Kehtaatko tönätä vanhoja yhdistelmä vaunuja?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
juuh kehtaisin ja kehtaan, meillä vaunut vuodelta 05
mä en tajua miten niin -05 vaunut on vanhat. Meillä on vuoden -06 ja mun mielestä ne on melkosta uudet, kun ovat silloin ostettu meille uutena ja vieläkin tyttö niitä käyttää.
no mä pidän yli vuoden vanhoja vaunuja vanhoina, ja onhan ne.
meillä noi jo niin rikki etteivät uusista kävisi millään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en suosi vanhoja, koskien siis joka asiaa.
Uutta meille, kiitos.

Mä kyllä suosin kaikkein eniten kestävää kulutusta joten nää kommentit saa mut aina ihan :eek:

Tietenkin osa tavaroista on fiksua ostaa uutena mutta moni taas ei ole pienestä käytöstä kulunut.
Kierrätyksessäkin voi valita kestäviä, laadukkaita ja hyväkuntoisi tuotteita. :)

vieras
Kun ostaa kerralla Emmaljungat, niin kestää vaikka viidellä lapsella ja esim 2004 vuoden Emmaljunga edge duoissa on hyvin vähän eroa 2009 mallin kanssa, joten tuskin tarvitsee hävetä.

Ihme kulutushysteriaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Uutta meille, kiitos.
Pakko kysyä: Miksi ihmeessä? Haluan kuulla vaan perustelut. Tiedän ja ymmärrän, että on paljon ihmisiä, jotka eivät missään tapauksessa halua mitään käytettyä (siinähän voi vaikka oma status kärsiä, kauhistus sentään...). Mutta olen monesti miettinyt, että miksi. Itse ostaisin ilman muuta käytetyt uusien sijaan, jos olisivat täysin ehjät ja uudenveroiset.
Ensinnäkin vain siksi, että haluan tietää mitä mä ostan. Haluan saada takuun siitä, että tuote kestää ja jos ei kestä niin se korjataan. Sen lisäksi haluan myös päästä k.o. tavarasta eroon kun en itse sitä tarvitse. Vanhoista roinista on yleensä vaikempaa hankkiutua eroon kun uusista.
Sen lisäksi olen kovin mukavuudenhaluinen, ja nykyaiset kamat on tehty tämän päivän ihmisille.
Tässä nyt ne tärkeimmät. Mutta onhan se mhyvä että meitä on joka lähtöön, sillä jos ei kukaan ostaisi uusia, ei olisi enää käytettyjäkään markkinoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja minä myös:
Uutta meille, kiitos.
Pakko kysyä: Miksi ihmeessä? Haluan kuulla vaan perustelut. Tiedän ja ymmärrän, että on paljon ihmisiä, jotka eivät missään tapauksessa halua mitään käytettyä (siinähän voi vaikka oma status kärsiä, kauhistus sentään...). Mutta olen monesti miettinyt, että miksi. Itse ostaisin ilman muuta käytetyt uusien sijaan, jos olisivat täysin ehjät ja uudenveroiset.
meillä myös ostetaan kaikki mahdollinen uutena, sillä niihin saa takuun ja tietää itse tarkalleen mistä on ostettu ja koska. vaikka kuinka sanotaan, että "kolaroimaton, tahraton, ei lemmikkejä" niin ei noihin koskaan voi luottaa. Meillä on päätetty ostaa kaikki uutena (rattaat, sängyt, polkupyörät, turvaistuimet, vaatteet) ja näin meillä on hyvä. Eikä ole mikään imago kysymys jos haluaa, että on varmasti turvallista ja laadukasta!

Hyvin sanottu.
Käytetty voi toki olla laadukas, mutta mistäs sen tietää? Paitsi ostamalla ja huomaamalla että olikin ihan susi / ihan käypä.

Meillä oli alkuun 60-luvun Orat ja loistokunnossa. Siis vaunut. Harmittaa kun ei enää voi käyttää kun poika kömpii itekseen pois ja ostin kaverilta 7 vuotta vanhat yhdistelmät. Toimiihan nekin hienosti mutta kulumisen jäljet on samaa luokkaa kun kuuskyt-lukulaisissa. Ennen tehtiin tavarat kestämään, Nykyään lähes kaikki on kulutus tavaraa,,,

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Uutta meille, kiitos.

