kehtaisitko ottaa kahvioon oman mehun...

  • Viestiketjun aloittaja mitäsmieltä
  • Ensimmäinen viesti
Usein olen tehnyt niin esim Mäkkärissä, kun meidän lapset ei tykkää niiden mehuista ja limskaa eivät juo, että olen ottanut omat pillimehut mukaan. Ihan ok mun mielestä, kun kuitenkin syöminen ollaan ostettu sieltä.
 
tietenkin! voihan olla, että kahviossa ei vaikka myydä kuin sellaista mille on vaikka allerginen.. sit pitää olla oma juoma mukana! jos kahvilasta ostaa vaikka pullan niin tottakai voi omia juomia juoda! sit eri asia jos menee vaan kahvioon istumaan ostamatta mitään ja alkaa syödä omia eväitä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 21:37 vieras kirjoitti:
tietenkin! voihan olla, että kahviossa ei vaikka myydä kuin sellaista mille on vaikka allerginen.. sit pitää olla oma juoma mukana! jos kahvilasta ostaa vaikka pullan niin tottakai voi omia juomia juoda! sit eri asia jos menee vaan kahvioon istumaan ostamatta mitään ja alkaa syödä omia eväitä
Et ole tosissasi, ei kahvilassa saa omia juomia juoda!! tuntisin suurta myötähäpeää jos joskus sun kanssa samaan kahvilaan osuisin kun isket omat juomat pöytään :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 21:38 anu81 kirjoitti:
Ei niin saa tehdä. On ihan oikeesti kiellettyä ja lisäksi vielä tosi törkeetä. Maalaisjärki hoi... onhan se kahvikin paljon halvempaa kotona...
minä oon joutunu ottaa tytölle omat eväät mukaan, koska enhän voi olla varma, että kaikissa kahviloisa myydään gluteenittomia tuotteita. Eikä sekään oo reilua tyttöä kohtaan, että joutuu kieli pitkällä kattomaan, kun muut syö
 
Noh... Köh, minä en vie itselleni mitään mukaan. Mutta yleensä rutiini menee niin, että menen kassalle ja kysyn kaikki vaihtoehdot joita heillä on. Onko täysin maidottomia ja munattomia tuotteita myynnissä (jotka muuten yllättävän monessa kahviossa ovat kiven alla). Jos on, otamme sitä, jos ei, käyn hakemassa kaupasta jotain pientä pojalle. Kaikki muut kyllä syövät ja juovat kahvilan eväitä. Ja yleensä mainitsen siitä kahvilatyöntekijällekin, että poika syö omia eväitä pöydässä, koska heidän vaihtoehtonsa eivät käy. Vielä ei ole kamalasti paheksuvia katseita tullut.

Mutta muuten, jos ei siihen tarvetta ole, niin en kehtaisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 21:54 mellan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 21:38 anu81 kirjoitti:
Ei niin saa tehdä. On ihan oikeesti kiellettyä ja lisäksi vielä tosi törkeetä. Maalaisjärki hoi... onhan se kahvikin paljon halvempaa kotona...
minä oon joutunu ottaa tytölle omat eväät mukaan, koska enhän voi olla varma, että kaikissa kahviloisa myydään gluteenittomia tuotteita. Eikä sekään oo reilua tyttöä kohtaan, että joutuu kieli pitkällä kattomaan, kun muut syö
No joo ehkä ruoka-aineallergia ainut hyväksyttävä syy, ja siitäkin mainitsisin henkilökunnalle etteivät ihmettele. Mutta jos omat juomat tai eväät on sen takia ettei kahvilasta raaski ostaa niin ei kyllä koko kahvilaan ole asiaa.
 
No huh huh. Ihanko totta näin moni on niin tietämätön siitä, että ravintolassa ei syödä omia eväitä. Poikkeuksena on tietysti ne, kellä niin vaikeat ruoka-allergiat, että listalta ei sopivaa apetta löydy. Ja minkälainen ruoka-aine allergia mahtaa sellaisella henkilöllä olla, joka kaupan pillimehua voi juoda, mutta ei ravintolan.
 
Vastausta voisi hakea sitä kautta, että mitä mieltä itse kahvilayrittäjänä olisit omia eväitä syövistä/juovista asiakkaista.

Minä en kertakaikkiaan ilkeäisi viedä omia eväitä, ellei sitten olisi kyse vauvasta tai jostakusta allergikosta, jolle ei kerta kaikkiaan ko. paikasta löydy mitään sopivaa juotavaa tai syötävää.
 
virve
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 22:22 vieras kirjoitti:
kyllä ainakin jklssä on sellainen kahvila jossa nimenomaan sanoi myyjä että saa syödä omia eväitä jos ostaa mehun!!!!tai muun juoman!olenkin käyttäny useasti kahvilaa
Täh? Hyväntekeväisyyttäkö kahvilanomistaja harjoittaa vai onkohan hänen liikeideansa nyt ihan loppuun asti mietitty :D
 
kehtaan
Kyllä meillä lapsi joskus on juonut omaa pillimehua kahvilassa tms. Ylensä meillä noita pillimehuja on kassissa mukana varmuuden vuoksi, jos jano tulee ja joskus kyllä kahvilasssa niitä käytetään. Koskaan kukaan ei ole tullut sanomaan ettei saa juoda. Mutta aina ostetaan kuitenkin muutakin, äidille juotavaa ja molemmille syötävää.
Eihän niin varmaan saisikaan tehdä, mutta joskus harvoin niin teemme. Kun kaupassa pillimehu on 0,20? ja kahvilassa 1?, on ihan pakko joskus ajatella rahaakin... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 22:39 kehtaan kirjoitti:
Kyllä meillä lapsi joskus on juonut omaa pillimehua kahvilassa tms. Ylensä meillä noita pillimehuja on kassissa mukana varmuuden vuoksi, jos jano tulee ja joskus kyllä kahvilasssa niitä käytetään. Koskaan kukaan ei ole tullut sanomaan ettei saa juoda. Mutta aina ostetaan kuitenkin muutakin, äidille juotavaa ja molemmille syötävää.
Eihän niin varmaan saisikaan tehdä, mutta joskus harvoin niin teemme. Kun kaupassa pillimehu on 0,20? ja kahvilassa 1?, on ihan pakko joskus ajatella rahaakin... :ashamed:
No mitä jos joskus tarjoilija tuleekin sanomaan että ei omia juomia, tiskiltä saa ostaa mehua, mahtaa sitten hävettää. Onko se oikeasti sen 80 sentin arvoista?
 

Yhteistyössä