Keinoja estää lasta syömästä kynsiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Peyotelle kun sanoo pienestikin "pahasti", tulee hällä vahva puolustuslinja päälle. Hänen elämänsä ja perheensä on täydellistä, eikä sitä sovi arvostella. Sinä joka sanoit pahan sanan Peyotelle, häpeä. Se oli anteeksiantamatonta. Nyt ei Peyote voi hankkia apua lapsensa ongelmiin, koska ei voi lukea sitä linkkiä koska sanoit hänelle pahasti. Onneksi ongelma hoituu maalaamalla kivoja kuvia kynsiin.

Peyotelle kun sanoo pienestikin "pahasti", tulee hällä vahva puolustuslinja päälle. Hänen elämänsä ja perheensä on täydellistä, eikä sitä sovi arvostella. Sinä joka sanoit pahan sanan Peyotelle, häpeä. Se oli anteeksiantamatonta. Nyt ei Peyote voi hankkia apua lapsensa ongelmiin, koska ei voi lukea sitä linkkiä koska sanoit hänelle pahasti. Onneksi ongelma hoituu maalaamalla kivoja kuvia kynsiin.
Mä haluaisin että mulle vastailidi ihan tavalliset ihmiset ja kertoisi vaikka omista kokemuksista. Ei oikeestaan vois vähempää kiinnostaa toi päänaukominen tällä kertaa. Voisitteko aukoa päätänne vaikka ketjuissa joissa en puhu omista lapsistani?

Mä haluaisin että mulle vastailidi ihan tavalliset ihmiset ja kertoisi vaikka omista kokemuksista. Ei oikeestaan vois vähempää kiinnostaa toi päänaukominen tällä kertaa. Voisitteko aukoa päätänne vaikka ketjuissa joissa en puhu omista lapsistani?
Sorry, ei ollu tarkoitus aukoo päätä. Mut itse aloitit kun joku ystävällisesti laittoi linkkiä aiheesta ja sinä närkästyit yhdestä pienestä sanasta.

Entäpäs jos ostaisit lapsellesi kalkkitabletteja? Kynnet vahvistuu, niin ettei tee mieli pureskella niitä.
Mun lapset pureskeli pienenä kynsiä ja jostain tuli ajatus, että jos on kalkin puute voi tehdä mieli pureskella kynsiä. Ja kalkkitabletit auttoikin ;)

Mä ite lopetin lapsena kynsien pureskelun, koska halusin yhtä kauniit ja pitkät kynnet kun äidillä ja siskolla. :) Oma lapseni aloitti puremaan kynsiään n. 3 vuotiaana ja myös hän lopetti, koska halusi kauniit kynnet, kuten minulla. Että suosittelen leuhkimaan omilla upeilla kynsillä, jos kyseessä on tyttö. :D

Mäki olen monesti halunnut kirjotella ilman, että haukut mua juntiksi tai vajakiksi. Nähtävästi aina ei saa mitä haluaa :p Pitäskö sun miettiä miten muita kohtelet, se että sun kanssa on eri mieltä ei oikeuta haukkumiseen. Siliti sitä vaan aina teet.

Mäki olen monesti halunnut kirjotella ilman, että haukut mua juntiksi tai vajakiksi. Nähtävästi aina ei saa mitä haluaa :p Pitäskö sun miettiä miten muita kohtelet, se että sun kanssa on eri mieltä ei oikeuta haukkumiseen. Siliti sitä vaan aina teet.
Ai sä vetäsit todella herneen noin syvälle nenääs kun mä kerroin sulle, mikä on pälvikalju ja valistin sua, että se on sairaus ja että se on eri asia kuin miestyyppinen kaljuuntuminen.

Ai sä vetäsit todella herneen noin syvälle nenääs kun mä kerroin sulle, mikä on pälvikalju ja valistin sua, että se on sairaus ja että se on eri asia kuin miestyyppinen kaljuuntuminen.

Todellakin vedän. Ei mua tarvitse valistaa, se on puhekieltä ja merkityksen jo sulle sanoin. Vaan siksi ettei se kuulu sun sanavarastoon samalla tavalla kuin tuhansien muiden, ei se oikeuta muiden haukkumista.

Todellakin vedän. Ei mua tarvitse valistaa, se on puhekieltä ja merkityksen jo sulle sanoin. Vaan siksi ettei se kuulu sun sanavarastoon samalla tavalla kuin tuhansien muiden, ei se oikeuta muiden haukkumista.
Totean edelleen että pälvikalju-nimitystä miestyyppisestä kaljuuntumisesta käyttävät ovat juntteja. Vajakeista sen sijaan en ole puhunut.

Peyote on täydellinen. Peyote vaan "kertoo" faktat. Peyote ei sano faktoja koskaan törkeästi. Peyote on asiallinen ja täydellinen. Muut ovat juntteja jos Peyote niin kertoo. Se ei muuten ole haukkumista, se on vain kertomista.

