M
Miä
Vieras
Sinähän se olit joka niitä hyviä eväitä osas väsätä?
Sitä vaan että olisko jotain tosi hyvää reseptiä kasvispihveihin =)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Linssit ovat erinomainen raudan lähde, niissä on rautaa 11 mg/100g (vertailun vuoksi: naudanlihassa on 2,5 mg/100 g). Vain veressä ja maksassa on enemmän rautaa kuin linsseissä.
Mun likan hemoglobiini nousi 110:stä 145:een, kun neiti ryhtyi kasvissyöjäksi =)Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Mä en syö punaista lihaa, sen takia koska en pidä siitä, sen mausta siis.. En ole ikinä syönyt.. Papuja ja ituja syön kyllä mutta mitenhän nuo linssit on menny ihan ohi?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun likan hemoglobiini nousi 110:stä 145:een, kun neiti ryhtyi kasvissyöjäksi =)Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Mä en syö punaista lihaa, sen takia koska en pidä siitä, sen mausta siis.. En ole ikinä syönyt.. Papuja ja ituja syön kyllä mutta mitenhän nuo linssit on menny ihan ohi?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun likan hemoglobiini nousi 110:stä 145:een, kun neiti ryhtyi kasvissyöjäksi =)Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Mä en syö punaista lihaa, sen takia koska en pidä siitä, sen mausta siis.. En ole ikinä syönyt.. Papuja ja ituja syön kyllä mutta mitenhän nuo linssit on menny ihan ohi?
Saattoi hyvinkin olla =) Mä käytän paljon punaisia linssejä, niitä kun ei tarvitse liottaa, keittoaika on lyhyt ja niitä voi käyttää monella tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Meidän kakkonen pyysi minua ostamaan linssejä/papuja, hän kun ei välitä lihasta lainkaan. Syö kyllä joskus ja kana/kala menee hyvin alas.
Olikohan tuo pyyntö joku alitajunnan juttu tai elimistön oma tarve saada rautaa/proteiinia, koska liha ei uppoa?
No nyt mainitsiAlkuperäinen kirjoittaja Miä:No mulla on tuo hemoglobiini ollu aina huono enkä jaksas sitä rautatabuillakaan nostella aina :/ Pinaattia ja muita saa syödä ihan tautisia määriä että se auttaa.. Miks kukaan ei mulle oo edes maininnu noita linssejä ikinä =)
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Saattoi hyvinkin olla =) Mä käytän paljon punaisia linssejä, niitä kun ei tarvitse liottaa, keittoaika on lyhyt ja niitä voi käyttää monella tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Meidän kakkonen pyysi minua ostamaan linssejä/papuja, hän kun ei välitä lihasta lainkaan. Syö kyllä joskus ja kana/kala menee hyvin alas.
Olikohan tuo pyyntö joku alitajunnan juttu tai elimistön oma tarve saada rautaa/proteiinia, koska liha ei uppoa?
Meillä luonnollisesti ruoka koostuu pääasiassa kasviksista, mutta junnu on saanut sen lihapläjäyksensäkin, kun on ollut sitä mieltä, että ruuassa pitää olla lihaa. Vaan eilenpä sitten valitsikin kasvispihvit lihan sijastaAlkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Minäkin olen opetellut punaisia linssejä käyttämään paljonkin ja muutenkin lisäilen ruokiimme enempi kasviksia, kuin lihaa.![]()
Ei ole kukaan ainakaan valitellut,, vielä.![]()
Jeps, soijarouheen sijasta. Soijaankin kun kyllästyy, jos jatkuvasti käyttää. Linssejä on ainakin punaisia, keltaisia, vihreitä, ruskeita ja valkoisia. Suosin noita punaisia ihan siksi, että niissä on lyhin kypsennysaika. Muuten niillä ei ole juurikaan eroa.Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Sä käytät siis linssejä siinä missä mä soijarouhetta =) Tuo rouhe tulee muuten jo korvista ulos, liika on liikaa :x Kiitos kun avarsit mun keittiötä, varsinkin jos noista rautaa saa niinKerroppa vielä kun siinä kerta olet niin onko niitä linssejä montaakin eri laatua ja mikä käy mihin parhaiten? Etten mä pilaa jotain ruokaa jollain linssillä jos siihen joku toinen kävis paremmin.. Johan mä ryhdyin vaativaksi, sori :ashamed:
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Jeps, soijarouheen sijasta. Soijaankin kun kyllästyy, jos jatkuvasti käyttää. Linssejä on ainakin punaisia, keltaisia, vihreitä, ruskeita ja valkoisia. Suosin noita punaisia ihan siksi, että niissä on lyhin kypsennysaika. Muuten niillä ei ole juurikaan eroa.Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Sä käytät siis linssejä siinä missä mä soijarouhetta =) Tuo rouhe tulee muuten jo korvista ulos, liika on liikaa :x Kiitos kun avarsit mun keittiötä, varsinkin jos noista rautaa saa niinKerroppa vielä kun siinä kerta olet niin onko niitä linssejä montaakin eri laatua ja mikä käy mihin parhaiten? Etten mä pilaa jotain ruokaa jollain linssillä jos siihen joku toinen kävis paremmin.. Johan mä ryhdyin vaativaksi, sori :ashamed:
![]()
Ollos hyvä =) Mä olen kasannut omia repsujani kotisivuilleni ja sieltä löytyy siis kasvis- & kalaruokia.Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Kiitos :hug: Minäpä otan nuo linssit asiakseni ja perehdyn niihin =) Ihana kun jaksoit neuvoa!