keittämisen lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koska

Vieras
Kuinka kauan keitätte tuttipulloja yms? Mitenkäs tutit? Niitä on varmaan hyvä keittää sillointällöin niin kauan kun lapsi tuttia syö? Kun ette enää keitä, niin riittääkö pelkkä vesipesu kun jostakin olen kuullut ja jossakin on lukenut, ettei astianpesuainetta suositella? Vai voiko pestä astianpesuaineella kun vauva on vanhempi? Minkä ikäisestä lähtien?... Huoh, tulipa kysymyksiä... täällä taas yksi uusavuton;) Kiiitos.

meillä keitetään vieläkin,poika 8kk.en keitä kyl pulloja ne pesen astianpesukoneessa,mut tuttiosat keitän n.joka toinen päivä.(pesen kyl tuttiosat vedellä päivittäin).

Iltatähtemme 3kk, tutit ja pullotutit keitän ainoastaan myyntipakkauksesta käyttöön otetettaessa.
Muuten pesen tuttipullot norm.astianpesuaineella ja tutit huutaisen kuuman vesihanan alla.

Huvitutit/tuttipullojen tuttiosat ja tuttipullot on hyvä keittää siihen asti, kunnes lapsi alkaa saada kiinteitä. Sen jälkeen tuttipullot voi pestä koneessakin ja tuttioat keittää silloin tällöin.
Huvitutin olen keittänyt n.1 krt/viikko sen jälkeen kun alkoi saada kiinteitä muuten vaan huuhtaisen kuuman veden alla ja lopuksi kylmällä vedellä.

Meille annettiin ohjeeksi synnytyssairaalasta, ettei niitä pulloja tarvii keittää ollenkaan. Kunhan muistaa huuhdella heti käytön jälkeen KYLMÄLLÄ vedellä. Ei rintakaan kuulemma kovinkaan puhdas ole. Meillä siis keitettiin pullot vain ja ainoastaan käyttöön otettaessa. Rintapumpun osia keittelin pari kuukautta.

ai että ihan synnytyssairaalassa sanottiin ettei tarvitse pulloja keittää...huhhuh. mikähän sairaala on kyseessä?
pullothan pitäisi steriloida jokaisen käyttökerran jälkeen ainakin siihen saakka kun vauva syö kiinteitä. se ei ole mikään mielipideasia. vaikka sairastumisriski olisi pieni silloin kun pullot eivät ole steriilejä, niin vastasyntyneen kanssa ei riskejä pidä ottaa. likaisia pulloja ei voi verrata ""likaisiin"" tisseihin.

Ei tarvitse keittää kun käyttöön otettaessa,eikä meillä ole keitelty.Poika 4kk,pullo ruokinnalla ja terve.Maailman sivu on näin tehty.Tää on taas sitä HYSTERIAA.

Kyllähän niitä keitellä saa jos haluaa, mutta ei ole välttämätöntä. Käytön jälkeen todellakin huuhdellaan kylmällä vedellä maitojäämät pois ja sitten pestään pullot ja tuttiosat astianpesuaineella. Näin nykypäivänä on neuvottu jo monissa eri lähteissä.

En keittänyt pulloja, paitsi kaupasta ostaessa. Vauva oli alusta asti pullolla. Sairaalassa sanoivat ettei enää suositella keittämistä. Tutteja keitän aina silloin tällöin, kun syö edelleen tuttia. Huuhtelen tarpeen tullen. Astianpesuaineella oon pessyt pullot myös alusta asti, tai sitten astianpesukoneessa.

Naistenklinikalla niin sanottiin kun asiaa kysyin. Luulin myös itse aikasemmin että niitä täytyy keitellä. Sitä siellä kysyinkin, että kuinka kauan. Vastaus oli minullekin yllätys. Ja ehkäpä juuri sen vuoksi meillä ollaan oltu niin terveitä, ettei pidetä liian steriiliä kotiympäristöä vauvalle. Joka siis jo 10,5kk.
Ja kyllä, ammattilaiset vertasivat pullon puhtautta tisseihin. Ei ne pullot bakteeripesäkkeitä sen jälkeen ole, kun on käytön jälkeen huuhtonut kylmällä vedellä ja sen jälkeen pessyt pesuaineella. Toki saa keitellä kuka vaan jaksaa. Minä olin mieluummin senkin ajan vauvani kanssa.

Yhteistyössä