Keksikää joululahjoja jotka voisi itse askarrella/tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viivi

Vieras
Muuta en ole vielä keksinyt aikuisten/perheiden lahjaksi kuin:
- itsetehdyt suklaakonvehdit
- neulotut sukat/kaulahuivit yms
- keksikää jotain järkevää, kiitos!

Mitäs kivaa edullista voisin hankkia kapasta joululahjaksi aikuisille? Pitäisi ostaa 5-15euron lahjoja tosi moneen paikkaan aikuisille, joilla ei ole pikkurahan puutetta. Eli ajatus on tärkeempi kuin se tuote.

Osta kangaskasseja ja paina sabluunaväreillä jotain iskevää/kivaa/hassua/kaunista kuvioo niihin. Voit myös tulostaa valokuvapaperille, joka silitetään kiinni kankaaseen (Claes Ohlssonista ainakin saa, samoin askarteluliikkeistä).

Kauniit kynttilät on mielestäni ihana ja hyvä joululahja sillon kun ei ole varaa kalliiseen lahjaan. Ne on kulutustavaraa, ja useimmat kuitenkin tykkää kynttilöitä poltella.

Itsetehtynä joulusinappi kauniissa purkissa on hyvä lahja. :p

Mä ostin yhtenä vuotena ison kasan mausteita (siis isoja pusseja/purkkeja) ja tiimarista löyty edullisesti pieniä kauniita lasipurkkeja. Laitoin mausteita purkkeihin ja aina muutaman maustepurkin ystäväperheelle.

Niin ja ne mausteet oli sellaisia yleisiä kuten mustapippuria, paprikajauhetta tms. mitä lähes kaikki käyttää.

Suklaan lisäksi on kauhea määrä kaikenlaisia joulukarkkeja mitä voi tehdä, itse ajattelin kokeilla tänä vuonna fudgen tekemistä. Vaikutti ihan helpolta. Himottaisi tehdä myös mm. chili-manteleita sun muita samantapaisia juttua. Jos tulee hyviä niin pakkaan niitä pieniin pusseihin ja annan lahjaksi.

vielä ehit laittaa (aikuisille) pieneen nättiin vanhanaikaseen lasipurkkiin rommiruukun jääkaappiin tuleen.. jostain ihanista hedelmistä :p

ite vasta tänä vuonna ekaa kertaa tein, ja aion laittaa lahjaks kyllä sukulaisille!

Pipareita meinasin itse leipoa neidin kanssa ja annetaan sitten kummeille ja mummoille lahjaksi neidin 5v kuvan kera. Luulatavasti kangaskasseissa joihin neiti itse piirtää kuvat.

Tota sinappia olen itse monena vuonna miettiny, mutta koskaan en oo vielä tehnyt.

Riisisuklaa karkkeja tein pari joulua sitten... niin valkoisesta kuin maitosuklaasta.

Kauniita kynttilöitä saa itsekkin tekemällä... Ja sit siinä Ratulassa teki ihania saippuoita :)

Ne kauppakassit ovat ihan kierrätyskankaasta tehtynä aika kiva juttu. Samalla voi yhdistellä useampiakin kankaita. Kirppareita kiertämään vaan.

Olen tehnyt myös "puutöitä". Kissaihmiselle kissanraapimispuun, koiralle voisi tehdä vaikka jonkun pehmoluun, tms.

Viimejouluna tein heijastimia huovasta+heijastintarrasta ja nauhasta.

Yhteistyössä