Kehukaa lapsianne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinkoinen1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän lapset ovat hyväkäytöksisiä noin yleensä ottaen, jokainen oma ihana persoonansa.

Esikoinen 13v osaa hyvin englantia ja ruotsia, ja on hyvä pelaamaan Guitar Heroa :D Hänellä on hyvä huumorintaju :heart:
Tyty 10v on hyvin huolehtivainen ja äidillinen, koulumenestys ei ole niin hyvä kuin isoveljellään, mutta neitonen tykkää tosi paljon lapsista ja on luotettava pienten hoitaja. Temperamenttinen tahtonainen ja suloinen tytär :heart:
Kuopus kohta 8v on persoonallinen ja valoisa poika, hänellä on kypsiä ajatuksia asioista. Tykkää kaikenlaisista figuurileikeistä ja osaa pelata hyvin Wii Mario Kartia :D :heart:

Oma poitsu on tietenkin maailman ihanin pikku olento :heart: :heart:

Tuohon palapeliasiaan... isoveljen 3v2kk tyttö tekee itse tavallisia 150 palan palapelejä. Ja meidän puolta vuotta nuorempi hätäseen saattaa jonkun nuppipalapelin roiskasta jos jaksaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ylpeä äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ylpeä äiti:
meidän 1 v 8 kk osaa hyppiä tasajalkaa, mikä kuulemma monilta luontuu vasta-vuotiaana. Lisäksi osaa näyttää toistakymmentä eläintä kirjasta, kun nimiä luettelee. Osaa matkia 10 eläimen ääntä: mm. possu, ankka, koira, hevonen, kissa jne. Osaa tehdä nuppipalat, mitä omaa varmaan 30 sekunnissa. Tarttis ostaa siis haastavampia. Osaa komeasti komentaa POIS, kun haluaa olla rauhassa ja jääräpäisenä ei anna, että autetaan. Osaa myös sanoa, että AUTA, kun haluaa. Ja onhan niitä sanoja kertynyt muutenkin n. 50. Osaa pukea ja riisua paidan, housut, toppahaalarin, pipon ja hanskat. Sukat osaa ottaa vain pois. Lista loputon.

RAKAS

siis 3-vuotiaana tuo tasajalkahyppely

Ihan tosi? En oo kuullu tommosta, pistän sit vielä paremmaks, muksut hyppineet tasajalkaa alle 1,5v iästä. Tramponiilillä vissiin osuutta asiaan, et ovat aikasin pomppineet. Siis ihan lattiallakin eikä pelkästään trampoliinilla.

3,5v tekee ilman apua n. 50 palan palapelejä, pukenut kaikki 1v10kk iästä, paitsi vetoketjua ei sillon osannut, lähti ryömimään 4,5kk iässä. Ulkonäöltään semmonen hurmuri että kaataa kaikki tytöt jo pelkillä suklaasilmillään.

Vajaa 2v neiti on kans nätti vaaleine kiharoineen ja kirkkaine silmineen. Lähtenyt kans liikkumaan melkein yhtä ajoissa kuin veljensä.

3kk ikäsestä vaikeeta kehuskella mitään muuta ku et on mielettömät silmäripset, pidemmät ku mulla vaikka ei mullakaan mitkään lyhyet ole. Kun tyttö syntyi kaikki päivittelivät sen ripsiä.

Meidän 11v. osaa ajaa pyörällä, uida, luistella, pelata salibandya ja olla paras ja reilu kaveri monelle, kiltti mutta omapäinen :)

4,5v. osaa ajaa pyörällä appareilla, sukeltaa pitkiä matkoja, luistella sujuvasti, piirtää hyvin ellei peräti taitavasti, pukee kaiken itse ja napittanut jo 3v. lähtien villatakin, osaa olla myös todella ärsyttävä ja pikkuvanha ;-)

Poika 5 viikkoa kannattelee jo kevyeti omaa päätään :) kääntyy selältään kyljelleen ja vähän ajan päästä takas, jos haluaa jotain katoa :D hymyilee ja vastaa hymyyn :) ja selkäesti eri äänteet eri tarpeita pyytääkseen :D hurjaa katsoa miten tuon ikäinen kehittyy kokoajan :heart: niin ja "jumpatessa" kainaloista pidellessä nostaa itseään omille jaloilleen omalle painollaan seisoomaan :)

Mun lapset on ennenkaikkea hirmu söpöjä :D :heart: Ja hyväkäytöksisiä, reippaita, eivät vierasta ihmisiä, osaavat istua paikallaan hiljaa kun tarve vaatii eivätkä juoksentele ympäriinsä, 4,5v ajaa pyörällä ilman appareita, piirtää hienosti ja kirjoittaa nimensä kirjaimet, pukee ja riisuu itse, osaa käydä vessassa, suihkussa ja pestä hampaansa itse, auttaa 2v pikkuveljeäkin pukemaan toisinaan, 2v osaa syödä itse, puhuu kaksi-kolmisanaisia lauseita, kävelee reippaasti jo pitkiäkin matkoja, kummatkin osaavat kohdella eläimiä nätisti, esikoinen lähti kävelemään 10kk iässä ilman tukea ja kuopus 11kk iässä, on ne niin fiksuja. :D

Yhteistyössä