Keittiön turhat välineet

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joulusiivot alkaa ja kaapit pitäisi siivota turhista täytteistä.

Mitkä keittiövälineet ovat turhia joita ei oikeasti tarvitse. Montako lautasta, lasia ja aterinta oikeasti riittää arkikäyttöön 5 hengen taloudessa?

Itseltä löytyy niin kulhoa kuin valkosipulin silppuaja joita en ole vuosiin tarvinnut.
 
vierailija
Joulusiivot alkaa ja kaapit pitäisi siivota turhista täytteistä.

Mitkä keittiövälineet ovat turhia joita ei oikeasti tarvitse. Montako lautasta, lasia ja aterinta oikeasti riittää arkikäyttöön 5 hengen taloudessa?

Itseltä löytyy niin kulhoa kuin valkosipulin silppuaja joita en ole vuosiin tarvinnut.
Valkosipuli puristimelle olis kyllä viikottaista käyttöä. Pitänyt kuitenki liian kalliina kun olen kaupassa katsonut joten leikkuuveitsi on saanut tehdä sen tehtävän eli valkosipulin silppuamisen.
 
vierailija
Joulusiivot alkaa ja kaapit pitäisi siivota turhista täytteistä.

Mitkä keittiövälineet ovat turhia joita ei oikeasti tarvitse. Montako lautasta, lasia ja aterinta oikeasti riittää arkikäyttöön 5 hengen taloudessa?

Itseltä löytyy niin kulhoa kuin valkosipulin silppuaja joita en ole vuosiin tarvinnut.
Kai itse tiedät parhaiten mitkä astiat sinulla on käytössä? Ihmettelen miksi kaiken muun kiireen keskellä aloitat kaappien tyhjennyksen eihän siinä ole mitään järkeä. Tee tyhjennyssiivous mieluummin keväällä.
 
vierailija
Aiotko ap. viettää joulusi komerossa?
Tämä on vanha Marttakerhon vitsi.
Tätäkin harkitsen, jos ilmapiiri käy kovin raskaaksi ja kukaan ei kaappeihin jouluna katso, jos jääkaappi on täynnä ruokaa.

Kai itse tiedät parhaiten mitkä astiat sinulla on käytössä? Ihmettelen miksi kaiken muun kiireen keskellä aloitat kaappien tyhjennyksen eihän siinä ole mitään järkeä. Tee tyhjennyssiivous mieluummin keväällä.
Periaatteessa tiedän, mutta osa on sellaisia - saatan joskus tarvita-enkä osaa hahmottaa, mitkä oikeasti on turhia kaapin täyttäjiä. Astiaston määrä on kohtuullinen, mutta jos ei vieraita lasketa, niin mikä on riittävä ja järkevä astiamäärä 5 henkilölle? Loput voi viedä varastoon odottamaan suurempia illallisia, mutta ei sitä viitsi keittiön kaapeissa pitää varalla esim. 12 hengen astiastoa.
 

Yhteistyössä