kehtaisitteko kutsua lapsenne synttäreille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
..hoidosta saadun kaverin, mutta ette tunne vanhempia?

siis meillä on tilanne että noin kuukauden päästä tyttö täyttää 4 ja hän ilmoitti että haluasi kutsua hoitokaverinsa synttäreille, kyllähän se minulle passaa mutta en tunne lapsen vanhempia..ja mitä he ajattelisivat kutsusta.
haluasin kovasti tytön puolesta että hoitokaveri tulisi hänen synttäreilleen kun muitakaan lapsia ei muuten olisi tulossa.

Kyllä mun mielestä on ihan ok. Tyttäreni sai juuri synttärikutsun eskarikaveriltaa. En tunne isää ja äidinkin olen nähnyt vilaukselta vain pari kertaa.

ite kun en ole vielä tytölle järjestänyt sellaisia "kaveri" synttäreitä, ainoastaan kummit ja isovanhemmat ovat olleet paikalla, niin en tiedä että kutsutaanko yleensä vanhemmatkin kun nuin pienestä kuitenkin vieä kyse, vai jääkö lapsi meille synttäreitten ajaksi?

taidan kysellä ihan hölmöjä...

Meidän tarhassa on ainakin aivan yleinen käytäntö pienten puolella ainakin, että jos joku haluaa pitää synttärit, tämän lokeroon laitetaan kutsukortti jossa on tiedot kenen synttäreille on kutsuttu, minne v.p.-pyyntö ja vanhempien puhelinnumerot. Tekstarilla olen kiittänyt kutsusta ja ilmoittanut pääseekö meidän tyttö tulemaan vai ei.
Samaa kaavaa aion käyttää itsekin jos tyttö haluaa pitää 4v.-synttärit. Ketään vanhempia en ole ennestään tuntenut, joitain en edes koskaan nähnytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
ite kun en ole vielä tytölle järjestänyt sellaisia "kaveri" synttäreitä, ainoastaan kummit ja isovanhemmat ovat olleet paikalla, niin en tiedä että kutsutaanko yleensä vanhemmatkin kun nuin pienestä kuitenkin vieä kyse, vai jääkö lapsi meille synttäreitten ajaksi?

taidan kysellä ihan hölmöjä...

Kyllä minun kokemukseni mukaan 4-vuotissynttäreille jätetään jo lapset ihan yksinkin, ellei vanhemmat sitten muuten vaan halua jäädä hengailemaan mukana. Tai sitten sellaisten lasten äidit usein ovat mukana isommankin lapsen kanssa, jos on joku paha allergia, diabetes tms., että haluaa jäädä vähän vahtimaan syömisiä.

Yhteistyössä