Kehu AUTOASI sumeilematta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sela"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sela"

Vieras
Eli olen täysin avoimin mielin lähdössä auto-ostoksille.
Suosittele autoasi; oli se minkä ikäinen, hintainen, kokoinen ja tehoinen tahansa.
Mainitse vuosimalli, merkki ja malli ja moottorin koko. Niin ja onko automaatti vai manuaali.
:p

-
Ford Mondeo 2.0 TDCi 163 hv PowerShift (automaatti) vm. 2012.
On kyllä hyvä auto, vakaa ja tasainen ajaa, hiljainen sisätiloihin, pienehkö kulutus ja tarpeeksi tilaa neljälle hengelle.
Hyvää tässä on myös se, että dieselit saa firman piikkiin.
Tuosta dieselinkulutuksesta sen verran, että olin positiivisesti yllättynyt tullessani Helsingistä viime viikolla, ajelin semmosta 165 km /h moottoritiellä ja sitten pienemillä kantateillä 140-150 km/h ja keskikulutus oli vaivaiset 7,1 L /100 km. :)
Jos etsit hyvää ajettavaa, tilavaa ja käyttövarmaa autoa, osta Mondeo!

Olen älyttömän tyytyväinen 13 v. vanhaan Micraani. Pelkäsin vähän miten talvella käy kun autopaikka ulkona ja ilman tolppaa. No aina käynnistyi kuin unelma vaikka pakkasta olis ollu miten paljon tahansa. Ikinä en jääny mihinkään jumiin Helsingin karmeasta lumitilanteesta ja heppoisesta autostani huolimatta (kevyt, etuvetoinen ja litran moottori...). Näppärä sujauttaa pienestäkin paikasta. Ihana kun on vanha ilman kaikenmaailman ajonhallintalaitteita, joten mulla on hyvä tuntuma autoon ja kolarit olis puhtaasti omaa syytä. Mua ainakin hirvitti ajaa kolme vuotta sitten autokoulun tosi herkäks viritetyllä autolla johon en saanut oikein mitään tuntumaa. Että suosittelen.

-
Ford Mondeo 2.0 TDCi 163 hv PowerShift (automaatti) vm. 2012.
On kyllä hyvä auto, vakaa ja tasainen ajaa, hiljainen sisätiloihin, pienehkö kulutus ja tarpeeksi tilaa neljälle hengelle.
Hyvää tässä on myös se, että dieselit saa firman piikkiin.
Tuosta dieselinkulutuksesta sen verran, että olin positiivisesti yllättynyt tullessani Helsingistä viime viikolla, ajelin semmosta 165 km /h moottoritiellä ja sitten pienemillä kantateillä 140-150 km/h ja keskikulutus oli vaivaiset 7,1 L /100 km. :)
Jos etsit hyvää ajettavaa, tilavaa ja käyttövarmaa autoa, osta Mondeo!

Koitas nyt vähän höllentää sitä kaasujalkaa! Älytöntä ajaa tuollaisia ylinopeuksia!

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Noin 15v vanha pösö 406, manuaali, 2.0 bensakone.

Liikkuu eteen- ja taaksepäin suhteellisen luotettavasti ja kohtalaisin sivu-, lisä- ja virheäänin. Maksanut pari kertaa ostohintansa korjauksissa, eli kohtalaisen edullinenkin vielä.

Ajan Toyota Auriksella, 1.4 diesel, vuosimalli taitaa olla 08 tai 09. Näppärä kaupunkiajossa vaikka manuaali eikä maantielläkään jää jalkoihin. Kyytiin mahtuu tarvittaessa isompikin kuorma kun kaataa takapenkit. Talven kinoksistakin olen tähän saakka selvinnyt vaikka ei tuo maasturille pärjää. Sopiva kulkuneuvo meidän pienelle porukalle.

[QUOTE="Sela";25851657]Eli olen täysin avoimin mielin lähdössä auto-ostoksille.
Suosittele autoasi; oli se minkä ikäinen, hintainen, kokoinen ja tehoinen tahansa.
Mainitse vuosimalli, merkki ja malli ja moottorin koko. Niin ja onko automaatti vai manuaali.
:p[/QUOTE]

Toyota Avensis -09 2,0 manuaali. Miehellä on Volvo v70 -10 2,4 automaatti.
Volvoa suosittelen noista. Joku ehkä marmattaa siitä kun on automaatti, mutta noin isolla autolla nyt ei niitä temppuja paljon tehdä vaikka manuaali olisikin. Mutta volvo on kyllä aika täydellinen. Kaipaan omaan autooni sitä että se oikeasti lähteee kun painaa kaasua.

Niin, mikään ei oikeuta mua tommosiin nopeuksiin, mutta kirjoitanpa kuitenkin; yrittäjällä on kiire, valitettavasti. :(
Loppuu se yrittäminen siihen paikkaan, mikäli onnettomuus sattuu. Voi voi, yritä nyt ajatella edes muita autoilijoita+tiellä liikkuvia. :(

Peugeot 307 sw farmari, vm. 2003, bensakäyttöinen manuaali.
Kiva perus farkku, tarvittaessa mahtuu jopa 7 henkeä kyytiin (meillä kyllä penkit vain kuudelle), takapenkitkin ovat erilliset ja säädettävillä selkänojilla, panoraamakatto kiva kesällä. Kaikin puolin mukava kaupunkiauto, jolla myös matkaakin voi tehdä.

Loppuu se yrittäminen siihen paikkaan, mikäli onnettomuus sattuu. Voi voi, yritä nyt ajatella edes muita autoilijoita+tiellä liikkuvia. :(

En mää yleisesti harrastakaan tällaisia ylinopeuksia, mutta viime viikolla, kun vein espanjalaisia asiakkaita lentokentälle ja sitten piti olla jo kokouksessa illalla, niin piti vähän kaasua polkea.

En mää yleisesti harrastakaan tällaisia ylinopeuksia, mutta viime viikolla, kun vein espanjalaisia asiakkaita lentokentälle ja sitten piti olla jo kokouksessa illalla, niin piti vähän kaasua polkea.

Kiva kun ajattelet, ja kiva kun et kuitenkaan koko aikaa tuolla tavalla kaahaile :). En ole mikään "liikennepoliisi", mutta nuo nopeudet mitä mainitsit on kyllä turhan kovia. Johan siitä korttikin lähtisi heti.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Kiva kun ajattelet, ja kiva kun et kuitenkaan koko aikaa tuolla tavalla kaahaile :). En ole mikään "liikennepoliisi", mutta nuo nopeudet mitä mainitsit on kyllä turhan kovia. Johan siitä korttikin lähtisi heti.

Juu, ei kuulu yleiseen tapaa noin ajella, ja olisi kortti kyllä mennyt, mikäli olisi kamera/poliisisetä huomannut.
Mulla on vaan 3h 30 min matka Helsingistä kotiin ja aikaa oli 3h 15 min ennen kokousta lähtiessäni, niin piti vähän painella kaasupoljinta.

Yhteistyössä