keittiöihmiset apua (joululaatikoista)

  • Viestiketjun aloittaja blondi
  • Ensimmäinen viesti
m
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
joululaatikon teossa sen verran kova työ, että minusta on järkevämpää KAHDELLE osta valmislaatiko, hinta noin2e
Ne itsetehdyt on kyllä paljon parempia. Me ostetaan aina valmista porkkanasosetta ja tehdään siitä. Sitä sosetta saa sekä tuoreena että pakasteena ja myös lanttusosetta löytyy.
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
joululaatikon teossa sen verran kova työ, että minusta on järkevämpää KAHDELLE osta valmislaatiko, hinta noin2e
Tiedän. :) Mutta mamma ja pappa ovat vanhankansan ihmisiä ja tahdon heille laittaa itse tekemää laatikkoa, työstä viis.. :)
Tein kyllä viimevuonna mutta en yhtän muista paljonko porkkanaa ostin.. *nolona*
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
joululaatikon teossa sen verran kova työ, että minusta on järkevämpää KAHDELLE osta valmislaatiko, hinta noin2e
Ne itsetehdyt on kyllä paljon parempia. Me ostetaan aina valmista porkkanasosetta ja tehdään siitä. Sitä sosetta saa sekä tuoreena että pakasteena ja myös lanttusosetta löytyy.
Tiedän tämäskin, ostan sostte meille valmiina.. Mutta mamman laatikkoon ten itse, periaate.. :)
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
joululaatikon teossa sen verran kova työ, että minusta on järkevämpää KAHDELLE osta valmislaatiko, hinta noin2e
Ne itsetehdyt on kyllä paljon parempia. Me ostetaan aina valmista porkkanasosetta ja tehdään siitä. Sitä sosetta saa sekä tuoreena että pakasteena ja myös lanttusosetta löytyy.
Tiedän tämäskin, ostan sostte meille valmiina.. Mutta mamman laatikkoon ten itse, periaate.. :)
Jestas ku tää näppäimistö tökkii.. tämänkin ja soseet.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
joululaatikon teossa sen verran kova työ, että minusta on järkevämpää KAHDELLE osta valmislaatiko, hinta noin2e
Ne itsetehdyt on kyllä paljon parempia. Me ostetaan aina valmista porkkanasosetta ja tehdään siitä. Sitä sosetta saa sekä tuoreena että pakasteena ja myös lanttusosetta löytyy.
makuasia tukin, kaikki ei osaa tehdä HYVÄNMAKUISIA laatikoita.

vaikka keittiöalanihminen olenkin , niin jouluani en stressaa laatikoiden teolla. ostan valmit. Laatikoista meillä kun ei juuri muuta edes mene kuin maksalaatikkoa, niin eipä silä ole merkitystä. jso kaikkia syödään lusikalinen niin yksi laatikko riitää nonta päivää ( iso loota)

Jouluna kun syödään muutakin.
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
joululaatikon teossa sen verran kova työ, että minusta on järkevämpää KAHDELLE osta valmislaatiko, hinta noin2e
Ne itsetehdyt on kyllä paljon parempia. Me ostetaan aina valmista porkkanasosetta ja tehdään siitä. Sitä sosetta saa sekä tuoreena että pakasteena ja myös lanttusosetta löytyy.
makuasia tukin, kaikki ei osaa tehdä HYVÄNMAKUISIA laatikoita.

vaikka keittiöalanihminen olenkin , niin jouluani en stressaa laatikoiden teolla. ostan valmit. Laatikoista meillä kun ei juuri muuta edes mene kuin maksalaatikkoa, niin eipä silä ole merkitystä. jso kaikkia syödään lusikalinen niin yksi laatikko riitää nonta päivää ( iso loota)

Jouluna kun syödään muutakin.
Tämäkin totta!
Joskin minä teen vain soseen ja mamma lopun ja hallitsee homman. :)
 
vieras
Mä ostan aina sen säkin, olisko 2-3 kg.

Helppo ohje:
Kuori porkkanat, keitä suolalla maustetussa vedessä ja soseuta.
Keitä riisipuuro pussin ohjeen mukaan.
Sekoittele sekaisin nämä siinä suhteessa että näyttää sopivalta.
Tarkista suolan määrä.
Mätä vuokiin, päälle pari nokaretta oikeaa voita ja uuniin tai pakasta vuokaanlaiton jälkeen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ostan aina sen säkin, olisko 2-3 kg.

Helppo ohje:
Kuori porkkanat, keitä suolalla maustetussa vedessä ja soseuta.
Keitä riisipuuro pussin ohjeen mukaan.
Sekoittele sekaisin nämä siinä suhteessa että näyttää sopivalta.
Tarkista suolan määrä.
Mätä vuokiin, päälle pari nokaretta oikeaa voita ja uuniin tai pakasta vuokaanlaiton jälkeen.
Kaada siis porkkanoiden keitinvesi pois ja soseuta pelkät porkkanat! Tarkennus kokemattomia ajatellen :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hempukan ä:
Mun äiti käyttää riisin sijaan mannaryyniä ja laittaa sekaan kermaa, on siis niin hyvää että oksat pois! Kaupan ei maistu miltään ellei lisää voita ja kermaa! Jouluna ei tehdä terveysruokaa :LOL:
Mä tein viime vuonna ohrasuurimoilla ja siitäkin tuli hyvää
 

Yhteistyössä