Keksikää minulle ammatti/työpaikka? (Kerron tarkemmin)

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
-Olen avoin, reipas, iloinen ja puhelias luonne
-Rakastan keskusteluja
-Asiakaspalvelutyössä olen elämässäni miltei aina toiminut, erilaisissa paikoissa
ja tykännytkin
-Psyk.puolen näkemystä ja kokemusta asioihin on, pystyn hyvin lukemaan ihmisiä ja tulkitsemaan heidän tarpeitaan tai tapojaan yms.
-En pidä vuorotyöstä (minulla on vakkaripaikka, kaksivuorotyötä)
-Lasten kanssa en ehkä haluaisi tehdä töitä, vaikka siihenkin soveltuisin
-Rakastan esiintymistä
-Olen luova ja tykkään tehdä käsillä asioita

-En ole kovin maltillinen, vaan elän mieluiten tässä hetkessä
-Halu parantaa maailmaa on liian kova joskus
-Minulla ei ole huonoja päiviä (saan kuulla siitä, että olen yhteisön aurinko)
-En haluaisi työskennellä ilman ihmiskontakteja

-Minulla on yo koulutus
-Olen psyk. sairaanhoitaja
-Voin harkita opiskelemista, ammattikorkeakoulu/yliopisto
-Kokemusta marketissa töissä olemisesta, leipomo/kahvilassa töissä olemisesta, sairaaloista ja yks.hoitokodeista sekä vapaaehtoistyöstä

Keksikää minulle uusi ammatti tai työ, minkälaiseen voisin sopia?

Sä voisit sopia johonkin päivätoimintaan. Esim. vanhukset, vammaiset, mt, päihde. Ei välttämättä ole kovin hyvä palkkaista, mutta ainakin useimmiten päivätyötä.

Alkuperäinen kirjoittaja pöhlö:
Sä voisit sopia johonkin päivätoimintaan. Esim. vanhukset, vammaiset, mt, päihde. Ei välttämättä ole kovin hyvä palkkaista, mutta ainakin useimmiten päivätyötä.

Joo joskus ollut mielessä joku semmonen. Sais vetää ryhmiä, askarrella tai käsitöitä tehdä tai jotain kivaa toimintaa järjestää ihmisille. Voisin olla omiani sellaisessa.. Taitaa vaan jotain eri alan koulutusta olla semmosilla päivätoiminnanohjaajilla? Tykkäisin organisoida kaikkea ja suunnitella uusia juttuja..

Alkuperäinen kirjoittaja Hummeri:
No en enää valitettavasti maailmalle on kulkeutunut meikäläinen. Takaisin kyllä olis tarkotus muuttaa.

Joo on meilläkin ollut mielessä, mutta ei ole vielä ainakaan sen aika. Ja sit loppupelissä olen miettinyt, että miten siellä sosiaalinen elämä sit taas ja muu lähtis menemään, kun on ollut kauan poissa..

Oon miettiny joskus, että kiva ois olla opettaja. Opettaa aikuisia ihmisiä. Esim. sosterv.alan ammattikoulussa tms..

Ja sit oon miettiny, että ois kiva olla joku esittelijä tai myyntijuttu, jotain semmosta jossa sais omaa alaa kuitenkin hyödyntää jotenkin... Mut en sit tiiä, oisko se sit ihan täysin miun juttu kuitenkaan..

Toisaalta ihan tekniseen alaan vaihtamistakin olen miettinyt. Mut sitten, menisikö minussa persoonallisuus hukkaan.. Siis kun olen aika vahvasti tämmönen sosiaalinen ja niin päin pois..

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja pöhlö:

Joo joskus ollut mielessä joku semmonen. Sais vetää ryhmiä, askarrella tai käsitöitä tehdä tai jotain kivaa toimintaa järjestää ihmisille. Voisin olla omiani sellaisessa.. Taitaa vaan jotain eri alan koulutusta olla semmosilla päivätoiminnanohjaajilla? Tykkäisin organisoida kaikkea ja suunnitella uusia juttuja..

Siis sähän olet varmaan ylikoulutettu tai sit just sopivasti koulutettu siihen työhön, koska useimmat taitaa olla lähihoitajia tai vastaavia. Joitain sosionomeja olen kuullut olevan niissä myös. Mä luulen, että noissa paikoissa katsotaan enemmän persoonaa kuin ammattia, koska se on niin tiivistä asiakastyötä.

No en enää valitettavasti maailmalle on kulkeutunut meikäläinen. Takaisin kyllä olis tarkotus muuttaa.

Joo on meilläkin ollut mielessä, mutta ei ole vielä ainakaan sen aika. Ja sit loppupelissä olen miettinyt, että miten siellä sosiaalinen elämä sit taas ja muu lähtis menemään, kun on ollut kauan poissa..

