Keittiön mdf-ovista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bling
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bling

Vieras
Pitäisi valita samasta mdf-ovimallista joko maalatut ovet tai kalvopinnoitetut ovet. Olen ymmärtänyt että maalatut olisivat paremmat (ja kalliimmat). Onko näin?

En nyt kaipaa tähän kommentteja täysipuisista ovista, koska meilel tulee mdf-ovet.

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
maalatut kannattaa ottaa se kalvo lähtee irti esim uunin astianpesukoneen tms lämpimän paikan lähellä olevista ovista nimim kokemusta on

meillä ei ole lähtenyt irti ja ovat ollu noin 7 vuotta jo...ja yhä uuden veroiset

Kalvoista en ole kuullu keltään hyvää. :) Vain nelko väittää keksineensä tavan, jolla kalvot pysyy paikoillaan, niistä en tiiä. Vähän ne epäilyttää (niin paljon, ettei otettu + et olivat meistä rumia), mutta kaveri otti, katotaan, kuinka kestää. =) Toisilla oli tavalliset kalvopinnotetut (kalliitkin vielä), mut puolen vuoden jälkeen oli tosi karseen näköset.

Meille tuli maalatut, kuten edellisetkin. Maalatun voi aina maalauttaa uudestaan, jos sikseen tulee, vaan eipä oo tarvinnu.

Jeps, maalattuja minäkin meinasin ihan peffatuntumalla. Tietääkö kukaan millainen hintaero tuollaisten ovien välillä on, noin suunnilleen? 20-30%? Lähinnä siksi kyselen, että pystyn vakuuttamaan mieheni maalattujen kannalle -hän kun turhan herkästi tuijottaa hintaa laadun kustannuksella kaikissa sisustusjutuissa ;)

Riippuu täysin minkä firman ovet kyseessä.
Kalvot on kestäviä ja pitkäikäisiä, ne kestää hankausta paremmin kuin maali. Mutta terävää, esim. veitsen osumaa ei kestä.
Kuuman alueen kohtaan tarvitaan aina lämpölista väliin, ei ilman listoja mikäli hella tai uuni liki.
Maalattu ovi on siitä hyvä etä sen voi korjauttaa mikäli tulee naarmu, mdf on siinä sitten. Kosteutta mdf kestää hurjan paljon paremmin kuin maaliovi.

Maalatuissa on eroja, toiset on 3 kerroksen maalilla ja toiset 7:n. Eli toiset on hyviä ja toiset ei.
Mä olen mdf-ihmisiä. :D
(Ja nykyisillä täyspuisillla heitän vesilintua)

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Riippuu täysin minkä firman ovet kyseessä.
Kalvot on kestäviä ja pitkäikäisiä, ne kestää hankausta paremmin kuin maali. Mutta terävää, esim. veitsen osumaa ei kestä.
Kuuman alueen kohtaan tarvitaan aina lämpölista väliin, ei ilman listoja mikäli hella tai uuni liki.
Maalattu ovi on siitä hyvä etä sen voi korjauttaa mikäli tulee naarmu, mdf on siinä sitten. Kosteutta mdf kestää hurjan paljon paremmin kuin maaliovi.

Maalatuissa on eroja, toiset on 3 kerroksen maalilla ja toiset 7:n. Eli toiset on hyviä ja toiset ei.
Mä olen mdf-ihmisiä. :D
(Ja nykyisillä täyspuisillla heitän vesilintua)

Toisaalta maalikerroksia ei saa olla liikaakaan = mitä useampi maalikerros, sitä paksumpi pakkelikerros ja taas kolahtaessa irtoo helpommin pala.

Tapasin tänään kalustesuunnittelijan ja aika yllättävästi sain kuulla että ko. valmistajan ovimalleissa maalattu on halvempi kuin kalvopintainen! Myyjä sanoi että kalvopintaiset ovat kestävämpiä.
Olen silti maalattujen kannalla ja pyysin häntä laskemaan tarjouksen maalatuilla ovilla.

Vielä kaipaisin kokemuksia (uusista) kalvo-ovista. Myyjä korjasi puheitaan että haluamassamme ovimalleissa maalattu ja kalvo-ovi olisivat samanhintaiset eli päätöstä ei tarvitsisi tehdä ainakaan hinnan perusteella. Myyjä sanoi, että vielä 15 vuotta sitten kalvo-ovet olivat huonolaatuisia kuumuuden siedon ym. suhteen mutta ei enää. Nyt ovat kuulemma kestävämpiä kuin maalatut. Toki myönsi että kalvo-ovea ei pysty korjaamaan, eli menee uusiksi koko ovi jos tulee jotain vauroita.

Yhteistyössä