Keittiön laatikosta löytyi muutama turkiskuoriaisen toukka, APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä myrkytettiin koko asunto...paska vaan että kerrostalossa/rivitalossa ne tulee naapurista takaisin eli pitäisi koko talo käsitellä.

Meillä myrkytettiin kolmesti (eli aina tuli uudelleen), sitten muutin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Meillä myrkytettiin koko asunto...paska vaan että kerrostalossa/rivitalossa ne tulee naapurista takaisin eli pitäisi koko talo käsitellä.

Meillä myrkytettiin kolmesti (eli aina tuli uudelleen), sitten muutin pois.

Eikä!! :O Voi hitsi! Hermot menee!

meillä on niitä. kaikki pitäisi pakastaa ja vielä kämppä myrkyttää. en usko että selvittäis sillä, jostain niitä aina tulee. kirpparikamat kai kannattas pakastaa ennen käyttöön ottoo.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
meillä on niitä. kaikki pitäisi pakastaa ja vielä kämppä myrkyttää. en usko että selvittäis sillä, jostain niitä aina tulee. kirpparikamat kai kannattas pakastaa ennen käyttöön ottoo.

Onko teillä paljonkin niitä? Eli käytännössä niiden kanssa pitäis vaan oppia elämään? *puistatus*

Kokeile ensiavuks Baygonia jalkalistoihin.

Jos koko talo myrkytetään, se pitää toistaa kahden viikon kuluttua, koska myrkky ei tehoa muniin.

Ja ensitöiksi pitää hävittää ullakolta/muualta talosta linnunpesät, koska toukat elävät niissä luonnostaan ja leviävät asuntoihin ilmastointikanavia myöten.

Kerrostalossa niistä ei oikein pääse.. Mutta niiden maine on usein pahempi kuin itse elukat - ällöjähän ne on, mutta eivät yleensä syö kaikkea täyteen reikiä niin kuin ennakkomaineen perusteella pelkäsin.

Tuossa kuva jollekin joka kyseli miltä ne näyttää
http://www.ksd.fi/pix/bugs/turkis.jpg

Asuimme aikaisemmin kerrostalossa jossa noita turkiskuoriaisia oli. Myrkytys oli ihan kamala rumba, joka sai asukkaat pihisemään kiukusta. KAIKKI kaapit täytyi tyhjentää. Kaikki huonekalut siirtää pois seinustoilta. Ihmiset ja lemmikkieläimet täytyi toimittaa ruiskutuksen ajaksi pois kotoa. Kaapeissa myrkky haisi pahalle kuukausia myrkytyksen jälkeen. Ja rasittavinta oli että myrkytys toistettiin kuukauden päästä uudestaan. Eli meillä elettiin toista kuukautta kun muuttopakkauksien keskellä :(
Ja noin 2 vuotta myrkytyksestä naapuri kertoi että heillä oli alkanut näkyä taas sokeritoukkia ( sokeritoukat ja turkiskuoriaiset myrkytettiin siis samalla kertaa. ) Myrkyttäjä sanoikin mulle että todennäköisesti ongelma on poissa pari-kolme vuotta ja sitten uusi sukupolvi kömpii talon uumenista esille :kieh:

mä todsa kesällä luulin että meillä on niitä turkiskuoriaisen toukkia niitä vilisti keittiössä eri kokoisia
mutta ei tainnutkaan olla vaikka samannäköisiltä näyttivät. koska enään ei näkynyt.

nyt sitten riesana sokeritoukat joita oon nähnyt eteisessä (jos on lapset jättäneet vaatteita lattialle) tai ukkelin lumppukasan alla.. mutta ikinä en vessassa

Yhteistyössä