Keitätkö makaronit, kun teet makaronilaatikon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Nyt vasta ekan kerran törmäsin yhdessä ohjeessa sellaiseen, että makaroneja ei tarvitsisikaan keittää ennen laatikon laittoa uuniin, kunhan lisää enemmän nestettä

Liha-makaronilaatikko | Myllyn Paras Oy

Toimiiko tämä oikeasti? Täähän nopeuttaisi huomattavasti laatikon tekoa - joskin eihän tohon keittämiseen nytkään kauheasti aikaa uppoa, mutta jokainen minuutti pois lieden ääreltä on aina kotiinpäin :D

[QUOTE="mie";22939501]Nyt vasta ekan kerran törmäsin yhdessä ohjeessa sellaiseen, että makaroneja ei tarvitsisikaan keittää ennen laatikon laittoa uuniin, kunhan lisää enemmän nestettä

Liha-makaronilaatikko | Myllyn Paras Oy

Toimiiko tämä oikeasti? Täähän nopeuttaisi huomattavasti laatikon tekoa - joskin eihän tohon keittämiseen nytkään kauheasti aikaa uppoa, mutta jokainen minuutti pois lieden ääreltä on aina kotiinpäin :D[/QUOTE]

Päälimmäiset ovat melko rapeita jos ei ennakkoon keitä, mutta siis toimii tottakai.

Keitän mutta silleen että ovat vain puolikypsiä. Ennen tein silleen että kovat laitoin vaan jauhelihan kanssa uuniin mutta siitä tuli sellasta klimppisempää...tai siis ei irtonaista...

minä teen makaronilaatikon siten että keitän makaronit lihaliemessä, ruskistan ja maustan jauheliha-sipuliseoksen ja sitten vuokaan teen muna-maidon. tulee pikkuisen maukkaampaa kuin jos keittäisi makaronit vedessä.

[QUOTE="vieras";22939690]Ihme ettei kukaan ole vielä tullut jeesustelemaan, syöttääkö joku tosiaan makaronia lapsille ;)[/QUOTE]

Heh :) Itseasiassa meillä se olen MINÄ, joka tästä ruuasta eniten tykkään :D Mutta joo, KYLLÄ syötän sitä myös lapsille... ja miehelle! Hyi, hyi minua... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22939768:
Mä voin jeesustella sen verran että ihmettelen miten joku voi syöttää jauheliha, sipuli, makaronimössöä lapsilleen kun mun mielestä se on epäruokaa. Suorastaan ruoan irvikuva.

Voi sinua, kunhan mennään 20-30 vuotta eteenpäin niin sinä toivot että löytäisit jostain noinkin herkuulista sapuskaa..

keitän ja keitän kypsäksi saakka. Joskus olen testannut puolikypsinä ja jäävät sitten liian koviksi uunissa paistamisen jälkeen. Se kun tuo munamaito/kermamaito imeytyy makaroneihin hitaammin kuin vesi, eli ne ei niin pehmeä. Ainakaan mun uunissa ;)

Sitä paitti eihän ne makaroonien keittämättömyys nopeuta yhtään toimintaa, kun makaronithan kiehuvat siinä samalla kun jauheliha paistuu.

En keitä, en ikinä ole tehnyt niin enkä tosiaan ymmärrä miten jotkut viitsivät. Päällimmäiset "roonit" ei jää koviksi, jos peittää laatikon aluksi foliolla tms ja nehän ovat aluksi nesteen alla jokatapauksessa.

Eikä syynä ole yksin ajan säästö vaan säästäähän siinä yhden kattilan tiskaamisenkin :D

Yhteistyössä