Kehu Hauku Suosittele. Omepukonetta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MintunKukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MintunKukka"

Vieras
Mikä olis hyvä.
Tarvisin ihan peruompeluun. Hyvän ja kestävän koneen.

Kehu, hauku ja Suosittele minulle konetta. Semmoinen joka kestää 20 vuotta mutta siinä ei tarvi olla mitään ihme hienouksia. Mut ei mitään tiimariversiota kummiskaan.
mikä sinulla on ja paljonko makso?

Minulla on Brotherin Innov-Is 30. Erittäin hyvä kone, jolla saa siistiä jälkeä. Ihan perus kone joka sopii sellaiselle joka ompelee harrastuksenaan milloin mitäkin: verhoja, vaatteita, trikoota, puuvillaa, farkkua yms. Hyvät perustikit ja lisäksi jonkin verran myös erikoistikkejä ja runsaasti säätelyvaraa. Vaikka et mitään hienouksia kaivannutkaan, niin pakko sanoa, että ompelemisesta tekee huomattavasti miellyttävämpää langanpujotin ja vaakatasossa oleva alalankakotelo. Lankoja vaihtaessa ei tarvitse kuin laittaa rullat paikoilleen ja vetää ylälanka parin lenkin läpi ja kone hoitelee loput. Ei tuota välttämättä muuten arvosta, mutta jos ompelee jotain isompaa missä saa vaihtaa lankoja eriväriseen joka kolmannen sauman jälkeen (esim. takki jossa vuori on erivärinen kuin päällys), on tuo todella loistava. Lisäksi tykkään siitä, että kone on todella hiljainen, niin että voi hyvin harrastaa ompelua lasten nukkuessa. Hintaa koneella on noin 400 euroa kun sen ostin.

Minulla on Brotherin Innov-Is 30. Erittäin hyvä kone, jolla saa siistiä jälkeä. Ihan perus kone joka sopii sellaiselle joka ompelee harrastuksenaan milloin mitäkin: verhoja, vaatteita, trikoota, puuvillaa, farkkua yms. Hyvät perustikit ja lisäksi jonkin verran myös erikoistikkejä ja runsaasti säätelyvaraa. Vaikka et mitään hienouksia kaivannutkaan, niin pakko sanoa, että ompelemisesta tekee huomattavasti miellyttävämpää langanpujotin ja vaakatasossa oleva alalankakotelo. Lankoja vaihtaessa ei tarvitse kuin laittaa rullat paikoilleen ja vetää ylälanka parin lenkin läpi ja kone hoitelee loput. Ei tuota välttämättä muuten arvosta, mutta jos ompelee jotain isompaa missä saa vaihtaa lankoja eriväriseen joka kolmannen sauman jälkeen (esim. takki jossa vuori on erivärinen kuin päällys), on tuo todella loistava. Lisäksi tykkään siitä, että kone on todella hiljainen, niin että voi hyvin harrastaa ompelua lasten nukkuessa. Hintaa koneella on noin 400 euroa kun sen ostin.

Kiitos :D Tuo summa olis suurin piirtein käytettävissä. Veronpalautuksia odotellessa ;)

Lisää kehuja ja haukkuja saa antaa.

[QUOTE="Lila";22148021]Janone-koneet ovat kestäviä. Ovat mm. pk-seudulla kouluissa käytössä. Pakko olla hyvä kone, ei kestä muuten.[/QUOTE]

Kiitos. Googlaans enkin.

Bernina. Taitaa olla ainoa kone, jossa koko koneisto on metallia, eikä ole kuluvia muoviosia, kuten husgvarnassa tms. Ja ei siis Bernette vaan Bernina. Peruskoulujen koneet ovat usein surkeita, juuri noita huskuja, kun ne ovat halpoja. Ja ilman huoltoja, esim. öljyämistä, tuskii pysyy hyvänä mikään kone, mutta huoltohan on helppo tehdä itsekin. Edellä mainituista koneista minulla ei ole kokemusta.

Bernina. Mekaaninen on äidilläni kestänyt yli 30 vuotta, mulla on tollanen modernimpi malli kun mekaaninen olisi maksanut muistaakseni yli tonnin. Mutta on se kyllä helppo ja ompelee kaiken (esimerkiksi paksut sohvan päälliset) mukisematta, tosi ihana!

[QUOTE="asdf";22151111]Bernina. Mekaaninen on äidilläni kestänyt yli 30 vuotta, mulla on tollanen modernimpi malli kun mekaaninen olisi maksanut muistaakseni yli tonnin. Mutta on se kyllä helppo ja ompelee kaiken (esimerkiksi paksut sohvan päälliset) mukisematta, tosi ihana![/QUOTE]

Paljon sä omasta maksoit?

Minä kans vannon Pfafin nimeen. Todella hyvä kone. Ja se ylästöttö on monessa tilanteessa pelastananut mut!!!!

Maksoin omastanu vähä yli 500€. Ihan peruskone, jossa muutama erikoistikki (esim joustoneulosta).

Uusimmat

Yhteistyössä