Keittiön välitilan maalaus ja lasitus päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemusta, tietoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me teimme edellisen asunnon keittiörempan kanssa sen ratkaisun, että pohjamaalasimme välitilan ja päälle asensimme maitolasin (lasi, johon toisella puolella liimattu valkoinen tarra). Näin vältyimme laatoittajan palkkaamiselta ja siis säästimme huomattavan summan rahaa. Lasit välitilaan, kahdelle puolelle keittiötä ja ihan reilulta matkalta, maksoivat muistaakseni 80e lasiliikkeestä ja ammattilainen porasi niihin pistokkeille ympyräreijät (40e). Ja kyllä tuli yksinkertainen, mutta tyylikäs lopputulos - suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
Me teimme edellisen asunnon keittiörempan kanssa sen ratkaisun, että pohjamaalasimme välitilan ja päälle asensimme maitolasin (lasi, johon toisella puolella liimattu valkoinen tarra). Näin vältyimme laatoittajan palkkaamiselta ja siis säästimme huomattavan summan rahaa. Lasit välitilaan, kahdelle puolelle keittiötä ja ihan reilulta matkalta, maksoivat muistaakseni 80e lasiliikkeestä ja ammattilainen porasi niihin pistokkeille ympyräreijät (40e). Ja kyllä tuli yksinkertainen, mutta tyylikäs lopputulos - suosittelen!

KIITOS :)!!! Oliko teillä tuon maitolasin alla jokin väri vai ihan valkoinen? Miten kiinnitettiin seinään? Itse haluaisin maalata suht voimakkaalla värillä ja päällystää kirkkaalla lasilla. Noita en ollut miettinytkään, että pistorasiat ja valaisimet ehkä tarvii oottaa huomioon, vaikka tulevatkin yläkaapin pohjaan (johdot sun muut?).

Meillä maksoi tuo välitilan lasin teettäminen 150?, lasi oli hiukan kalliimpaa maitolasia, näkyy kuitenkin tausta läpi, kun on lasissa kiinni(ellen väärin muista, kirkas lasi olisi ollut lähes puolet edullisempi eli melko edullinen). Lasi oli aikalailla samaa kokoa eli n. 50cm*2,7m. Paikka oli pieni "lasiverstas". Lasi tulee tod.näk. halvemmaksi kuin kallis mosaiikkilaatta, mutta tietenkin peruslaatoitus on edullisempi, ainakin jos itse osaa tehdä.

Ainakin Ikeassa on sellaisia erillisiä lasilevyjä (isoja neliöitä) myynnissä. Ehkäpä noissa muissakin vähän erilaisissa keittiökaupoissa.

Hei te lasilliset, onko tuota vaikea pitää puhtaana? Itse haaveilen lasia välitilaan kun kypsyttää tuo kaakelien jynssääminen, mutta onko se lasi oikotie onneen...

Yhteistyössä