kehtaisitkö elää miehen siivellä?

  • Viestiketjun aloittaja bella
  • Ensimmäinen viesti
En alkais lupailemaan mitään. Ja muutenkin, miks mun pitäis olla loppuikäni kotona, jos haluisin mennä töihin? Noin niinku muuten onnistuu mainiosti ns. "siivellä eläminen" esim. äitiysloman ja hoitovapaan aikana, vaikken täysin ilman tuloja ole ollut silloinkaan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
entä jos hän ei ole kusipää??
No mutta sitähän ei voi etukäteen tietää, millaiseksi muuttuu. Ei kai kukaan menekään kuspään kanssa naimisiin jos jo valmiiksi tietää, että tyyppi on kuspää.

 
vieras
Jos tuo tarkkoittaa sitä, ettei omaa elämää saa olla, niin vastaus on ei. En haluaisi olla miehen omistuksessa.

"Siivellä elämisessä" itsessään, mikäli se tarkoittaa lasten ja/tai kodin hoitoa, ei välttämättä ole mitään pahaa. Mutta helposti tulee ongelmia, jos molemminpuolista kunnioitusta ja arvostusta ei ole.
 
bella
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iv:
Ei sovi mun hipiälle. Olen ylpeä siitä että olen aina saanut omaa palkkaa. En osaa tätä paremmin perustella, mutta ei ois tosiaan "mun juttu".
mutta mitä jos saat paskaa palkkaa eikä työn teko huvita?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iv:
Ei sovi mun hipiälle. Olen ylpeä siitä että olen aina saanut omaa palkkaa. En osaa tätä paremmin perustella, mutta ei ois tosiaan "mun juttu".
mutta mitä jos saat paskaa palkkaa eikä työn teko huvita?
Bella tunnut vahvasti hakeavan kyllä vastausta, kannattaisiko sinun kenties kouluttautua paremmin palkattuun hommaan? :)
 
bella
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iv:
Ei sovi mun hipiälle. Olen ylpeä siitä että olen aina saanut omaa palkkaa. En osaa tätä paremmin perustella, mutta ei ois tosiaan "mun juttu".
mutta mitä jos saat paskaa palkkaa eikä työn teko huvita?
Bella tunnut vahvasti hakeavan kyllä vastausta, kannattaisiko sinun kenties kouluttautua paremmin palkattuun hommaan? :)
en ole koskaan ollut oikeissa töissä. ei huvita. eikä mikään muu kuin ilmainen raha kiinnosta.
 
Huvikummun iv
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iv:
Ei sovi mun hipiälle. Olen ylpeä siitä että olen aina saanut omaa palkkaa. En osaa tätä paremmin perustella, mutta ei ois tosiaan "mun juttu".
mutta mitä jos saat paskaa palkkaa eikä työn teko huvita?
No ei mun palkka päätää huimaa mutta työnteosta olen tykännyt aina. Ja vuosi vuodelta enemmän....
 
moido
asian haarasta poiketen kylläkin.MUtta kehtaan ja olen elänyt viimesen vuoden ite sen aiheutti ja nyt maksaa ns.korkojen kera.Ei sentäs erottu onneksi ollaan me niin hyvä pari ja meneekin tätä nykyään tosi hyvin!!!
 
bella
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iv:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iv:
Ei sovi mun hipiälle. Olen ylpeä siitä että olen aina saanut omaa palkkaa. En osaa tätä paremmin perustella, mutta ei ois tosiaan "mun juttu".
mutta mitä jos saat paskaa palkkaa eikä työn teko huvita?
No ei mun palkka päätää huimaa mutta työnteosta olen tykännyt aina. Ja vuosi vuodelta enemmän....
mitä sä sitten teet työksesi?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
mutta mitä jos saat paskaa palkkaa eikä työn teko huvita?
No sitten menet tuon miehen vaimoksi tai hankit paremman duunin. Tai molemmat, jos mies muuten on mukava. Mulla on hyvä ystävä, joka oli melkein 20 vuotta lasten kanssa kotona. Yks kaunis päivä mies löysikin nuoremman ja ystäväni jäi puille paljaille pikkasta vaille viiskymppisenä. Työttömänä on paria lyhytaikaista työllistämisjaksoa lukuunottamatta ollut nyt jo pian 10 vuotta. Eläkekään ei tule olemaan häävi.

 
no
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Siivellä? Mun mielestä kumma kysymyksen asettelu. Avioliitossa kuuluu pitää puolisosta huolta. Välillä toinen tienaa enemmän, välillä toinen. Kyllä mä aktiviteettia keksisin vaikka olisikin mahdollisuus jäädä "vain" kotirouvaksi :D Ja mitä tohon avaukseen vielä tulee, eikös se "tahdon" pitäs olla vähän niinku semmonen lupaus ettei jätetä toista, eiks jep?
eihän tässä avioliitosta ole puhuttu mtn. voi luvata olla toisen kanssa, mutta minusta ei voi vaatia sitä toiselta.
 

Yhteistyössä