keisarileikkausarpi??

Hei!Onko täällä muita joillekka on joskus tehty keisarileikkaus?Ooon täs vaan miettiny semmoista asiaa että kuinka sen arven käy kun jää uudelleen raskaaksi?Mut on leikattu noin reilu vuosi sitten jolloinka mulle tehtiin hätä sektio ja arpi tehtiin pystyynpäin niin kuinkahan sen arven käy nyt ku olen taas raskaana?Ja tuleeko siitä kuinka maha kipuja kun maha kasvaa siis elikkä repsahtaako se kuinka?Kertokaa joilla on kokemusta!!

Mulle tehtiin myös hätäsektio vajaat pari vuotta sitten. Nyt olen raskaana viikolla 31 eikä arpi ole asiasta moksiskaan, ainakaan toistaiseksi. Mitenkään en ole huomannut arven olemassaoloa sen enempää kuin ennen raskauttakaan, ei kipuja eikä muitakaan tuntemuksia. Ainoa ero nyt mahan kasvettua on, etten näe koko arpea, ellen sitten peilin avulla tarkastele, mutta sellaiseen ei ole ollut tarvetta.

Minullekin on tehty hätäsektio, vajaa kolme vuotta sitten. Nyt olen viikolla 29+ eikä arpi kyllä millään tavalla ole haitannut uutta odotusta. Vähän voi kiristävyyden tunnetta olla, mutta sitä olisi varmasti muutenkin. Muutenkin arpi oli jo melkein olematon, nyt on ehkä hiukan enmmän näkyvissä tai punaisempi, mutta millään tavalla kipeä ei massu ole. Minulla oli aika pitkä väli raskauksien välillä, tiedä sitten vaikuttaako se millään tavalla asiaan.. Luin jostain, että kolmas voikin olla jo "hankalampi" ja kipeämpi kun tulee kiinnikkeitä ym enemmän, siis mikäli toinenkin leikataan.. Mutta yksilöllistä sekin varmaan..
Olen toivonut uutta leikkausta, saas nähdä sen jälkeen miltä massu näyttää..?

Minulla on takana 2 sektiota ja synnytysväli 1v4kk. Loppuraskaudessa jouduin käymään äitipolilla jossa ultralla katsoivat myös sen sektioarven ja synnytykseen(ala kautta) laittoivat sellaisen anturin jonka tarkoitus oli kertoa arven kestävyys synnytyksen aikana. Minulla ei ainakaan ollut mitään kipuja tai ongelmia arven kanssa vaikka raskauksien väli olikin suht.pieni. Siinä vaiheessa kun maha alkoi todella kasvaa niin ehken hieman jotenkin kutitti arpi kohtaa mutta muuten ongelmaton =) . Nautinnollista raskausaikaa!

Yhteistyössä