Keittiön remppaajat/rakentajat

Mikä taso keittiöön; massiivipuu, laminaatti, kivi?
Itse olen AINA ajatellut, että en IKINÄ laittais laminaattitasoa, mutta eilen kävin keittiöedustajan luona (Topi-keittiöt) ja nyt oon aivan toista mieltä laminaattitasosta...uuteen kyökkiin tuleekin kai sitten sitä laminaattia?! Vaatiiko massiivipuu kovaa hoitoa, mitä tykkää vedestä? Kivi vois olla ihan kiva, helppohoitoinen ja kestävä, mutta luoko se kylmän ja kolkon vaikutelman?

Kertokaa kokekemuksia ja mielipiteitä!!

Laminaatti on ainaikin edullinen ja kevyt, eli helppo vaihtaa kun tarveta ilmenee.
Massiivipuuhun imeytyy tahrat, toki siitä saa ne hiottua pois, muttavaatii hoitoa paljon enemmän kuin laminaatti. Puu pitää heti pyyhkiä, jos siihen menee jotain, ettei tahra imeydy ja öljytä sillointällöin, ettei kaikki ota ihan niin herkästi kiinni.

kukeseen
Meillä on 3vuotta sitten asennetut kivitasot ja ovat kyllä ihan huippua!! Helppohoitoiset ja ihanat, annavat minusta keittiölle enemmänkin "arvokkaan" ilmeen, kun kolkon. Eipä tarvii etsiskella pannunalustoja ja pinnan saapi hyvin puhtaaksi. Meillä keittiönkaapit kirsikkaa ja tasot tummaa graniittiia (tosin lattiakin on tummaa marmoria, joten kiveä on vähän enemmänkin).
Ja tilasin tasot Virosta: toimitus oli nopea ja hinta puolet halvempi, kun Suomessa

Meillä on 4cm paksut wenge-laminaattitasot keittiössä ja vaivattomuuteen olen tyytyväinen.
Mietin ensin massiivipuisia tasoja mutta se hoitaminen ja öljyäminen ei oikeen vakuuttanut,lisäksi puu on pehmeää,jää jälki heti kun jotain kolahtaa siihen.Kivitasot olisivat olleet kolkot mielestäni,lisäksi kalliit.Me aateltiin että jos joskus kyllästyy näihin laminaattitasoihin niin ne raaskii vaihtaa esim.kiveen,mutta toisinpäin ei viitsi tehdä.

Ääh, minä oon jo ihan sekaisin...hetken jo kallistuin laminaatin puoleen, mutta nyt toi kivi kyllä hieman houkuttelee. Olis niin helppo tökätä vaikka kuuma kattila tai uunipelti siihen päälle.
Jatkan nyt pähkäilyä kiven ja laminaatin välillä, mutta ainakin massiivipuun unohdan kokonaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen:
Meillä on 3vuotta sitten asennetut kivitasot ja ovat kyllä ihan huippua!! Helppohoitoiset ja ihanat, annavat minusta keittiölle enemmänkin "arvokkaan" ilmeen, kun kolkon. Eipä tarvii etsiskella pannunalustoja ja pinnan saapi hyvin puhtaaksi. Meillä keittiönkaapit kirsikkaa ja tasot tummaa graniittiia (tosin lattiakin on tummaa marmoria, joten kiveä on vähän enemmänkin).
Ja tilasin tasot Virosta: toimitus oli nopea ja hinta puolet halvempi, kun Suomessa
saankos udella minkä hintasta kivitaso on?

kukeseen
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen:
saankos udella minkä hintasta kivitaso on?
Hitsi, kun mä en nyt tarkkaan muista, kuinka monta metria meille sitä tasoa tuli..... Olisiko ollut noin 4,5m. Maksoi Virosta ostettuna 1680euroa (kuljetuksineen ja asennuksineen). Suomessa oli hinta 3000eurosta ylöspäin...

Liz G
Meillä on laminaatit. Samat olleet 70-luvulta asti. Me on asuttu tässä nyt jokunen vuosi. Olen niin kyllästynyt noihin etten enää ikinä halua laminaattia. Enkä kyllä puutakaan kun on niin vaikeahoitoinen. Mitä se semmonen kivipinta maksaa metriltä?

henna
Alkuperäinen kirjoittaja Pensaskerttu:
Ääh, minä oon jo ihan sekaisin...hetken jo kallistuin laminaatin puoleen, mutta nyt toi kivi kyllä hieman houkuttelee. Olis niin helppo tökätä vaikka kuuma kattila tai uunipelti siihen päälle.
Jatkan nyt pähkäilyä kiven ja laminaatin välillä, mutta ainakin massiivipuun unohdan kokonaan!!
kivi on hyvä valinta :)

Yhteistyössä