Kehtaatko myöntäväsi että olet ostanut/vieläkin

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
miten niin ne ei ole varastettuja?
Millä logiikalla sä sen selität?

voinko mä mennä ostamaan esim auton, maksan siitä vaan 10? ja sanon, et en mä sitä ole varastanut, maksoinhan mä siitä jotain, viis siitä et vain osan hinnasta :whistle:
Tai maksat jonkun huomattavasti edullisemman auton hinnan ja otat kalliimman...
 
Mä oon joskus ostanu omenoita väärällä hinalla, mut johtu ihan siitä et se lappu missä oli hinta+muut ni siin ei ollu kuvaa ja omput oli sen alla joten kuvittelin niitten olevan niitä, mä ku oon niin juntti etten erota omenalajikkeita toisistaan..
Kassalla sit täti sano et mulla on väärä hinta, nää mitkä on pussissa ni on niitä missä kilohinta on n.euron ja hintalappu on niitten joitten kilohinta on liki 3?..
 
juu-u
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
En ole koskaan tehnyt, koska se on minun mielestä varastamista.
Olin aikoinaan kaupan kassalla ja hyvin paljon oli vääriä etikettejä punnittavissa tuotteissa. Otin oikein asiakseni, että tsekkaan tilannetta ja hyvin moni mamma ja mummu jäi kiinni :|
miten sinä erotat tomaateista onko ne suomalaisia , et mitenkään. tai banaaneista jotka on samankokoisia ja näköisiä ja ovat erinhintaisia, ei siä päältä nää ikä sen hinta on.
En erottanutkaan, mutta erotin sen jos oli esim. salaatti punnittu jonkun muun huomattavasti painavamman tuotteen koodilla -> hinta oli silloin jotain 8 penniä jne....!
Yritän elää elämän siten, ettei vippaskonstein tarvitse elää. Ja saman yritän opettaa lapsillenikin. Sä et asiaa auta vilpillisellä toiminnalla...olipa tuotteet kuinka ylihintaisia hyvänsä. Kyllä mä sille suomalaiselle tomaatinviljelijälle suon sen että ostan tuotteen oikealla hinnalla. Eihän ne maistukkaan hyvältä, jos ne on varastettuja!
varastettuja?
silloin ne o varastetuja jos niitä ei maksa
No mitä se sinun mielestä on, jos ei maksa sitä koko summaa mitä tuote oikeasti maksaa ja kävelee sen kans kaupasta ulos. Mitä se on? ööö, olisko varastamista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
miten niin ne ei ole varastettuja?
Millä logiikalla sä sen selität?

voinko mä mennä ostamaan esim auton, maksan siitä vaan 10? ja sanon, et en mä sitä ole varastanut, maksoinhan mä siitä jotain, viis siitä et vain osan hinnasta :whistle:
Tai maksat jonkun huomattavasti edullisemman auton hinnan ja otat kalliimman...
juu, maksan ruosteisen ladan ja otan ferrarin, sopii mulle :D :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
En ole koskaan tehnyt, koska se on minun mielestä varastamista.
Olin aikoinaan kaupan kassalla ja hyvin paljon oli vääriä etikettejä punnittavissa tuotteissa. Otin oikein asiakseni, että tsekkaan tilannetta ja hyvin moni mamma ja mummu jäi kiinni :|
miten sinä erotat tomaateista onko ne suomalaisia , et mitenkään. tai banaaneista jotka on samankokoisia ja näköisiä ja ovat erinhintaisia, ei siä päältä nää ikä sen hinta on.
En erottanutkaan, mutta erotin sen jos oli esim. salaatti punnittu jonkun muun huomattavasti painavamman tuotteen koodilla -> hinta oli silloin jotain 8 penniä jne....!
Yritän elää elämän siten, ettei vippaskonstein tarvitse elää. Ja saman yritän opettaa lapsillenikin. Sä et asiaa auta vilpillisellä toiminnalla...olipa tuotteet kuinka ylihintaisia hyvänsä. Kyllä mä sille suomalaiselle tomaatinviljelijälle suon sen että ostan tuotteen oikealla hinnalla. Eihän ne maistukkaan hyvältä, jos ne on varastettuja!
varastettuja?
silloin ne o varastetuja jos niitä ei maksa
:LOL: :D Kyllä huijaaminen hinnassa on varastamista, koska erotus jää maksamatta kassalle mennessä.
 
Pakko älähtää (entisenä, mutta kuitenkin) suomalaisen korkealaatuisen ruuan tuottajana, että tämmönen hinnoilla pelleily ja muutenkin jatkuva rutina korkeasta hinnasta tuntuu viljelijän/tuottajan työn aliarvottamiselta...

