keitetty vesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vedenkeitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vedenkeitin

Vieras
Tytölle 1,5kk pitäisi neuvolan mukaan antaa keitettyä vettä syönnin päätteeksi. Pitäisikö olla ""ihan kunnolla keitettyä"" vai riittäisikö vedenkeittimessä kiehahtanut vesi?

Tuota noin, miksi pitäisi antaa vettä?

Onko ohjeistukset muuttuneet? Tääläpäin on yleisohjeena, ettei vauva tarvitse vettä, poikkeuksena kesäkuumat, jolloin ei välttämättä jaksa juoda tarpeeksi maitoa.

Näin sivusta olisin vain kysellyt miksi neuvolasta on kehoitettu antamaan vettä?

Täälläpäin ei kyllä tarvitse vesijohtovettä keittää ollenkaan.... Hanasta vaan kylmää, ja jos haluaa niin voihan sitä vaikka mikrossa vähän lämmittää.

Minulle sanottiin että kylmää hanavettä ei tarvitse keittää mutta itse olen sen keittänyt.Vedenkeitintä käytän yleensä.Ei se veden antaminen kielettyä ole eikä vauvalle pahaa tee toisinpäin.Meillä juodaan aina ruokajuomana /janojuomana vettä kun maito ja vellit ei meitin hemmolle kelpaa.Hyvin on kaikki mennyt

Meidän pojalla myös valkoinen kieli. Pitäisikö tuo keitetty vesi jäähdyttää jotenkin nopeasti ja antaa heti. Ei varmaan säily pöpöttömänä jos antaa seistä pitkään.. Annetaanko lusikalla, minkälaisia määriä?

Ainakin pulloja keittäessä veden pitäisi kiehua 5 min että se on steriiliä, siksi pelkkä vedenkeittimellä lotrailu ei riitä - sehän vain kiehauttaa veden.

Toisaalta jotkut eivät keitä juomavettä lainkaan, joten tähän tuskin on mitään yksiselitteistä vastausta!

Meillä on pari pientä tuttipulloa vettä varten.Kyllä se vesi siinä kattilassa voi jäähtyä ja sitten laittaa pulloon.Annan vettä niin paljon kun poika tahtoo juoda.Vaihdan veden pari kertaa viikossa ja pesen ne.Ei tarvi joka juoton jälkeen vaihtaa tai pestä pulloja.

En ole nyt ihan varma ymmärsinkö oikein.

Mutta käsittääkseni keitetty vesi pitäisi säilyttää kylmässä ja olisi juotavaa n. 24h.

Hanasta otettu vesi suositellaan vaihdettavaksi kerran päivässä.

Veden antaminen maidon syömisen jälkeen huuhtelee suuta, ja itse annan kyllä ihan kattilassa reilusti keitettyä vettä. Keittämisen jälkeen laitan keitettyyn tuttipulloon, heti jääkaappiin ja siltä vauvalle (suostuu meillä ottamaan jääkaappikylmänäkin) Mutta ei keitettyäkään vettä nyt viikkoa voi säilyttää, kerran päivässä vaihto.

Yhteistyössä