Mä kyllä suosin kaikkein eniten kestävää kulutusta joten nää kommentit saa mut aina ihan :eek:

Tietenkin osa tavaroista on fiksua ostaa uutena mutta moni taas ei ole pienestä käytöstä kulunut.
Kierrätyksessäkin voi valita kestäviä, laadukkaita ja hyväkuntoisi tuotteita. :)
Mistä luulet että ne kierrätyksessä tms olevat tavarat on sinne tulleet, jos se uutena ostaminen on niin pahasta??

Vieras
Uutta meille, kiitos.
Ensinnäkin vain siksi, että haluan tietää mitä mä ostan. Haluan saada takuun siitä, että tuote kestää ja jos ei kestä niin se korjataan. Sen lisäksi haluan myös päästä k.o. tavarasta eroon kun en itse sitä tarvitse. Vanhoista roinista on yleensä vaikempaa hankkiutua eroon kun uusista.
Sen lisäksi olen kovin mukavuudenhaluinen, ja nykyaiset kamat on tehty tämän päivän ihmisille.
Tässä nyt ne tärkeimmät. Mutta onhan se mhyvä että meitä on joka lähtöön, sillä jos ei kukaan ostaisi uusia, ei olisi enää käytettyjäkään markkinoilla.
Vanhastakin pääsee eroon. Ja kaiken kaikkiaan säästää, siis jos nyt säästäminen kiinnostaa... Esimerkki: Ostaa uudet esim hintaan 700e. Myy ne ja saa 400. Täten maksettavaa jää tavallaan 200e. Ostaa vanhat hintaan 170e. Myy ne ja saa 70e. Maksettavaa jää 100e. Aina on niitä jotka haluaa nimenomaan käytettyä toimivaa halvalla. Mut kuten sanoit, kuluttajia on moneksi.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Uutta meille, kiitos.
Vanhastakin pääsee eroon. Ja kaiken kaikkiaan säästää, siis jos nyt säästäminen kiinnostaa... Esimerkki: Ostaa uudet esim hintaan 700e. Myy ne ja saa 400. Täten maksettavaa jää tavallaan 200e. Ostaa vanhat hintaan 170e. Myy ne ja saa 70e. Maksettavaa jää 100e. Aina on niitä jotka haluaa nimenomaan käytettyä toimivaa halvalla. Mut kuten sanoit, kuluttajia on moneksi.
OHO, laskuvirhe. Toi 200e pitäs olla 300e... :)

Uutta meille, kiitos.

Ok. No tottakai on selvää, että jos ei kukaan ostais uusia, ei olisi käytettyjäkään kaupan. Eli tosi hyvä, että monet haluavat kaikki tuliteränä. Haluat päästä ko. kamasta eroon? Eli tarkoittaa sitä, että haluat että vaunusi ovat hyväkuntoiset ja melko tuoretta vuosimallia vielä siinä vaiheessa, kun et itse niitä enää tarvitse. Haluat siis saada myytyä ne jollekulle tarvitsevalle. Itse et kuitenkaan huolisi moisia keneltäkään. En ymmärrä miksi on vaikeaa hankkiutua eroon kamoista. Riittää, että vie lapun esim. jonkun kaupan ilmoitustaululle tai laittaa nettiin ilmoituksen, että "lahjoitetaan...", niin varmasti joku hakee nämä "vanhat roinat" pois nurkistasi pyörimästä. Ja tähän täytyy muuten vielä todeta, että viimeisimmät yhdistelmät ostettiin uutena itsekkin.

Minä ostin ekalle uudet yhdistelmävaunut vm. 96, ne on palvelleet kaikki kolme lastani, ja toimisivat toki edelleen, jos käyttäjiä olisi, nyt aion kiikuttaa ne kierrätyskeskukseen, koska eipä ne kenellekään enää muulla tavoin kelpaa, kun pitää olla ilmakumia ja heittoaisaa.

