A
argh
Vieras
Tuntuu et nykyään munat on sellasia, et niist lähtee kuoren mukana suurin osa myös valkuaista....onko vinkkejä miten se kuori lähtis hyvin irti???
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Heti kun otat munan pois kiehumasta, se pitää laittaa joksikin aikaa jääkylmään veteen. Kuoret ei muuten irtoa. Kai tiesitkin jo tämän...
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:moni tekee niin että alkaa vaan laskea kylmää vettä kuuman joukkoon...
mä sain vinkin että kun munat ovat valmiit, kaadetaan kuuma vesi kokonaan pois ja odotetaan hetki niin että se munan kuori kuivahtaa, ts. että se vesi haihtuu siitä kuoren pinnalta pois. Sitten vasta lasketaan päälle kylmää vettä.
kun aloin tehdä näin, ei ole ollut ongelmia kuoren irtoamisen kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:moni tekee niin että alkaa vaan laskea kylmää vettä kuuman joukkoon...
mä sain vinkin että kun munat ovat valmiit, kaadetaan kuuma vesi kokonaan pois ja odotetaan hetki niin että se munan kuori kuivahtaa, ts. että se vesi haihtuu siitä kuoren pinnalta pois. Sitten vasta lasketaan päälle kylmää vettä.
Alkuperäinen kirjoittaja argh:Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Heti kun otat munan pois kiehumasta, se pitää laittaa joksikin aikaa jääkylmään veteen. Kuoret ei muuten irtoa. Kai tiesitkin jo tämän...
näin juuri olen toiminut, mut silti toi tapahtuu! siis valutan kuumaan veteen niin kauan ylmää et ne munat on kylmässä vedessä...kannattaako niitä sit pitää siellä hetki. Muistaakseni sama on ollu tulos vaikka olisin pitänyt hetken tai heti ottanu kuorittavaks
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:moni tekee niin että alkaa vaan laskea kylmää vettä kuuman joukkoon...
Noin minä teen. Tosin en odottele mitään, mutta ne munat kuivahtaa kyllä hetkessä kun ne on tulikuumia. Eli kaadan pois ja kylmää päälle.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Valitettavasti joskus kuori ei vain irtoa vaikka mitä tekisi. Taitaa olla munan rakenne joskus erilainen.
Alkuperäinen kirjoittaja argh:tuli vaan mieleen, et onkohan sillä väliä, et ottaako ne munat keitettäväks suoraan jääkaapista vai onko ne huoneenlämpöisiä...?
Alkuperäinen kirjoittaja argh:tuli vaan mieleen, et onkohan sillä väliä, et ottaako ne munat keitettäväks suoraan jääkaapista vai onko ne huoneenlämpöisiä...?
Alkuperäinen kirjoittaja Munat on munia:Toi kylmä vesi auttaa kyllä, mutta toinen mikä saattaa vaikuttaa on se, että munat on liian "tuoreita". Vastamunituista ei meinaa kuoret irrota sitte millään. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?