keinot vähissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uupunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uupunut"

Vieras
Minä en enää tiedä mitä tehdä. Vauva 4kk muuttunut yhtäkkiä tosi tyytymättömäksi, ei nuku enää kunnolla..huutaa illat, huutaa päivälläkin tyytymättömänä. Välillä aurinkoinen oma itsensä. Mutta olen todella väsynyt kun mikään ei auta. Hoivaan hoivaan hoidan rakastan hellin jne jne ja missään nimessä en tunne vauvaa kohtaan mitään pahaa, on vaan todella hätä ja hillitön VÄSYMYS joka tulee inhona itseä kohtaan..niin riittämätön olo kun ei voi tehdä yhtään mitään.
Milloin tämä loppuu ja ennenkaikkea miten?? Kukaan läheinen ei tunnu tajuavan miltä tämä tuntuu. Jokainen päivä on aivan samanlainen. Onko tämä sitä "vaativa lapsi"-juttua vai mitä ihmettä. Mitään fyysistä/terveydellistä syytä ei ole. Olenko huono äiti. En todellakaan tiedä mitä tehdä? Aika auttaa, mikä? Huoh

No et ole huono äiti.. Mulla tuli oman tytön vauvaikä mieleen jolloin luulin että imetys sujuu, mutta eipäs likka saanutkaan tarpeeksi maitoa ja kun aloin antamaan korviketta kaveriks niin ihana hymynaamainen lapsi sieltä tuli takaisin :)

En imetä enään. Toinen oppinut vasta kääntymään mahalleen jne, voiko olla semmoista levottomuutta? Minne ne päiväunet voi vaan kadota? Muutamaan hetkeen enää päivällä tyytyväinen. Refluksit, allergiat kaikki mahdollinen tutkittu ja ollut jo hyvällä mallilla ja rentoa arkea kunnes ihan parissa viikossa muuttunut näin. Voimaton, todella voimaton olo, aamulla ensimmäisenä mielessä että olisipa jo ilta. Mitään apua ei mistään saa, kaikki sitä mieltä että normaalia..koliikkia (voiko se tulla tässä vaiheessa), minun syyni kun en muka viihdytä toista jne jne..en käsitä... Rakastan tuota pientä niin paljon. Esikoinenkin kärsii kun olen täysin kiinni pienessä.

Liian pienestä nariset.
Kannattaa miettiä tekeekö ikinä sisaruksia lapselle, jos nyt noin rankkaa.

Joo, on minullakin rankkaa mutta lapsia vinkuu useampi hameen helmassa. Omaa aikaa ei ole ikinä, kämppä pitäisi piettää peruskunnossa ja vielä uloskin keretä.
Yks lapsi saattaa saada jo pakan sekaisin niin ettei kiinnosta mennä enään mihinkään.
On niin hauskaa, että yes!

[QUOTE="kyllästynyt";28646813]Liian pienestä nariset.
Kannattaa miettiä tekeekö ikinä sisaruksia lapselle, jos nyt noin rankkaa.

Joo, on minullakin rankkaa mutta lapsia vinkuu useampi hameen helmassa. Omaa aikaa ei ole ikinä, kämppä pitäisi piettää peruskunnossa ja vielä uloskin keretä.
Yks lapsi saattaa saada jo pakan sekaisin niin ettei kiinnosta mennä enään mihinkään.
On niin hauskaa, että yes![/QUOTE]

Jos sinulla onkin enemmän lapsia kuin ap:llä, eikö hän saisi olla väsynyt? Ihmisillä ne voimavarat ovat niin erilaiset.

on kans ihan sama.. vauva 4kk ja välillä karjuu ja kirkuu suoraa huutoa. Muuten ihana pakkaus, mut nyt on välillä pelkkää itkua ja kätinää. On alkanut vastustaa nukkumista ja päiväunet päivisin melko haasteellisia.

Aiemmat lapset olleet melko samanlaisia tän ikäisenä, joten väittäisin et kuuluu ikään. Hampaita tulee, liikkumista opetellaan ja ympäristö häiritsee unia, joten väsähää äkkiä, muttei pystykään nukkumaan.. jne jne.

Oli odotettavissa tuollaiset kärkkäät kommentit, et saanut mulle yhtään pahempaa oloa sori vaan.. Ja itseasiassa aikalailla samaa mieltä olenkin että onko tässä oikeasti oikeutta valittaa.. :(

Toivon todella että kuuluu tähän ikään. Kun mitään ei oikein osaa tehdä itse vaikka halua ja yritystä on.. En vaan keksi enää keinoja viihdyttää toista..

nimenomaan ensimmäisen kanssa on rankinta ja saa valittaa. Sitten jos tieten tahtoen on tehnyt lisää lapsia, voi pitää turpansa kiinni, johan sen tiesi mitä tilasi.

Aloittajalle voimia. Toivottavasti saat apua, että voisit levätä. Kitinä voi johtua hampaista, turhautumisesta kun ei pääse liikkeelle, vatsavaivoista, nälkäisyydestä tai vaikka mistä auringonpilkuista, mutta kyllä se ajallaan menee ohi kuitenkin ja elmä muuttuu hauskemmaksi taas :)

[QUOTE="uupunut";28647048]Oli odotettavissa tuollaiset kärkkäät kommentit, et saanut mulle yhtään pahempaa oloa sori vaan.. Ja itseasiassa aikalailla samaa mieltä olenkin että onko tässä oikeasti oikeutta valittaa.. :(

Toivon todella että kuuluu tähän ikään. Kun mitään ei oikein osaa tehdä itse vaikka halua ja yritystä on.. En vaan keksi enää keinoja viihdyttää toista..[/QUOTE]

Älä välitä, tää palsta on aika ilkeä paikka valitettavasti. Olen sen saanut monesti huomata.

[QUOTE="pepe";28647058]nimenomaan ensimmäisen kanssa on rankinta ja saa valittaa. Sitten jos tieten tahtoen on tehnyt lisää lapsia, voi pitää turpansa kiinni, johan sen tiesi mitä tilasi.

Aloittajalle voimia. Toivottavasti saat apua, että voisit levätä. Kitinä voi johtua hampaista, turhautumisesta kun ei pääse liikkeelle, vatsavaivoista, nälkäisyydestä tai vaikka mistä auringonpilkuista, mutta kyllä se ajallaan menee ohi kuitenkin ja elmä muuttuu hauskemmaksi taas :)[/QUOTE]

ja siis en tarkoita, etteikö useammankin lapsen äidit saisi valittaa jos on rankkaa, vaan sitä, ettei tarvitse tulla lyttäämään muita sillä, miten itsellä on monta lasta ja paljon pahempaa.

Niin siis en vaan millään muista että esikoisen vauva-aikana ois tämmöistä ollut.. Jospa tämä oma paskaolo joskus helpottaa. Tulee vaan semmonen olo että ei mitään osaa jne..

Yhteistyössä