Keksiikö teidän 10-vuotiaanne itselleen tekemistä? Tyttö/poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
Tuntuu että koko ajan tulee napinaa.. Pitäis olla joko kaverilla tai kaveri meillä, minä olen tylsä kun en anna jatkuvasti pelata/katsoa elokuvia ja vaikka nyt kesälomalla onkin saanut olla normaalia vapaammin kavereilla ei kotona keksi itselleen mitään tekemistä. Ei kiinnosta lukeminen tms. Alkaa jo tuntua melko ahdistavalta :D Nuo pienemmät leikkivät paljon itsekseenkin, lukevat tai piirtävät, rakentavat jotain juttuja yms.

Tietenkin tehdään juttuja myös koko perheen kesken, mutta ei sitäkään koko ajan ehdi. Otan kotitöihin mukaan, vaan eipä sekään aina kiinnosta tyttöä. En usko että ois minun tehtäväni keksiä tekemistä lapsille vaan haluaisin että osaisivat viihdyttää myös itse itseään.

Huoh.

Keksii. Kavereita on niin paljon, ihan naapureissakin noin kymmenen. Että harvemmin kavereista on pulaa. Keksii myös itse tekemistä. Kirjottelee päiväkirjaan, lukee lehtiä, piirtää, katsoo telkkaria/leffoja, leikkii vaikka keppareilla yms.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24357840:
keksii, meillä kun on heti pienestä opetettu siihen, että pitää olla oma-aloitteisuutta ja itsenäisyyttä, ettei aina tarvii olla jonkun seurana.

No joo, se voi olla että kun tämä 10-vuotias on ollut ainoa lapsi viime vuoteen saakka.. että isä on aika paljon pitänyt seuraa jne.

Meillä on nyt kesällä ollut melkoista tinkaamista 7 v tytön ja 10 v pojan taholta. Koko ajan pitäisi olla pelaamassa tai tuijottamassa telkkaria :kieh: Ja kun kiellän niin alkaa se ei oo mitään tekemistä vinkuminen. Ja kun komennan ulos, niin 10 min päästä ollaan kysymässä saako tulla sisälle kun ei oo mitään tekemistä :kieh: Siis tämä on nyt loman loppupuolella ilmaantunut ilmiö :kieh: Minä oon jo ihan kypsä sille koulun alulle, JES kun koulut alkaa!!!!! :D

Ja kyse ei ole siitä etteivätkö olisi omatoimisia, kyllä osaavat keksiä itelleen tekemistä normaalisti, mutta nyt on mennyt tällaiseksi... Kavereita ei harmi kyllä tässä lähellä montaa asu, joten sekin on osasyynä.

Yhteistyössä