Keitä varten nämä autottomat päivät sun muut ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aino81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aino81

Vieras
Tämmöisiä kaiken maailman teemapäiviä tuntuu olevan melkein joka päivälle. On autoton päivä, on "älä osta mitään päivä", on varmaan kasvisruokapäivä sun muuta. En tunne ketään, jotka tämmöseen päivään reagoisivat millään muotoa. Keitä ihmeitä varten tämmöset päivät ovat?

Ainoo mitä tulee mieleen on se, että jos vaikkapa mun mies kuulee, että on "älä osta mitään päivä", niin se oikein ehdoin tahdoin ostaa jotain vähän isompaa silloin. Ja taatusti jos olis kasvisruokapäivä, niin menis ravinteliin tilaamaan pippuripihvin.

Eiköhän näiden päivien ole tarkoitus herättää ihmiset ajattelemaan ostokäyttäytymistään, auton käyttöään jne.

Sun mies kuulostaa vähän lapselliselta tapaukselta.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Autoton päivä on sitä varten, että helsinkiläinen viherpiipertäjä, jolla ei ole autoa, voisi tuona päivänä olla vielä erikseen ylpeä "päätöksestään" olla autoton. Todellisuudessa kyseinen viherpiipero ei sekopäänä ees sais mitään korttia: Toisekseen sillä piiperöllä ei olis koskaan varaa autoon, korttiin taikka sen käyttökuluihin.

Itse ainakin ajan autottomana päivänä ylimääräistä ihan kiusallallani. Ihan vaan siksi, että jos joku höntti hesalainen jättää piruuttaan auton kotiin, niin minäpä korjaan tuon "hyödyn". Viimeksi kun oli autoton päivä lähdin ihan muuten vaan ostamaan Ikeasta jotain hyllyä, minkä muija oli halunnut :) Ja olipa se Ikea aika täynnä autoja :)

[QUOTE="vieras";27195577]Mrs Negative :) Kaikki lauseet kielteisiä :)[/QUOTE]

Joo, olen välillä vähän liiankin ehdoton joidenkin asioiden suhteen. Voisi sitä olla vähän rennompikin :cool:.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Nämä päivät on markkinointinerojen keksimiä. Niillä saadaan keskenkasvuiset ja vähä-älyiset ihmiset kuluttumaan. Etenkin miehet. Tyyppillistä vastahankaista perusurpoa ei yleensä saa ostoksille kirveelläkään, mutta kun tämä alkuotus kuulee "älä osta mitään"-päivästä, hänen päässä alkaa suhista. Ja hänen on kertakaikkiaan pakko uhmata moisia ärsyttäviä viherpiiperovinkumisia ja mentävä eri kauppoihin suorittamaan useiden satasien ostokset.

Tästä voi sitten miesporukassa rehennellä. Ja kauppias kiittää.

Ei ainakaan mua varten. En näe että niistä on mitään hyötyä, ja inhoan lauman mukana menoa. Eli en osallistu koskaan mihinkään käskytyspäiviin.

Tuo on juuri sitä lauman mukana menoa. Suurin osa reagoi noin. Olet itseasiassa hyvin tyypillinen suomalainen negatiivinen laumaolento. Tommosia tapauksia tää maa on täynnä. Kaikki on negaa ja sitten kytätään muiden virheitä.

Tänäänkö se autoton päivä on?? Voi ei! ja just tänään otin sit auton ja ajoin kauppaan, kun olis voinut hyvin mennä julkisilla. Ei oo tarpeeks mainostettu, kun en tiennyt :(

Joskus voitaisiin viettää autoverotonta päivää, eli miten yhteiskunta tulisi toimeen ilman autoilusta kerättäviä 7.000 miljoonaa euroa, joka on siis kuudesosa valtion verotuloista. Olisi kiva nähdä mihin kaikeen meillä olisi varaa ilman autoja...

[QUOTE="eee";27195621]Anna kun arvaan, ap - miehesi tuskin on kovin korkeasti koulutettu?[/QUOTE]

Se ei tähän liity yhtikäs lainkaan. Ei tosta mun tietääkseni muutakaan piittaa. Vai onko tää ny sitten niin että jokku piittaa ihan siksi vaan että olis muka hienompaa väkeä. Just, no tosi naurettava syy piitata.

[QUOTE="ap";27195630]Se ei tähän liity yhtikäs lainkaan. Ei tosta mun tietääkseni muutakaan piittaa. Vai onko tää ny sitten niin että jokku piittaa ihan siksi vaan että olis muka hienompaa väkeä. Just, no tosi naurettava syy piitata.[/QUOTE]

Liittyyhän se, etkös sinä jo otsikossa kysynyt, että keitä varten nämä autottomat päivät on. Vastaus kuuluu, että ei ainakaan amiksen käyneitä perusjuntteja varten, joiden pitää rehennellä bensankulutuksella. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja autoveroton päivä;27195624:
Joskus voitaisiin viettää autoverotonta päivää, eli miten yhteiskunta tulisi toimeen ilman autoilusta kerättäviä 7.000 miljoonaa euroa, joka on siis kuudesosa valtion verotuloista. Olisi kiva nähdä mihin kaikeen meillä olisi varaa ilman autoja...

Tuokaan autovero ei korvaa niiden aiheuttamaa haittaa. Ja autovero on kuitenkin suhteellisesti laskenut viimeisen 20 vuoden aikana ja silti autoporukka jaksaa kitistä.

T. Kaksi autoa meillakin, mutta en kitise autoverosta

[QUOTE="eee";27195640]Liittyyhän se, etkös sinä jo otsikossa kysynyt, että keitä varten nämä autottomat päivät on. Vastaus kuuluu, että ei ainakaan amiksen käyneitä perusjuntteja varten, joiden pitää rehennellä bensankulutuksella. :whistle:[/QUOTE]

Ei se tee kestään junttia että on käyny ammattikoulun. Parempi sekin kuin olla joku lukion käynyt höntti.

Nämä päivät on markkinointinerojen keksimiä. Niillä saadaan keskenkasvuiset ja vähä-älyiset ihmiset kuluttumaan. Etenkin miehet. Tyyppillistä vastahankaista perusurpoa ei yleensä saa ostoksille kirveelläkään, mutta kun tämä alkuotus kuulee "älä osta mitään"-päivästä, hänen päässä alkaa suhista. Ja hänen on kertakaikkiaan pakko uhmata moisia ärsyttäviä viherpiiperovinkumisia ja mentävä eri kauppoihin suorittamaan useiden satasien ostokset.

Tästä voi sitten miesporukassa rehennellä. Ja kauppias kiittää.

Näin se muuten varmasti on :D

Alkuperäinen kirjoittaja autoveroton päivä;27195624:

yksi päivä nyt ei mitää auta tai todista. Mä viettäisin ilolla autoverotonta VUOTTA. ;) Siitä jo olisi jotain iloa... mulle... :D

[QUOTE="eee";27195654]Enhän minä niin sanonutkaan. Sanoin "amiksen käynyt perusjuntti". En sanonut "juntti, joka on juntti siksi, että on käynyt amiksen".[/QUOTE]

Vittu mitä vänkäämistä. Ihan tarkotuksella mollaat amislaisia. Just tommoset vänkääjät viettää autotonta päivää. Hellpo viettää ku ei tartte mennä töihin ku on joku kurssivapaa.

eiköhän nuo ole kaikille suunnattuja. Itse oon yrittänyt aina osallistua :) tosin autottomia on aika monet päivät muutenkin ja ostamistakin koitan rajoittaa (ainakin turhia heräteostoksia).