Kehtaiskohan sitä???

  • Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
"köyhä"
Meinaan ottaa lapsille omat vesipullot mukaan McDonaldsille?

Tilanne on se, että lauantaina on sellainen meno kaupungille, että jotain on pakko syödä. Ja syistä joihin en tässä halua mennä sen syvemmälle, on rahat nyt TOSI vähissä.

Mäkkäristä saisi eurolla juustohampurilaiset ja myös ranskalaiset on nyt sen euron. Jos ostaisin jokaiselle (3 lasta + minä) yhden hampurilaisen ja kahdet ranskalaiset puoliksi, niin siihen kuluisi 6 euroa. Sen ehkä löytäisin jostain ja se kyllä riittäisi täyttämään lapsien mahat.

Ongelmana on juomat. Maccarissä kun muistaakseni jopa vesi maksaa erikseen ja millään ei enää ole enempää rahaa käytettävissä. Itse osaan syödä vaikka juomatta (juon sitten lähdettyämme ravintolasta omasta vesipullosta). Mutta lapset kaipaavat juomista myös kesken ruokailun. Olisiko siis ihan moukkamaisuuden huippu ottaa lapsille omat vesipullot mukaan?
 
"köyhä"
Ko alueelle on ainakin nyt luvassa lauantaille kunnon vesisadetta ja alle +10. Eväät puistossa vesisateessa ei kuulosta hirveän kivalta...

Mutta tosiaan itsekin olen sitä mieltä, että ravintolassa syödään vain ja ainoastaan ravintolan tarjoamia ruokia. Edes omia mehuja en harkitsisikaan. Mutta hieman mietin, että voisiko vesipullo mennä läpi...
 
"vieras"
Ravintolassa ei saa syödä omia eväitä! Ravintola se on Mäkkikin, vaikka pikaruokaravintola onkin. Sen sijaan sieltä saa ruuan mukaan eli voitte ulkona syödä ja juoda omasta pullosta, jos tarkenee.
 
vierass
[QUOTE="köyhä";27256893]Ko alueelle on ainakin nyt luvassa lauantaille kunnon vesisadetta ja alle +10. Eväät puistossa vesisateessa ei kuulosta hirveän kivalta...

Mutta tosiaan itsekin olen sitä mieltä, että ravintolassa syödään vain ja ainoastaan ravintolan tarjoamia ruokia. Edes omia mehuja en harkitsisikaan. Mutta hieman mietin, että voisiko vesipullo mennä läpi...[/QUOTE]

No kuule, jos jätät itse syömättä ja ostat niille mukuloille edes sitä vettä? Teet itelles sitten jotku leivät evääksi...
 
"vieras"
en kehtais, ravintolassa ei oo tapana syödä omia eväitä. Eri asia tietenkin vauvojen ruuat. Käykää etsii puistosta pulloja, palauttakaa kauppaan ja saatte ostaa mäkkäristä myös vedet :D
 
"koululaisten äiti"
meillä ei menisi lapsille läpi. mäkkärissä tai hesellä käydään ehkä joka toinen kuukausi ja se on just niin kivaa kun saa juoda sitä limsaa pillillä

kyllä varmaan kehtaisin, mutta leivät mukaan kotoa tai ne hampparit ulos mukaan on yhtä hyvä vaihtoehto, ehkä parempi.

nuo ympäristöt ovat likaisia ja meluisia ja sisustettu ankeasti. itse inhoan syödä niissä mutta tosiaan muutaman kerran vuodessa tulee käytyä nyt kun nuo ovat jo isoja ja osaavat niihin pyytää.
 
En myöskään kehtaisi laittaa viimeisiä rahojani mäkkäriin. 6 € hintaan saisi kaupasta ehkä pariksi päiväksi ruokaa, jos oikein pihisti ostaa. Tai säästäisin sen siltä varalta, että pitää ostaa apteekista kuumelääkettä, päästä bussilla terveyskeskukseen, tms.

Joo, tätä ei kysytty, mutta halusin jeesustella silti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras"
Meillä on täällä Tanskassa ainakin tuossa lähimmässä Mäkkärissä asiakkaille vesihana ja siinä mukeja, että saa ihan ilmaiseksi hanavettä. Eikö Suomessa ole?

Jos ei, niin mäkin olisin itse syömättä ja ostaisin muksuille sillä rahalla juotavaa.
 
"köyhä"
[QUOTE="koululaisten äiti";27256923]meillä ei menisi lapsille läpi. mäkkärissä tai hesellä käydään ehkä joka toinen kuukausi ja se on just niin kivaa kun saa juoda sitä limsaa pillillä

kyllä varmaan kehtaisin, mutta leivät mukaan kotoa tai ne hampparit ulos mukaan on yhtä hyvä vaihtoehto, ehkä parempi.

nuo ympäristöt ovat likaisia ja meluisia ja sisustettu ankeasti. itse inhoan syödä niissä mutta tosiaan muutaman kerran vuodessa tulee käytyä nyt kun nuo ovat jo isoja ja osaavat niihin pyytää.[/QUOTE]

Minun lapsista kukaan (3v kaksoset ja 5v) ei muutenkaan juo limpaa (ovat joskus saaneet maistaa, mutta eivät tykkää mistään missä on hiilihappoja) eivätkä osaa mehujakaan pyytää. Normaalissa tilanteessa ostaisin kaikille maidot (mutta nyt siihen ei ole rahaa). Ja vettä juovat mielellään.

Meillä se iso juttu on tuo hampurilainen. Niitä ovat saaneet muutaman kerran ja tykkäävät kovasti. Edes nuo ranskalaiset eivät ole yhtä mieluisia kuin se harmpurilainen, mutta jonkin verran syövät kyllä.

