Keittiössä työskentelevät HUOM!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuppu78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nuppu78

Vieras
onko jollain tietoa,onko oikein laki tms.että keittiössä työskennellessä tulee jalassa olla umpinaiset ja takaremmilliset kengät?että vakuutus tai joku ei korvaa,jos sattuu joku vahinko,jollei oikeanlaiset kengät ollu jalassa!
Olen töissä kunnalla ja esimies väittää ettei sellaista lakia olekaan...

Mun mies sanoo, että on yleinen käytäntö semmoinen. Ja että kokintakki on sen takia, että se kangas estää, ettei kuuma vesi kaatuessaan mene iholle.

Jos sulla on ei umpinaiset kengät ilman takaremmiä ja jotain sattuu, niin pomoltas ensimmäisenä kysytään että mites näin pääsi käymään. Et luulis sitäkin kiinnostavan millaset jalkineet sen työntekijöillä on.

Kandee laittaa ne kengät, ihan ittensä takia, koska jos jotain sattuu, voi tulla kauhea ruljanssi siitä, kuka korvaa. Ja kyseessä sinun jalat. Tyhmää vaan, jos työnantaja ei ilmeisesti välitä asiasta. Luulisi, että työnantaja voisi jopa kustantaa ne kengät.

tässä onkin just kyse siitä,että kuka ne kengät kustantaa...olen mennyt tekemään laitosapulaisen työtä,johon kuitenkin kuuluu hurjan paljon keittiöhommia mm. ruuan lämmitystä...toisessa saman kunnan paikassa samaa työtä tekeville on kunta kustantanut kunnon keittiökengät,mutta meille ei!nyt koitetaan vääntää,että kumpi oikeassa...mulla on kunnon kengät la:n töihin,mutta eivät ole umpinaiset!oisin vieny sille mustaa valkosella jos semmonen laki ois ollu tai jotain...

Ei tosta mitään lakia ole, mutta tosiaan yleinen käytäntö. Yleinen käytäntö on myös se, että työntekijaä ostaa työkengät itse. En tiedä yhtään ravintolaa, jossa työnantaja maksaisi kengät. Tosin olen työskennellyt vain yksityisellä puolella.

Meillä pitää ainakin ravintolassa olla kärjestä umpinaiset ja takaremmilliset kengät. Jos jotain sattuu työpaikan vakuutus ei muuten korvaa jos työkengät eivät ole asianmukaiset. Tämän pitäisi olla kyllä ihan kaikilla ravintola-alan esimiehillä tietona. =)

[QUOTE="alma";22997804]Ei tosta mitään lakia ole, mutta tosiaan yleinen käytäntö. Yleinen käytäntö on myös se, että työntekijaä ostaa työkengät itse. En tiedä yhtään ravintolaa, jossa työnantaja maksaisi kengät. Tosin olen työskennellyt vain yksityisellä puolella.[/QUOTE]

Meillä työnantaja maksaa työntekijöille uudet työkengät kahden vuoden välein.