Kehtaanko ottaa eskariopen kanssa puheeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Lapsen eskariryhmän tytöt oli kutsuttu synttäreille, mutta yksi kutsutuista, "Liisa", ilmoitti ettei tule koska "Maija" on tulossa juhliin. "Liisa" jätti tulematta myös oman lapseni juhliin, koska "Maija" oli sielläkin. Tämä kävi siis ilmi vasta äskettäin, oletin silloin juhlien aikana, että "Liisalle" oli vain tullut joku este.

Asia ei siis sinänsä koske omaa lastani, vaan "Liisaa" ja "Maijaa". En tiedä miten tytöt tulevat eskarissa toimeen keskenään, onko ope huomannut jotain tai tapahtuuko siellä kiusaamista. Yritän kyllä kokoajan onkia tietoja tuolta omalta tytöltäni, mutta hän ei oikein tunnu tietävän asiasta. Ilmoitanko nyt siis asiasta opelle vai oletanko, että hän tietää jo, vai jätänkö jutun asianomaisille?

mä ottaisin puheeksi ohi mennen eskari open kanssa,eihän sen asiasta tarvi sun kanssa keskustella(kun ei ole sun lapsesta kyse) mutta voi pitää silmällä tilannetta siellä.

no on aika touhua!! uskomatonta että tollanen käytös alotetaan jo tossa iässä. Mietin mitä itse oisin tehny tossa tilanteessa kun esikoinen oli eskarissa..hmm..kyllä mä varmaan saattasin kysästä hoidosta nätisti että mitäköhän toi touhu on..vaikka periaatteessa asia ei kuuluis mulle.

Mitenhän asian muotoilisi? "Oletkos muuten huomannut että Liisa ei oikein tykkää Maijasta?"

Mä olen vähän huono tämmöisissä, mutta kyllä omatunto käskee jotenkin puuttumaan... :(

Kauheetahan toi on, että pitää jo tossa iässä alottaa... Kun aattelenkin että ois oma lapsi kyseessä... :( Jotenkin mun täytyy asiasta sille opelle sanoa, mutta tallonko mä sitten sen varpaille?

Yhteistyössä