Eväsretki olisi aivan ihana kesällä tai vielä alkusyksystäkin. Mutta nyt on kyllä lauantaille luvattu niin huonoa keliä, että taidettaisiin olla aika märkiä ja kylmissämme sen eväsretken jälkeen.
 
"koululaisten äiti"
jos lapsesi ilahtuvat siitä että pääsevät sinne, niin menkää vaan ja ota vesipullot mukaan. Meillä ovat jo niin nirsoja, että vesihän ei kelpaisi. Höh! Kaikkeen sitä on ne totuttanut vastoin niitä lapsettomana lausuttuja mielipiteitä että mun lapsethan ei roskaruokaa syö eikä eikä limsaa juoda arkena...
 
"..."
En kehtais.
Tekisin eväät ja syötäis ne sitten jossain kauppakeskuksessa jos ulkona kerran olis niin hemmetin huono sää.

Mikä meno, että siinä menee niin kauan että lapsille tulee nälkä?
 
koululaisetn äiti
En myöskään kehtaisi laittaa viimeisiä rahojani mäkkäriin. 6 € hintaan saisi kaupasta ehkä pariksi päiväksi ruokaa, jos oikein pihisti ostaa. Tai säästäisin sen siltä varalta, että pitää ostaa apteekista kuumelääkettä, päästä bussilla terveyskeskukseen, tms.

Joo, tätä ei kysytty, mutta halusin jeesustella silti.
no tämäkin on kyllä totta... miksi laittaa viimeiset rahat mäkkäriin. en kyllä tiedä paljonko maksaa eineshampurilainen, onko se jo samoissa hinnoissa?

jos siis lapsille on herkuttelupäivä luvattu.
 
"köyhä"
[QUOTE="...";27256971]En kehtais.
Tekisin eväät ja syötäis ne sitten jossain kauppakeskuksessa jos ulkona kerran olis niin hemmetin huono sää.

Mikä meno, että siinä menee niin kauan että lapsille tulee nälkä?[/QUOTE]

Aamulla n 8 aikaan on lähtö ja kotiin tullaan n klo 16/17
Joten jossakin on jotain syötävä. Jotain välipalakeksejä ym otan laukkuun (niitä löytyy kaapista) ja niillä voidaan herkutella välipala-aikaan.
Mutta ei 3- ja 5-vuotiaat selviä mitenkään pitkää päivää ilman lounasta
 
"köyhä"
En myöskään kehtaisi laittaa viimeisiä rahojani mäkkäriin. 6 € hintaan saisi kaupasta ehkä pariksi päiväksi ruokaa, jos oikein pihisti ostaa. Tai säästäisin sen siltä varalta, että pitää ostaa apteekista kuumelääkettä, päästä bussilla terveyskeskukseen, tms.

Joo, tätä ei kysytty, mutta halusin jeesustella silti.
Olet aivan oikeassa. Normaalisti tuo summa riittäisi meillä ainakin koko päivän aterioihin.
Mutta joskus sitä on kiva "hemmotellakin" lapsia.
Ja siksi ajattelin, että tuo 6€ voisi juuri ja juuri irrota
 
"alma"
En kehtaisi. Tuskin teille kukaan mitään sanoo niistä vesipulloista. Mun mielestä on myös tärkeää opettaa lapsille ravintolakäyttäytymistä, vaikka menettekin "vaan" mäkkäriin, eli jo senkin vuoksi jättäisin ne omat eväät tuomatta.
 
"noh"
No vettä en laske omaksi evääksi. Voisin itekin kuvitella meneväni mäkkäriin ja ottavani esim pelkän hampurilaisen ja kulauttavani vettä kurkkuun ihan omasta pullosta syötyäni. Hienommissa ravintoloissa en näin toimisi, mutta mäcissä en kyllä vedestä maksa.
 
Kemppa
Vesi maksaa tämän mukaan 0,5€, juoman kokoa ei kerrota. Onko se sitten 2dl vesilasi vai 0,5l pahvimotti, en tiedä.
http://www2.mcdonalds.fi/day/hinnasto/tuotevalikoima.php

Varaa itsellesi mukaan leipää tms., voit sitä syödä vaikka kävellessä, onnistunee aikuiselta henkilöltä?
Lapsille ostat ne hampparit eli sen 3€ ja vaikka ne kahdet ranet, saat siihen sen veden ostettua ja säästät jopa 0,5€, jolla sitten ostat itsellesi vaikka suklaapatukan. :D

Tiedän, miten kamala tilanne tuollainen on, jatkuvaa napeilla pelaamista se on meilläkin.
Yh-äiti, 7- ja 15-v lapset, jotka onneksi on oppineet siihen, etteivät edes odota mitään ihmeellisä hankintoja. Välillä säästetään pidempi aika, jotta voimme tehdä jotain kivaa perheen kesken, ja onneksi on noita tuettuja retkiä vähävaraisille lapsiperheille. ?

Tulevaisuus näyttää valoisammalle, kun lähdin opiskelemaan uutta ammattia ja työnäkymät näyttää huomattavasti paremmilta. :)
Ja kun muutimme etelästä tänne Lappiin, on asuminenkin vähän halvempaa. Tosin täältä on pitkä matka joka paikkaan eli se säästö meneekin bensaan, täällä Kempassa kun ei tunneta käsitettä "julkinen liikenne"... :D
 
vierass
Missä sä asut? Minä voin antaa sulle sen EURON, että saat muksuille molemmille omat vedet... Vai oliko niitä nyt sit kaksi vai kolme niitä lapsia?


Voi herranjestas, kun täytyy tehdä elämästä vaikeeta.
 

Yhteistyössä