"keikka"työt+kotihoidontuki=hermoromahdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
olen saanut tähän mennessä kotihoidontuen hoitolisää.

Tammikuussa alotin työt, teen sillon tällön, eli palkka/kk voi vaihdella välillä huomattavastikin.

Katsotaanko se, että saako liäosaa, aina kuukausi kohtaisesti ( jos tienaat alle jonku määrän ni saat sen lisän ) vai onko joku YKSI tuloraja että sen yli kun menee ni ei saa enää lisäosaa?

sain tammikuussa yllättävän paljon palkkaa, ja sain myös lisäosan, ja nyt kelalta tätikkä soitti et joudun mahd palauttamaan sen. Mutta se ei ollut varma, vaan käski laittamaan helmikuun palkkakuitin sen takia että laskevat paljonko keskimäärin tienaan.

Eli sen mukaanko se lisä maksetaan et paljonko keskimäärin saan?

Entäs jos joku kuukaus saan vaikka vaa 100e palkkaa.. en siltikää saa lisäosaa koska keskimäärin tienaan sen ja sen verran...??

helkkari :)

Mä soitin kelaan kun tein myös keikkatöitä, ja he laski sieltä paljon saan suurinpiirtein tienata kuukaudessa extraa, ilman että vaikuttaa siihen hoitolisään.

mulle ainakin sanoivat että katsovat kuukausi kuukaudelta, itseltä vaan meni jaksaminen ja lakkautin koko lisäosan ettei tarvi sitten "köyhänä" kuukautena maksaa takas rahoja jotka kuitenkin on jo käytetty...

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Mä soitin kelaan kun tein myös keikkatöitä, ja he laski sieltä paljon saan suurinpiirtein tienata kuukaudessa extraa, ilman että vaikuttaa siihen hoitolisään.

no mikäs näitä meijän kylän tätiköitä vaivaa ku kukaa ei mulle laske sitä.. aina vaan et ei voi laskea ennenku saadaan todistukset. joo tiedän mut suurinpirtein ois voinu sanoa.. edes joku karkea arvio.. kun sanoin et EHKÄ about 900e hujakoilla liikutaan..

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöidenäiti harmaana:
mulle ainakin sanoivat että katsovat kuukausi kuukaudelta, itseltä vaan meni jaksaminen ja lakkautin koko lisäosan ettei tarvi sitten "köyhänä" kuukautena maksaa takas rahoja jotka kuitenkin on jo käytetty...

just tätä mä tarkotin, ku mäkin olen saanut sen käsityksen kuulkausi katotaan aina kerrallaan..

eli pitäs joka kk lähettää se todistus, niinhän sä teit?

mietin kans et jaksaako sellasta et aina pitäs muistaa lähettää niitä lippusia lappusia..:( mut onhan se liäosa kuiteki aika paljon..

Mä soitin tohon ihan yleiseen kelan lapsiperhe numeroon, ja siellä kyllä ihan olivat avuliaita. Se oli mulla jotenkin silleen, että 10% sai nousta tulot niistä mitä on siihen hoitolisään laskettu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

just tätä mä tarkotin, ku mäkin olen saanut sen käsityksen kuulkausi katotaan aina kerrallaan..

eli pitäs joka kk lähettää se todistus, niinhän sä teit?

mietin kans et jaksaako sellasta et aina pitäs muistaa lähettää niitä lippusia lappusia..:( mut onhan se liäosa kuiteki aika paljon..

Voihan niitä "kerätä" vaikka kolme kuukautta ja silti lasketaan kuukausi kuukaudelta sitten maksellaan takas minkä verran tarvitaan. Ja siis maksu tulee joka kuukausi.

Mä en tuollaiseen rupeaisi eikä kyllä tarvinnutkaan ruveta. Ekat pari kuukautta keräsin ja sen mukaan tehtiin päätös. v

mä tein silleen, että hain takautuvasti hoitolisän, koska mieheni että oman "keikkatyöni" tulot saattoivat heitellä kuukausittain. Kerralla vein nivaskan paperia, ja mikä yllätys olikaan, kun sitten sai muutaman satasen kerralla käyttöön =)