kehtaisitkö elää miehen siivellä?

  • Viestiketjun aloittaja bella
  • Ensimmäinen viesti
karkauspäivä
Tähän on vähän vaikea vastata ukkoa tuntematta! Jos olet Bella sitä mieltä, ettet tykkää työstäsi ja olisit mieluummin tekemättä mitään, eikä äijäkään vaikuta kusipäältä ;) niin siitä sitten vain. Kuten joku muukin sanoi, niin onhan se avioliittolupaus noin ylipäätään lupaus siitä, että loppuelämä ollaan yhdessä - se olisi ainakin tarkoitus.

Itselläni kyllä pikkuisen saattaisivat alkaa kellot soida, jos joku "kosisi" tuolla tavalla, kuulostaa jotenkin enemmän ostotarjoukselta... Älä nyt Bella loukkaannu, mutta vähän tuli sellainen tunne, jos kosinnassa on raha pelissä & houkuttimena. Ja hieman pelottavaa on tuokin, että "et sitten saa ikinä jättää minua". Kun ei vaan olisi mikään sairaalloisen mustasukkainen tyyppi?

Mutta, itse tunnet oman tilanteesi parhaiten, ja miehenkin paremmin kuin kukaan meistä ;), joten päätä mitä sydämesi, järkesi tai molemmat sanovat!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Ja mitä tohon avaukseen vielä tulee, eikös se "tahdon" pitäs olla vähän niinku semmonen lupaus ettei jätetä toista, eiks jep?
Ap:n kohdalla kuitenkin taisi olla kyse siitä, että tuo lupaus tehdään rahasta.

 
bella
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
En. Mitäs jos jonain kauniina päivänä mies päättää ottaa eron. Et ole tehnyt töitä vuosiin ja jäät tyhjän päälle ja eläkkeet on nolla. :whistle:
ei mies jätä minua. enkä jää nollille. aina on olemassa rikollista toimintaa. elämä on helppoa ja ne asiat jotka on ikäviä voi sivuuttaa.
 
bella
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Ja mitä tohon avaukseen vielä tulee, eikös se "tahdon" pitäs olla vähän niinku semmonen lupaus ettei jätetä toista, eiks jep?
Ap:n kohdalla kuitenkin taisi olla kyse siitä, että tuo lupaus tehdään rahasta.
rahasta ja rakkaudesta.
 
bella
Alkuperäinen kirjoittaja karkauspäivä:
Tähän on vähän vaikea vastata ukkoa tuntematta! Jos olet Bella sitä mieltä, ettet tykkää työstäsi ja olisit mieluummin tekemättä mitään, eikä äijäkään vaikuta kusipäältä ;) niin siitä sitten vain. Kuten joku muukin sanoi, niin onhan se avioliittolupaus noin ylipäätään lupaus siitä, että loppuelämä ollaan yhdessä - se olisi ainakin tarkoitus.

Itselläni kyllä pikkuisen saattaisivat alkaa kellot soida, jos joku "kosisi" tuolla tavalla, kuulostaa jotenkin enemmän ostotarjoukselta... Älä nyt Bella loukkaannu, mutta vähän tuli sellainen tunne, jos kosinnassa on raha pelissä & houkuttimena. Ja hieman pelottavaa on tuokin, että "et sitten saa ikinä jättää minua". Kun ei vaan olisi mikään sairaalloisen mustasukkainen tyyppi?

Mutta, itse tunnet oman tilanteesi parhaiten, ja miehenkin paremmin kuin kukaan meistä ;), joten päätä mitä sydämesi, järkesi tai molemmat sanovat!
en ole töissä, en tunne miestä, en ole menossa hänen kanssaan naimisiin ellei hän kosi minua ja mies ei ole mustasukkainen ääliö.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
En. Minä haluan elämältä paljon enemmän.

vastavuoroisesti: ottaisitteko miehen siivellenne elämään?
Riippuisi ihan miehestä. Enemmän kyllä tarvitsisin vaimon, mutta sille pitäisi sitten kustantaa rakastajakin ja se taas tulisi riivatun kalliiksi *huokaisee syvään ja menee itse ripustamaan pyykit narulle*

 
karkauspäivä
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
ei mies jätä minua. enkä jää nollille. aina on olemassa rikollista toimintaa. elämä on helppoa ja ne asiat jotka on ikäviä voi sivuuttaa.
Okei, okei, tämän tason keskustelu siis :D! Ja minä kun yritin ihan täydestä sydämestä vastata...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iv:
Ei sovi mun hipiälle. Olen ylpeä siitä että olen aina saanut omaa palkkaa. En osaa tätä paremmin perustella, mutta ei ois tosiaan "mun juttu".
mutta mitä jos saat paskaa palkkaa eikä työn teko huvita?
Bella tunnut vahvasti hakeavan kyllä vastausta, kannattaisiko sinun kenties kouluttautua paremmin palkattuun hommaan? :)
en ole koskaan ollut oikeissa töissä. ei huvita. eikä mikään muu kuin ilmainen raha kiinnosta.
... ilmaista rahaa ei ole olemassa ja joskus se tulee todella kalliiksi.
 
