hedelmistä ja marjoista.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Niin, siis mitä ihmettä tässä enää syö ku vauvan takia jouduin maidottomalle ja viljat myös kiellettiin. Ja paljon muita kuten kahvi, limsat, sipuli, paprika, kalli, viinirypäle jne on myös pannassa.,...
auttakaa mua!

neuvolasta osataan ohjata ravintoneuvojalle/ravintoterapeutille.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
ei myöskään omenaa ja appelsiiniä.
Lihaa kai täsä pitää vääntää naamaan entä makean nälkään?

Vihannes, liha, rasva - ruokavaliolla makeannälkä on karistettu muutamassa päivässä. :)

Ei tehoa toivottomiin tapauksiin. I know. Voi vähän laskea, mutta koskaan siitä ei eroon pääse.

Tosin, jos vauva on herkkä oireilemaan maidon proteiinille, voi olla ettei naudanlihakaan käy.
Minä olin tollaisella ruokavaliolla. Riisiä, broileria, onko kananmunat sallittuja? Jos ei niin voi olla ettei broilerikaan käy. Mulla ne sentään oli sallittuja. Hae kaupasta maissijauhoja ja tee niistä leipää, parempaa sekin kun ei mitään. Makeannälkään kiisseliä sellaisista marjoista mikä käy, soijajäätelöä, sallittuja hedelmiä.

Tosin, jos vauva on herkkä oireilemaan maidon proteiinille, voi olla ettei naudanlihakaan käy.
Minä olin tollaisella ruokavaliolla. Riisiä, broileria, onko kananmunat sallittuja? Jos ei niin voi olla ettei broilerikaan käy. Mulla ne sentään oli sallittuja. Hae kaupasta maissijauhoja ja tee niistä leipää, parempaa sekin kun ei mitään. Makeannälkään kiisseliä sellaisista marjoista mikä käy, soijajäätelöä, sallittuja hedelmiä.

auttakaa mua!

Siis kiellettiin kotimaiset viljat? Ei sitten ole ongelmaa, lähes mikä tahansa ruoka onnistuu ilman niitäkin. Käypä katsomassa niitä herkkuja esim. sieltä kaupan gluteenittomalta osastolta ja pakastealtaalta, valitset sitten sieltä herkuiksi niitä, joissa lukee luontaisesti gluteeniton, niin eivät sisällä ns. kotimaista viljaa.

Pääsääntöisesti kaikki karkit on tehty sokerista ja lisäaineista, joten niitä voi syödä huoletta makean nälkään. Tavallisissa lakuissa on viljaa, joten ne ei käy.

auttakaa mua!

Minulla oli sama dieetti kun imetin (ja imetin yli kolme vuotta siitä huolimatta) eli maidoton, soijaton, viljaton, riisitön, ei pippureita, ei paprikaa, ei äyriäisiä, ei banaania, ei pähkinöitä... No, söin pottua, salaattia, maissia, tattarileipiä (luontaisesti gluteiiniton), kalaa ja meillä kävi kananmunatkin ja suklaa. Pahin oli kun ei vuosikausiin voinut syödä JUUSTOA, kaiken muun voi korvata mutta juustoa ei mitenkään.

http://www.vuohelanherkkupuoti.fi/

Tuon linkin takaa selviää ainakin leipä ja leivonnaispuoli! :D Vuohelan tuotteita löytyy jo Marketeistakin.

Kyllä sapuskaa kuule löytyy, pitää vain etsiä ja kerran katsoa mitä voi syödä niin kohta homma sujuu jo automaattisesti.

Niin, ja gluteiinitonta lakritsiakin on (sisältää kylläkin riisiä mutta se ei teillä tainnut haitata?). Sitä löytyy ainakin Stokkan herkusta ja Citymarketeista. Hyvää! Ja jos riisi ja/tai soija käy niin erittäin hyviä jäätelöitäkin on tarjolla. Ja kääretortun voi leipoa pelkällä pottujauholla eikä kukaan huomaa eroa, samoin täytekakkupohjan voi tehdä pelkällä pottujauholla tai pottujauho+maissijauho.

Onko sulla se lista mitkä määrät mitäkin jauhoa vastaa desiä vehnäjauhoa?

Yhteistyössä