keittiörempan tehneet

  • Viestiketjun aloittaja uusi keittiö
  • Ensimmäinen viesti
uusi keittiö
mitä tuli maksamaan ja mitä tehtiin, meillä olisi edessä kaappien uusiminen ja vesipisteen paikkaa pitäisi muuttaa. Tarjouksia olisi tarkoitus lähteä kyselemään, mutta olisi kiva tietää vähän suuntaa hinta-arvioon.
 
MistyN
Me rempattiin pari vuotta sitten koko keittiö katosta lattiiaan ja lisättiin kaappeja yli puolella. Kaikki kodinkoneet uusiks (vanhat kun oli 70-luvun hella...) ja hintaa tuli noin 5000 euroo =)
 
Riippuu kauheasti keittiön koosta ja mallista, sekä tietysti omista vaatimuksista.

Meillä on aika pieni keittiö ja ollaan uusimassa kaikki kaapit sekä vesipisteen paikka myös. Neljässä eri firmassa on teetetty suunnitelma ja hinta-arviot on vaihdelleet 2500-4000e...
 
Liisukka
Ollaan tässä lähivuosina rempattu kaksi keittiötä, tai toinen on rakennettu uuteen kotiin ja edellinen rempattiin asuntoon. Ekaa keittiöö suunnitelleessa kävimme monet keittiökaupat läpi ajan kanssa ja vertailtiin hintoja, laatua yms. Päädyimme silloin Parmakeittiöön, käyttössä huomasimme keittiön olevan todella laadukas ja hyvä joten oli helppo tallustella uutta keittiötä suunnitellessa samaan paikkaan, eikä olla edelleenkään kaduttu. Tää oli vaan meidän mielipide tietty, mutta voin suositella Parmaa :)
 
Valitsimme 5/04 keittiötoimittajaksi paljon kehutun ja parjatun Keittiönetin ja hyvin meni. Meillä oli pieni budjetti pieneen keittiöön ja saimme sieltä rahoille vastinetta; itse noudettiin ja asennettiin talkoilla. Keittiönetin sivuilla on hinnat ilmoitettu, joten voit itse tehdä suunnitelmia ja laskelmia, varata sitten ajan suoraan keittiömyymälästä tarkempaa suunnittelua varten.

Meillä alakaapeiksi valittiin 2x60 cm ja 1x50 cm liukulaatikostot 3:lla laatikolla (suosittelen!), lieden viereen 1x30 cm laatikosto 5:llä laatikolla sekä tiskipöydän alle 40 cm + 80 cm rungot 40 cm-ovilla.

Ylös otimme 2 vaihtoehdosta ne korkeammat kaapit. 80 runko kahdella 40 ovella + 1x50. Jääkaapin yläpuolelle yläkomero, lieden ylle 40cm maustekaappi ovella ja 30 cm korkea kaappi. Tiskikaapiksi 80 runko kahdella 40 ovella + 1x40. Mikrolle oma hylly jossa ylinnä pieni kaappi.

Lisäksi 2 kirsikkalaminaattitasolevyä määrämittaan sahattuna, kalustelevyt kodinkoneiden sivuille sekä ylä- ja alakoristelistat koko systeemiin. Siinä suunnilleen, hintaa tuli noin 2900. Lisäksi tietenkin tiskiallas, hana, liesituuletin ym..

Toivottavasti oli apua.
 
Ystäväni osti kalusteensa Puuhuone Ars Oy:ltä ja siinä oli aika hieno idea. kaappeja saa nostettua/laskettua säätimen avulla! Perheen pienet sitten ylettyy mukavasti kaappeihin ilman jakkaraa. Meille on myös keittiöremppa tulollaan, ja tätä olen itse ainakin harkinnut. Hintaa en nyt muista, mutta ei mielestäni ollu paljoakaan normaalia keittiötä kalliimpaa.
 
Siis miten tuo toimii? Yllätin tässä juuri keskimmäisen tiskipöydältä kurottelemassa ylähyllylle ja sydän kävi kurkussa niin perintöporsliinien kun nuoren miehen puolesta. Osaako lapset käyttää ja kenelle ne niitä tekee?
 

Yhteistyössä