Onkos se niin, että kun munkin mies kotitilansa 17. isäntänä on itse halunnut isänsä, tämän isän ja niiden edeltävien isien työtä jatkaa, niin se kutsumuksen toteuttaminen on riittävä kiitos työstä, ettei siitä mitään rahallista palkkaa edes tarvitse?! Pääasia, että kaupunkilainen saa ruokansa mahdollisimman halvalla????

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Pakko älähtää (entisenä, mutta kuitenkin) suomalaisen korkealaatuisen ruuan tuottajana, että tämmönen hinnoilla pelleily ja muutenkin jatkuva rutina korkeasta hinnasta tuntuu viljelijän/tuottajan työn aliarvottamiselta...

Onkos se niin, että kun munkin mies kotitilansa 17. isäntänä on itse halunnut isänsä, tämän isän ja niiden edeltävien isien työtä jatkaa, niin se kutsumuksen toteuttaminen on riittävä kiitos työstä, ettei siitä mitään rahallista palkkaa edes tarvitse?! Pääasia, että kaupunkilainen saa ruokansa mahdollisimman halvalla????
Valitettavasti kaikki haluaa parasta mutta halvimpaan hintaan (ja en nyt puhu tomaateista pelkästään vaan ylipäätänsä asioista). Se miten järkevää suomessa on talvella tomaatteja kasvattaa, onkin sitten luku erikseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Pakko älähtää (entisenä, mutta kuitenkin) suomalaisen korkealaatuisen ruuan tuottajana, että tämmönen hinnoilla pelleily ja muutenkin jatkuva rutina korkeasta hinnasta tuntuu viljelijän/tuottajan työn aliarvottamiselta...

Onkos se niin, että kun munkin mies kotitilansa 17. isäntänä on itse halunnut isänsä, tämän isän ja niiden edeltävien isien työtä jatkaa, niin se kutsumuksen toteuttaminen on riittävä kiitos työstä, ettei siitä mitään rahallista palkkaa edes tarvitse?! Pääasia, että kaupunkilainen saa ruokansa mahdollisimman halvalla????
Valitettavasti kaikki haluaa parasta mutta halvimpaan hintaan (ja en nyt puhu tomaateista pelkästään vaan ylipäätänsä asioista). Se miten järkevää suomessa on talvella tomaatteja kasvattaa, onkin sitten luku erikseen.
Tai miten järkevää viljellä/tuottaa ruokaa ylipäätään, kun kasvukausi on lyhyt ja tuotantokustannukset moninkertaset Etelä-Eurooppaan verrattuna...

Mutta kun sitä ruokaa nyt täällä kuitenkin (ainakin vielä) tehdään ja kuluttajat haluaa sitä ostaa, niin maksakoon sitten oikean hinnan! Ja EN ole ikinä huijannut kaupassa... en edes osta ulkolaisia elintarvikkeita. Mulle suomalaisen suosiminen on (onko tuo nyt ihme?!) periaatekysymys ja kunnia-asia! =)

 
Eipä mun omatuntoni kestäis semmosta, että lapsilleni tarjoilen varastettua tai väärydellä hommattua ruokaa. Että en tosiaan tee moista ikinä. Ja kun ei tarvi jutella niiden tomaattien kanssa niin voin hyvin ostaa espanjalaisiakin talvella. Etenkin kun siellä Espanjassa ne on niiden kotimaisia tomaatteja ;)
 
Ensinnäkin myymälöissä on kamerat ja nykyisin vielä tallentavat eli jos usein niin teet niin voit jäädä kiinni. toinen: kassalla voi olla ihminen joka työskentelee hevissä ja hän voi tunnistaa että olet ottanut väärän hinnan!


Nim. "yhden olen saanut kiinni" -hevi ihminen
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
En. Enkä tee, sehän on varastamista. Vartijat voivat kameroilla tsekkailla vaikka koko ostosreissusi, jos haluavat, ja siinä sitä sitten ollaankin lirissä, kun totuus paljastuu :D
höpöp öpö. Ei niillä riitä aikaa ja resursseja sellaiseen, varsinkaan isossa kaupassa.
Ja ihan varmasti on! Isoissa varsinkin joissa on yhdessä työvurossa useampi vartija....yksi katselee nauhoitettuja nauhoja tarkemmalla silmällä! Ja jos jotain vilppiä löytyy niin naamasta kuva seinälle ja seuraavalla kerralla tarkkaillaan hänen ollessa "ostosilla"
 

Yhteistyössä