Keitä varten nämä autottomat päivät sun muut ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aino81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vittu mitä vänkäämistä. Ihan tarkotuksella mollaat amislaisia. Just tommoset vänkääjät viettää autotonta päivää. Hellpo viettää ku ei tartte mennä töihin ku on joku kurssivapaa.

Joo, olen just tällainen vänkääjä ja vietän autotonta päivää. ;) Helppo viettää tosiaan, kun ei ole tänään töitä - ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että teen töitä maanantaista perjantaihin.

Kiroilu ei muuten anna sinusta (tai muista amiksistakaan sen puoleen) lainkaan fiksumpaa kuvaa, sinuna välttäisin sitä. ;)

Meillä on jokapäivä autoton päivä :D Ei ole edes ajokorttia ja asutaan keskustassa. Mihin sitä edes tarvitsisi. Onhan se oma valinta muuttaako jonnekin lähiöön josta ei pääse minnekään ilman autoa!

Lukiolla ja amiksella on aivan eri tarkoitus. Amiksesta valmistutaan johonkin duunariammattiin ja mennään toivottavasti samantien töihin.

Lukio on yleissivistävä ja antaa pohjan jatko-opinnoille yliopistoon/amkiin. Lukio antaa valmiuksia syvällisempään opiskeluun ja ajatteluun mitä ei amiksesta saa.

Lukiolla ja amiksella on aivan eri tarkoitus. Amiksesta valmistutaan johonkin duunariammattiin ja mennään toivottavasti samantien töihin.

Lukio on yleissivistävä ja antaa pohjan jatko-opinnoille yliopistoon/amkiin. Lukio antaa valmiuksia syvällisempään opiskeluun ja ajatteluun mitä ei amiksesta saa.

Hah hah ai että ei amiksella oo syvällistä aattelua. Jaa että syvällistä ajattelua on se että tehdään aina just mitä joku ylempi sanoo. "Jaa tänään on vedetön päivä, no ei juua vettä sit". Hoh hoh mua naurattaa nää "syvällisesti" ajattelevat sopulit :)

Tuntuu että siellä lukiossa sammutetaan se terveen järjen valo.

[QUOTE="eee";27195678]

Kiroilu ei muuten anna sinusta (tai muista amiksistakaan sen puoleen) lainkaan fiksumpaa kuvaa, sinuna välttäisin sitä. ;)[/QUOTE]

Tunnen monia "vain" amiksen käyneitä hyvin fiksuja ja siivosti puhuvia ihmisiä. Tunnen myös lukion käyneitä typeryksiä.

Tunnen myös idiootteja amiksen käyneitä.

Aika tylyä niputtaa kiroilu, fiksuus ja amiskoulutus yhteen. Itseasiassa kertoo ehkä kaikkein eniten niputtajasta.

Koulutus varmaan kertoo jotain ihmisestä, muttei varmasti kaikkea. Putkimies-duunari voi olla aivan yhtä sivistynyt ja todella huippu älykäs ja toiset huomioonottava kuin hyvin koulutettu huippujuristikin.

Hah hah ai että ei amiksella oo syvällistä aattelua. Jaa että syvällistä ajattelua on se että tehdään aina just mitä joku ylempi sanoo. "Jaa tänään on vedetön päivä, no ei juua vettä sit". Hoh hoh mua naurattaa nää "syvällisesti" ajattelevat sopulit :)

Oletko sitä mieltä, että tarkoituksellinen ympäristön saastuttaminen, bensan kuluttaminen ja turhaan ajelu on syvällisempää ja tervejärkisempää? :)

Kyse ei ole käskyttämisestä vaan juurikin siitä ajattelusta. Kun tämmöinen päivä järjestetään pitäisi ihmisillä herätä kysymys "Mikä tämän ajatus on? Mitä tällä halutaan viestiä?" Ketään ei kiinnosta ajaako joku autoa tänään vai ei. Se on se autoilun haittojen tiedostaminen pääasia.

Tunnen monia "vain" amiksen käyneitä hyvin fiksuja ja siivosti puhuvia ihmisiä. Tunnen myös lukion käyneitä typeryksiä.

Tunnen myös idiootteja amiksen käyneitä.

Aika tylyä niputtaa kiroilu, fiksuus ja amiskoulutus yhteen. Itseasiassa kertoo ehkä kaikkein eniten niputtajasta.

Koulutus varmaan kertoo jotain ihmisestä, muttei varmasti kaikkea. Putkimies-duunari voi olla aivan yhtä sivistynyt ja todella huippu älykäs ja toiset huomioonottava kuin hyvin koulutettu huippujuristikin.

Putkimis-duunari voi olla älykäs. Ja voi se olla huippuälykäskin, mutta oikeesti kyllä HARVEMMIN. Toisten huomioonottaminen on sitten pikkasen eri kysymys, mutta kyllä mä siinäkin sanoisin, että putkimies-duunarit osaa sen homman keskimäärin huonommin kuin esim. huippujuristit.

Mutta löytyy tosiaan kusipäitä niistä huippujuristeistakin (kenties jopa keskimääräistä enemmän), mutta se on sitten kanssa eri asia. Mutta yksi mikä on varmaa, että suurin osa huippujuristeistakaan ei piittaa autottomista päivistä tuon taivaallista.

Tänään ainakin kaksi pariskuntaa tuntui bussissa ilahtuvan kovastikin, kun lipun sai puoleen hintaan. Mulla on matkakortti, joten tällaiset päivät eivät tuo mulle mitään lisäarvoa.

Sitä varten että ihmiset ajattelisivat kulutustottumuksiaan ja ymmärtäisivät että vähemmälläkin pärjää ja ettei jokapaikkaan tarvitse autoa.

Miehesi vaikuttaa idiootilta.

Miksi pienelllä ryhmällä pitäisi olla oikeus määrätä sitä miten muut käyttäytyvät.

Mikä oikeus kenelläkään on arvostella toisen elää, uskoa ja olla niinkauan kuin se ei suoraan muita vahingoita?