Minä haluan elää niin, että tuloni on sellaiset että pärjäisin omillanikin.

Eikä toiselle voi luvata ettei koskaan jätä. Sellaisia lupauksia on mahdoton tehdä. Voin minä nyt sanoa etten ikinä jätä miestäni jos hän säilyy vähääkään noin ihanana kuin mitä hän nyt on, mutta elämä ja ihmiset VOIVAT muuttua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iv:
Ei sovi mun hipiälle. Olen ylpeä siitä että olen aina saanut omaa palkkaa. En osaa tätä paremmin perustella, mutta ei ois tosiaan "mun juttu".
mutta mitä jos saat paskaa palkkaa eikä työn teko huvita?
Bella tunnut vahvasti hakeavan kyllä vastausta, kannattaisiko sinun kenties kouluttautua paremmin palkattuun hommaan? :)
en ole koskaan ollut oikeissa töissä. ei huvita. eikä mikään muu kuin ilmainen raha kiinnosta.
... olet siis jonkinlainen peräkammarin pojan naispuolinen versio :)
 
bella
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iv:
Ei sovi mun hipiälle. Olen ylpeä siitä että olen aina saanut omaa palkkaa. En osaa tätä paremmin perustella, mutta ei ois tosiaan "mun juttu".
mutta mitä jos saat paskaa palkkaa eikä työn teko huvita?
Bella tunnut vahvasti hakeavan kyllä vastausta, kannattaisiko sinun kenties kouluttautua paremmin palkattuun hommaan? :)
en ole koskaan ollut oikeissa töissä. ei huvita. eikä mikään muu kuin ilmainen raha kiinnosta.
... olet siis jonkinlainen peräkammarin pojan naispuolinen versio :)
niin kai sitten :whistle:
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Siivellä? Mun mielestä kumma kysymyksen asettelu. Avioliitossa kuuluu pitää puolisosta huolta. Välillä toinen tienaa enemmän, välillä toinen. Kyllä mä aktiviteettia keksisin vaikka olisikin mahdollisuus jäädä "vain" kotirouvaksi :D Ja mitä tohon avaukseen vielä tulee, eikös se "tahdon" pitäs olla vähän niinku semmonen lupaus ettei jätetä toista, eiks jep?
eihän tässä avioliitosta ole puhuttu mtn. voi luvata olla toisen kanssa, mutta minusta ei voi vaatia sitä toiselta.
Aha. No mä sisäistin tuon "miehesi" tarkottavan puolisoa... Joka tapauksessa, "ei voi vaatia"???? Ei tietenkään voi koputtaa olkapäälle ja sanoa että sun on pakko olla loppuelämä mun kanssa. Mutta jos toinen näin lupaa tehdä, tunteilla ei pidä leikkiä. Ja tuohon sitoutumiseen liittyy se että pidetään toisistamme huolta
mitä tarkoitat tunteilla ei pidä leikkiä?? tietenkään ei pidä.
mutta jos rakastaa, antaa toisen mennä, jos tästä oikeasti siltä tuntuu. tätä tarkoitin, kun kirjoitin, ettei voi vaatia toista pysymään luonaan. monesti rakkaus loppuu siihen, ettei toiselle anneta tilaa. ei se tarkoita sitä, että pitäisi etsiä muuta seuraa. eikä se tarkoita sitä, että toisesta ei pidettäisi huolta.

jos on yhteisesti sovittu, että toinen hoitaa toimeentulon, niin ei se minusta silloin ole siivellä elämistä. mutta minusta sitä voi sanoa vaikka toisen ostamiseksi tai vapauden epäämiseksi, jos vastalahjana on, ettei sitä "elättäjää" saa jättää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
En. Minä haluan elämältä paljon enemmän.

vastavuoroisesti: ottaisitteko miehen siivellenne elämään?
En. Jos mies joutuisi väliaikaisesti työttömäksi tai sairastuisi, en missään nimessä häntä pois potkisi vaan minun tuloillani elettäisiin ilman muuta ilman mitään keskusteluja, mutta jos mies haluaisi jäädä oloneuvokseksi tässä iässä, en kyllä katselisi.
 
Esteri
Oli ihan tarpeeksi kauheeta olla ä-loman jälkeen "pakollinen" 2,5kk kotihoidontuella(=miehen elätettävänä), eli en ikuna suostuisi niin kauan kuin työikää ja -terveyttä riittää.
 

Yhteistyössä