Kehtaisitko sanoa ystävällesi tai muulle läheiselle että niillä on todella p.skaista!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sittisontiainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sittisontiainen

Vieras
Kehtaisitko sanoa jos joillakin on kotona todella likaista, sotkuista ja p.skaista? En tarkoita nyt lasten leluja tai muita sellaista, vaan että todellakin on likaista, joka johtuu vaan aikuisten laiskuudesta?
Mulla on tälläinen erittäin läheinen ystävä ja niillä on tosi likaista, tekee ihan pahaa jo hänen lastensakin puolesta saatikka omien jotka siellä käyvät myös leikkimässä. Kehtaisitko SINÄ sanoa jotain tälläisestä? Tai vaikka tarjota apua ihan vilpittömästi että siivotaanko?

En koska en minäkään tykkäisi että minulle tultaisiin sanomaan. Tosin sanoisin itse varmaan että siitä vaan siivoamaan jos ei kelpaa, ja ei meillä kyllä koskaan sotkuista olekkaan kun olen neuroottinen siinä että tavarat pitää olla paikoillaan omassa kodissa.

En kehtaisi sanoa. Jos asia jotenkin tulisi keskusteluun ystävän taholta niin tarjoaisin apua siivoamisessa ja pitäisin huolen että todella siivotaan. Ystävä voisi saada vaihtoehdon likaisuudella koettuaan siistin kodin.

Eräs ystäväni puhui kerran kuinka on siivonnut jne. Minä sitten pokkana kysyin, että onko siivonnut niin hyvin, että voimme vauvani kanssa tulla kylään!? Sanoi, ettei ehkä ole aivan vielä siinä kunnossa kämppä :laugh: Meillä toki on tosi läheiset välit ja ystäväni kyllä tietää, että heillä on TODELLA törkyistä yleensä aina..En vaan itse voi ymmärtää miten siellä voi oikeasti elää.. :O

Kerran kysyin yheltä hyvältä kaverilta, että onko kaikki ok, kun näyttää siltä ettei se oikein ole jaksanut pitää kodista huolta... Selvisi, että hän oli jo pitkään ollut hyvin masentunut ja harkitsi jo itsemurhaa. Hänellä oli pieniä lapsia.

Tilanteesta selvittiin sillä, että komensin hänet päiväunille, valvoin muksuja ja samalla siivoilin asuntoa. Rupesin myös käymään useammin heillä kahvilla ja pyysin lapsia meille silloin tällöin pariksi tunniksi, että äiti saa vähän hengähtää, tehdä omia juttujaan tai vaikka nukkua.

meillä on tosi usein sekaista, mutta puhdasta, imuroidaan kahden päivän välein ja lattiat pestään kerran viikossa, jolloin roinat kerätään kasaan ja omille paikoilleen. tiskiäkin on välillä tiskipöytä täynnä, mutta silti kone pyörii päivittäin, samoin pyykkikone. ehkä ei vaan osata olla järjestelmällisiä ja tavarat jää usein lojumaan lattioille ja pöydille. itse en kehtaisi ketään huomautella paskasuudesta. toiset ei vaan ehkä jaksa koko ajan olla puunaamassa kotia siistiksi

No jos sinua asia noin paljon vaivaa niin otappa ja ala ensi kerralla siivoamaan siellä!
Jospa vanhempia ei jaksata koko ajan olla siivoamassa ja raatamassa turhaan kun sotkua ja likaa tulee heti kun on siivotuksi saanut.....
Näin meillä..

mä sanoin kaverille että sulla on aika sotkuinen koti ja tarjosin heti perään apua. ihme kyllä,kukaan ei loukkaantunut,koska hän on mun hyvä ystävä ja hänellä on ihan pienet lapset. siivosin sitten oikein urakalla ja nyt ollaan vielä oikein tosiystäviä. ei hän itse olisi kehdannut pyytää apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Kerran kysyin yheltä hyvältä kaverilta, että onko kaikki ok, kun näyttää siltä ettei se oikein ole jaksanut pitää kodista huolta... Selvisi, että hän oli jo pitkään ollut hyvin masentunut ja harkitsi jo itsemurhaa. Hänellä oli pieniä lapsia.

Tilanteesta selvittiin sillä, että komensin hänet päiväunille, valvoin muksuja ja samalla siivoilin asuntoa. Rupesin myös käymään useammin heillä kahvilla ja pyysin lapsia meille silloin tällöin pariksi tunniksi, että äiti saa vähän hengähtää, tehdä omia juttujaan tai vaikka nukkua.

Onneksi kaverilla on sinut!

Alkuperäinen kirjoittaja itkupilli:
No jos sinua asia noin paljon vaivaa niin otappa ja ala ensi kerralla siivoamaan siellä!
Jospa vanhempia ei jaksata koko ajan olla siivoamassa ja raatamassa turhaan kun sotkua ja likaa tulee heti kun on siivotuksi saanut.....
Näin meillä..

Nokun mä siivoankin siellä joka kerta, siivotaan lasten kanssa heidän huoneet, tiskaan tiskiä jne. Ollaan siis todella läheisiä ystäviä ja pystyn toimimaan siellä kuin omassa kodissani. Mutta inhottaa kun siellä on oikeasti niin LIKAISTA! Imuria saatetaan käyttää jos joku menee rikki, mutta ei siihen muuten kosketa. Vessoja ei pestä, pyykkiä ei pestä, astioita ei pestä.. Ystäväni vaan lojuu kotona, katsoo telkkaria tai istuu koneella :/ Hän ei siis ole töissä vaan hoitaa lapsia vielä kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näin meillä..

Nokun mä siivoankin siellä joka kerta, siivotaan lasten kanssa heidän huoneet, tiskaan tiskiä jne. Ollaan siis todella läheisiä ystäviä ja pystyn toimimaan siellä kuin omassa kodissani. Mutta inhottaa kun siellä on oikeasti niin LIKAISTA! Imuria saatetaan käyttää jos joku menee rikki, mutta ei siihen muuten kosketa. Vessoja ei pestä, pyykkiä ei pestä, astioita ei pestä.. Ystäväni vaan lojuu kotona, katsoo telkkaria tai istuu koneella :/ Hän ei siis ole töissä vaan hoitaa lapsia vielä kotona.

ilmota heidät sillä siisti ohjelmaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja vinkvink:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näin meillä..

ilmota heidät sillä siisti ohjelmaan :D

Ihan oikeasti, voiko siihen vielä ilmoittaa? Sellanen vois kyl oikeesti aukasta vähän silmiä..

Yhteistyössä