Keinot vieroitukseen, kiitos nam.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Nyt alkaa olla sen aika, kyllä alkaa. Mun tissit eivät kestä enää yhtäkään puraisua. :x
Eikä mun yleiskuntonikaan kestä enää imetystä. 10kk tulee täyteen, joten hyvä aika lopettaa edes yösyöttely. :xmas:

Mutta miten? äidin häipyminen poissuljettu, tuttipullot ei, tuttikaan ei käytössä. Nokkamuki joskus, tyttö juo ruokajuomansa tavalisesta mukista/lasista. Miten siis saan tarvittavan määrän maitoa tyttöön? :xmas:

tarjoa vain usein sitä maitoa siitä kupista ja osta esim: nanni- jauhetta:) Sitä ei tarvitse montaa lusikkaa laittaa ruoansekaan. Olikahan niin että 3 sellaista pikkumittaa sitä jauhoa vastasi 90ml maitoa. Et jos pelkäät ettei saa kalsiumia tarpeeksi laita tuota jauhetta aina ruokaan. Kun lapsi tottuu ettei tisusta saa enään maitoa alkaa se maito maistumaan sitten siitä kupistakin. Turhaa edes opettaisitkaan tuttiploa tms. Yksinkertaisesti kikki pois, ja pysyt päätöksessäsi. Ei se ole niin vaikeaa kun mitä ajattelisi:)

Onnea koitokseen:)

meillä syödään vielä 2krt yöllä ikää saman verran kuin teillä. Ruoka ei oikein uppoo niin ajattelin vielä puoli vuotta...:( mukista juo piimää. Vastikkeisiin ei lähetä.Mutta siis oisko pullo josta leikattu pääauki mitään...siis pullomuki uusi innovaatio.

Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Peräruiskeella...no ei...miksi ei pullot käy? Ja suustahan se maito laitetaan tyttöön ja poikaan, kaada vaikka kukkamaljasta.

En näe mitään syytä opettaa pullolle noin 'isoa', koska sitten olisi sen pullon vieroitus taas jossakin vaiheessa edessä. Eikä tyttö tosiaankaan suostu juomaan pullosta. =)
Ja juu, kyllä minä sen olen muuten hoksannut, että se ravinto tosiaankin menee suun kautta lapseen. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja k:
meillä syödään vielä 2krt yöllä ikää saman verran kuin teillä. Ruoka ei oikein uppoo niin ajattelin vielä puoli vuotta...:( mukista juo piimää. Vastikkeisiin ei lähetä.Mutta siis oisko pullo josta leikattu pääauki mitään...siis pullomuki uusi innovaatio.

Jaa muuten, piimää ei ollakaan vielä edes kokeiltukaan. :ashamed:

vierotettiin niin, että isi jäi lapsen kanssa nukkumaan samaan huoneeseen ja äiti meni toiseen huoneeseen nukkumaan pariksi yöksi, ettei maito haise pienen nenään. Aika helposti se sitten kävikin, mutta meillä lapsi oli kyllä jo 1-vuotias, kun lopeteltiin.

Yösyönnit pois unikoululla ja itsekurilla. Maitoa saa maitoon tehdystä puurosta, vauvajugurtista tai tavallisista hapanmaitotuotteista, korvikkeesta.

Pidät pääsi ja tarjoat juoman siitä nokkamukista (tai mihin nyt päädytkin). Ei se tappelu ikuista ole.

Lopetin yösyötöt 6kk, päiväsyömiset harvennettiin 7kk ja lopullisesti 11.5kk.

Yhteistyössä