Matkarattaat olen ostanut uusina, koska minusta ne eivät ole tehtykkään kestämään vuosikausia.

Uutta meille, kiitos.

Ok. No tottakai on selvää, että jos ei kukaan ostais uusia, ei olisi käytettyjäkään kaupan. Eli tosi hyvä, että monet haluavat kaikki tuliteränä. Haluat päästä ko. kamasta eroon? Eli tarkoittaa sitä, että haluat että vaunusi ovat hyväkuntoiset ja melko tuoretta vuosimallia vielä siinä vaiheessa, kun et itse niitä enää tarvitse. Haluat siis saada myytyä ne jollekulle tarvitsevalle. Itse et kuitenkaan huolisi moisia keneltäkään. En ymmärrä miksi on vaikeaa hankkiutua eroon kamoista. Riittää, että vie lapun esim. jonkun kaupan ilmoitustaululle tai laittaa nettiin ilmoituksen, että "lahjoitetaan...", niin varmasti joku hakee nämä "vanhat roinat" pois nurkistasi pyörimästä. Ja tähän täytyy muuten vielä todeta, että viimeisimmät yhdistelmät ostettiin uutena itsekkin.
Jep, JOS tuote on ehjä ja toimiva vielä senkin jälkeen kun se on ollut meillä(kin ) ollut käytössä, sen voi saada myytyä tai lahjoitettua eteenpäin.
Jos ei ole ehjä, saa maksaa päästääkseen eroon siitä..

ite ostin käytetyt vaunut.tosin myyjä oli ostanut ne tänä vuonna eli uudenveroiset olivat ja vaan pari kertaa käytetty.mielummin ostan kuitenkin uudemmat vaunut kuin kauhean vanhat, mutta jos olisin itse löytänyt jostain vanhat ok kuntoiset,jotka ei natise tai pidä ääntä niin olisin kelpuuttanut nekin.

vieras
Esikoiselle ostettiin vuoden -98 Brion yhdistelmät. Vielä noi varastoon pakkasin, että josko vielä käyttöä tulisi. Renkaat kyllä aion uusia jos tulle tarve lykkiä noita.

Mä ostin -95 vuoden Brion yhdistelmät huutiksesta viime vuonna.Ihan oli uudenveroiset. Ainoa, mistä huomasi, että oli käytetyt, oli renkaat.Niissä oli hieman kulumaa.
Myyjä oli todella hyvin pitänyt vaunuja.Edes kankaat eivät olleet haalistuneet.
Olin todella positiivisesti yllättynyt, että vaunut olivat uudenveroiset.
Itseasiassa mä taidan olla himena poikkeava siinä mielesä, että nämä uusimmat trendit, mitä vaunuissa on, niin en vaan ole pitänyt niistä.Makuasioita nämä mieltymykset =)
Mutta ei siis ole yhtään hävettänyt lykkiä neitiä vuoden -95 yhdistelmissä.On moni ihmetellyt, että miten voivat olla vuosimalliin nähden noin hyvässä kunnossa.

Ei ole kehtaamisesta kiinni, mutta ostettiin uudet yhdistelmät esikoiselle tarkoituksena käyttää niitä vielä mahdollisilla seuraavillakin lapsilla. Haluttiin satsata vaunuihin, koska niitä meillä käytetään todella paljon, nyt jo ratasosa käytössä.

Käytettynä en löytänyt sellaisia vaunuja kuin halusin, tai sitten hinta oli lähes sama kuin kaupassa alennusmyynnissä. Mummola-vaunuina on 12 vuotta vanhat Oran vaunut/rattaat ja kyllä niitäkin olen kehdannut lykkiä, siellä maalla silloin tällöin ainakin B)

Mutta ihan tosissaan, ei niissä ominaisuudet ole ihan tätä päivää, ja en sellaisia jokapäiväiseen käyttöön kelpuuttaisi :whistle:

tykkään ostaa uutena ja kaikille 4 lapselle olen kaiken uutena ostanutkin.ainut mikä on ollut kaikilla lapsilla käytössä niin pinnasänky mutta siihenkin olen jokaiselle uuden petarin ja patjan ostanut.olen tarvike friikki. =)

Yhteistyössä