Minulla on ollut vastaavanlainen tapa, lapsena imeskelin ja pureskelin suuhun yltäviä hiuksia. Vanhempani leikkasivat tukkani lyhyeksi, ja aloin pureskella kynsiäni. Kun hiukset taas ylsivät suuhun, siirryin takaisin hiuksiin ja kynsien pureskelu jäi. Teini-iässä aloin vain pyörittelemään hiuksia huulilla, enkä enää pureskellut niitä, mutta tuo tapa onkin jäänyt, ja elää edelleen vahvana. Työelämässä pyrin pitämään hiukset kiinni, mutta aina ei muista, ja monesti kesken asiakaspalaveria tajuaa räpläävänsä tukkaa huulilla.

Nyt kun luin tästä ketjusta tuosta tavankääntömenetelmästä, sain uutta toivoa tämän ongelman selättämiseen. Lapsena vanhempani kokeilivat kaikkea Kynnelistä hiustenleikkuuseen ja kuolettavalla suolistokarvapallolla pelotteluun, mutta mikään ei auttanut. Veljen esikoisella 5v. on nyt samankaltainen tapa kuin minulla, joten täytyykin vinkata veljelle tästä. Ei ihme, ettei lapsena mikään auttanut tähän, kun oli täysin väärät metodit käytössä.

Mikä sä olet mua haukkumaan juntiksi? Mikä sua vaivaa? Aivan normaali nimitys siinä ei ole mitään väärää.
Se on normaali nimitys sille taudille. Jos käytät sitä nimitystä terveen ihmisen miestyyppisestä kaljuuntumisesta, niin käytä ihmeessä, mutta miksi sitten suutut kun joku alkaa puhua oikeasta pälvikaljusta, Alopeciasta sinulle?

Se on normaali nimitys sille taudille. Jos käytät sitä nimitystä terveen ihmisen miestyyppisestä kaljuuntumisesta, niin käytä ihmeessä, mutta miksi sitten suutut kun joku alkaa puhua oikeasta pälvikaljusta, Alopeciasta sinulle?

Mä en suuttunut, suutuin koska aloit haukkumaan. Mä olen kyllä ihan tietoinen, että yksi sana voi tarkoittaa montaa eri asiaa. Ei ole tapana haukkua ihmisiä jos en ole tietoinen kaikkien sanojen muista merkityksesta puhekielessä, toisin kuin sinä teet.

Mä en suuttunut, suutuin koska aloit haukkumaan. Mä olen kyllä ihan tietoinen, että yksi sana voi tarkoittaa montaa eri asiaa. Ei ole tapana haukkua ihmisiä jos en ole tietoinen kaikkien sanojen muista merkityksesta puhekielessä, toisin kuin sinä teet.
Kyllä sä suutuit jo siitä hetkestä kun kysyin tiedätkö mitä se pälvikalju tarkoittaa. Taisit jotenkin nolaantua siitä ja nyt et pysty lopettaa.

Kynsien pureskelusta en tiedä, mutta pälvikalju on kyllä ihan tuttu sana. Ei ole käynyt koskaan edes mielessä etteikö joku olisi sen kuullut tarkoittavan sellaista tiettyä "hiustyyliä".
Ei tule edes mieleen mitään muuta sanaa joka kuvaa päältä kaljuuntuvaa ihmistä. Tai englanninkielessä on se "comb over", mutta siinä pälvikaljua koitetaan peittää pitkillä hiuksilla.

Kynsien pureskelusta en tiedä, mutta pälvikalju on kyllä ihan tuttu sana. Ei ole käynyt koskaan edes mielessä etteikö joku olisi sen kuullut tarkoittavan sellaista tiettyä "hiustyyliä".
Ei tule edes mieleen mitään muuta sanaa joka kuvaa päältä kaljuuntuvaa ihmistä. Tai englanninkielessä on se "comb over", mutta siinä pälvikaljua koitetaan peittää pitkillä hiuksilla.

Oisko vaikka lakikalju?

Pälvikaljussa tyypillisesti tulee kaljuja läiskiä ympäri päätä. Se on vähän sivistymätöntä puhua taudista jos tarkoittaa ihan normaalia ilmiötä. Se pälvikalju on sosiaalisesti ajateltuna kuitenkin oikeasti aika raskas juttu sitä sairastavalle.

Oisko vaikka lakikalju?

Pälvikaljussa tyypillisesti tulee kaljuja läiskiä ympäri päätä. Se on vähän sivistymätöntä puhua taudista jos tarkoittaa ihan normaalia ilmiötä. Se pälvikalju on sosiaalisesti ajateltuna kuitenkin oikeasti aika raskas juttu sitä sairastavalle.

Tuota en ole koskaan kuullutkaan. Koitin googlettaa eikä sieltäkään löydy lakikaljua.
Käytän jatkossakin pälvikalju nimitystä, sen kaikki ymmärtää.

Oisko vaikka lakikalju?

Eiköhän se ole niin, että vain ulkonäkökeskeisille pälvikalju on ongelma. Kaikki tuntemani kymmenet pälvikaljuiset miehet eivät häpeä sitä tippaakaan. He ovatkin täyspäisiä ja "itseensä tyytyväinen sellaisena kuin ovat"- ihmisiä.

Niin ja voisin olettaa, että hiusten lähtö on AINA paha paikka kenelle tahansa oli sairautta tai ei. Eiköhän jokainen haluaisi tukkansa pitää hautaan asti.

Yhteistyössä