Nilsiä on nykyisin kovin kansainvälinen se vetää meitä sinne takaisin. Paljon on tehnyt Tahkon laajennus parannusta paikkaan. Ja kyllähän se ainakin meikäläisellä savo on niin verissä että sinne se takasin vetää

Alkuperäinen kirjoittaja jännä juttu:
Kuka luova ihminen ei keksi itselleen työtapaa?

:laugh:

Keksinhän minä! Olen keksinyt montakin vaihtoehtoa. Itseasiassa mietin seurakunnan töitäkin, että mitä ois olla joku seurakunnan täti, mut mies nauroi niin kovin, että ehkä ei ollu miun juttu sekään... :D

Opehomma oli kans yks mikä vois olla, tai sit joku esittelijä tai...

Pankintäti. :laugh:

Oon miettiny joskus, että kiva ois olla opettaja. Opettaa aikuisia ihmisiä. Esim. sosterv.alan ammattikoulussa tms..

Ja sit oon miettiny, että ois kiva olla joku esittelijä tai myyntijuttu, jotain semmosta jossa sais omaa alaa kuitenkin hyödyntää jotenkin... Mut en sit tiiä, oisko se sit ihan täysin miun juttu kuitenkaan..

Toisaalta ihan tekniseen alaan vaihtamistakin olen miettinyt. Mut sitten, menisikö minussa persoonallisuus hukkaan.. Siis kun olen aika vahvasti tämmönen sosiaalinen ja niin päin pois..

olet patalaiska vätys.

Nilsiä on nykyisin kovin kansainvälinen se vetää meitä sinne takaisin. Paljon on tehnyt Tahkon laajennus parannusta paikkaan. Ja kyllähän se ainakin meikäläisellä savo on niin verissä että sinne se takasin vetää
Meillä ei miehen kans ehkä kauheen hyvin töitä sieltä löytyis. Miehellä ehkä Kuopio lähin missä vois olla..

Alkuperäinen kirjoittaja teen sitä ja tätä:

olet patalaiska vätys.

:laugh: Jospa ne palkkais miut sinne korkeasaareen "Laiskiaiseksi", olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tässä:
Alkuperäinen kirjoittaja tässä::
lääke-edustaja

Onkohan niillä millaset palkat...? Orionille ois suhteita.. ;)

ei kai sillä palkalla niin ole väliä?! jos duuni muuten miellyttää nääs.

:D No mutta en sairaanhoitajan palkkan alle kauheesti haluaisi lähteä vaihtamaan. Sen verran kuitenkin vielä kykenen ja haluan tehdä sairaanhoitajan työtä, ettei pakottavaa tarvetta vaihtaa pienempään liksaan..Jos ymmärrät mitä meinaan. Mut ois kiva kehittää itseä eteenpäin ja tehdä muutakin.. En tykkää jäädä jumittumaan yhteen..

joo sun kantsii varmaan vaihtaa hommia, jos tuntuu, että mielenterveysongelmaisten kanssa olet jumittunut paikalles. kyl niissä hommissa pitää olla simmonen ihminen, joka on elastinen ammattitaitonsa kanssa.

http://www.ammattinetti.fi/c/portal/layout?p_l_id=1.3&p_p_id=aky-search-ammatti_WAR_aky-portlet-webapp-0.1-SNAPSHOT_INSTANCE_ZUie&p_p_action=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_order=w1&p_p_col_pos=0&p_p_col_count=1&_aky-search-ammatti_WAR_aky-portlet-webapp-0.1-SNAPSHOT_INSTANCE_ZUie_command=browse&_aky-search-ammatti_WAR_aky-portlet-webapp-0.1-SNAPSHOT_INSTANCE_ZUie_searchType=idSearch&_aky-search-ammatti_WAR_aky-portlet-webapp-0.1-SNAPSHOT_INSTANCE_ZUie_detailView=true&_aky-search-ammatti_WAR_aky-portlet-webapp-0.1-SNAPSHOT_INSTANCE_ZUie_allVisible=true&_aky-search-ammatti_WAR_aky-portlet-webapp-0.1-SNAPSHOT_INSTANCE_ZUie_indexId=1&_aky-search-ammatti_WAR_aky-portlet-webapp-0.1-SNAPSHOT_INSTANCE_ZUie_alaId=1&_aky-search-ammatti_WAR_aky-portlet-webapp-0.1-SNAPSHOT_INSTANCE_ZUie_subAlaId=1.1&#p_aky-search-ammatti_WAR_aky-portlet-webapp-0.1-SNAPSHOT_INSTANCE_ZUie

Alkuperäinen kirjoittaja tässä:
joo sun kantsii varmaan vaihtaa hommia, jos tuntuu, että mielenterveysongelmaisten kanssa olet jumittunut paikalles. kyl niissä hommissa pitää olla simmonen ihminen, joka on elastinen ammattitaitonsa kanssa.

=) Omanlaisensa työ nyk. työpaikka. En täällä voi kauheesti puhua siitä. Omat hyvät ja huonot puolensa, niinkun varmasti kaikessa.